  • 1. Data: 2012-11-05 20:42:34
    Temat: Podstawka do przekaźnika 3PDT
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Potrzebuje przekaźnik 12V -> 230V z trzema stykami O-IO.

    Widzę że sensowny bedzie np. taki:

    http://tinyurl.com/cp34mbx

    ALE potrzebuje do tego podstawkę do PCB.

    Znalazłem taką:

    http://tinyurl.com/chx3sls

    Ale ona ma "skrzydełka". Czy ktoś widział wariant bez tych uszek na
    śruby? Troche ciasno na pcb ... Ewentualnie: czy istnieje inny,
    popularny typ przekaźnika z trzema parami styków który nadaje sie do PCB
    (te z okrąglym gniazdem chyba nie specjalnie, ale może się mylę)?

  • 2. Data: 2012-11-05 21:23:23
    Temat: Re: Podstawka do przekaźnika 3PDT
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 05 Nov 2012 20:42:34 +0100 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Ewentualnie: czy istnieje inny,
    >popularny typ przekaźnika z trzema parami styków który nadaje sie do PCB
    >(te z okrąglym gniazdem chyba nie specjalnie, ale może się mylę)?

    R15? Pewnie będzie za duży? Jest i wersja z czterema parami styków
    (R15 4P), która ma gniazdo prostokątne.
    A koniecznie musi być podstawka? Nie może być lutowany bezpośrednio?

    Może tu coś znajdziesz. Relpol ma dobrą dokumentację:
    http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Produkty/Przekazniki

  • 3. Data: 2012-11-05 21:46:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-11-05 21:23, __Maciek wrote:
    > A koniecznie musi być podstawka? Nie może być lutowany bezpośrednio?

    Nie. Niestety przekaźniki pracują na dość sporym f i zuzywają się w
    zaskakująco krótkim czasie (styki łapia rezystancje albo się sklejają,
    raz jedna blaszka się ułamała :)

    Przeprojektowałem układ na optotriaki, ale chwilowo chcę miec opcje
    awaryjną na przekaźniku jednak.