eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetAsus EeePC 1000H - ,,zmniejszająca się" i długo ładująca się bateria › Re: Asus EeePC 1000H - ,,zmniejszająca się" i długo ładująca się bateria
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Asus EeePC 1000H - ,,zmniejszająca się" i długo ładująca się
    bateria
    Date: Thu, 11 Mar 2010 11:31:29 +0100

    Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał
    > Rozładowywałem baterię do zera wielokrotnie, a następnie
    > naładowałem maksymalnie (co oczywiście trwało ponad 10 godzin)
    > jednak to nie pomogło. Po kilku kolejnych ładowaniach maksymalny
    > poziom naładowania baterii się obniżał, pewnego dnia było to 90%,
    > następnego 86%, później 84%, i tak spadało aż do dnia
    > dzisiejszego - jest 68% i dalej sie nie chcę naładować... Pytanie
    > brzmi, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest
    > możliwość i szansa aby to naprawić?

    Byc moze winny jest zasilacz - za niskie napiecie i wiecej nie
    pojdzie.
    Ale uszkodzenie/zuzycie baterii znacznie bardziej prawdopodobne.

    > I jeszcze taka jedna rzecz - dopiero wczoraj udało mi się znaleźć
    > gwarancję, i doczytałem się nieco dziwnej rzeczy otóż bateria
    > posiadała osobną gwarancję która wynosiła... 6 miesięcy! (skończyła
    > się w grudniu) A jeśli dobrze pamiętam według prawa minimalna
    > gwarancja powinna wynosić 24 miesiące...

    Sie mylisz. Przez 24 miesiace _sprzedawca_ jest odpowiedzialny za
    przypadki "niezgodnosci z umowa".
    Gwarancji towar w ogole nie musi miec, a jak ma to jest dowolnosc
    warunkow, byle by tylko sprzedawca wydal potrzebny dokument.

    Co to znaczy niezgodnosc to jest temat na dluzsze dyskusje
    prawnicze, a najlepiej lekture orzeczen sadu najwyzszego.
    Gdzies tam w ustawie przewija sie ze "towar ma byc sprawny w chwili
    wydania".

    No coz, wyciagnac z kosza reklamowki sprzetu, napisac do sprzedawcy
    emaila z pytaniem o dlugosc gwarancji na netbooka, udac sie z
    dyktafonem do sklepu ..
    i moze bedziesz mial podstawy twierdzic iz umowa opiewala na towar
    z 24 miesieczna gwarancja, a nie ze na baterie tylko 6 miesiecy :-)

    > I takie pytanie na zapas, czy można gdzieś kupić oryginalną
    > baterię czy jestem/będę skazany na zamienniki?

    No coz, bywa i tak ze sie czlowiek bardzo ucieszy jesli moze
    zamiennik kupic, bo oryginal kosztuje pol komputera.
    Zreszta po co ci oryginal - taka dobra ta bateria ? :-)

    P.S. z moich starych doswiadczen - Panasonic nie potrafi Li-ion
    zrobic. Ktos wie czyje ogniwa pakuje Nokia ?

    J.