  • 1. Data: 2011-10-20 20:26:02
    Temat: Aparat nie odbiera tylko jednego numeru
    Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Pytam tutaj bo już mi się wyczerpały pomysły racjonalnego wyjaśnienia
    takiego zjawiska :

    - abonent "A" MixPlus , aparat Nokia (typ jak trzeba ustalę),
    - abonent "B" MixPlus , aparat Samsung 3600.

    Akcja :

    - abonent "B" telefonuje do abonenta "A" = wszystko działa, telefon dzwoni !

    - abonent "A" telefonuje do abonenta "B" = telefon nie dzwoni, "A" ma na
    wyświetlaczu informację "połączenie odrzucone" i słyszy, że linia jest
    zajęta, "B" otrzymuje SMS o nieudanej próbie połączenia.

    Co zrobiliśmy :

    - abonent "A" nie zgłasza problemów z połączeniami do innych sieci i
    aparatów,
    - wykasowaliśmy abonenta "A" z aparatu "B", próba telefonowania = nie
    dzwoni,
    - zapisywaliśmy abonenta "A" w aparacie "B" na karcie pamięci albo w
    pamięci telefonu, efekt = nie dzwoni,
    - zapisaliśmy kilka fikcyjnych numerów w "kontaktach" (żeby "ominąć"
    potencjalnie uszkodzone obszary pamięci), efekt = nie dzwoni

    Niby to śmieszne i nie dotyczy bezpośrednio mnie ale jestem ciekaw czy ktoś
    miał już podobne kłopoty i na czym polega problem...

    Proszę o pomoc...

    Pozdrawiam

    "Jadarek" - Darek K.

  • 2. Data: 2011-10-20 20:55:32
    Temat: Re: Aparat nie odbiera tylko jednego numeru
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > - abonent "B" MixPlus , aparat Samsung 3600.

    Było dość niedawno. Samsungi mają możliwość wpisania numerów, które mają
    być totalnie ignorowane, czyli ani rozmowy, ani sms z takiego numeru
    totalnie niczym się nie objawia. Może to to.
    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2011-10-20 21:20:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> wrote:

    > Było dość niedawno. Samsungi mają możliwość wpisania numerów, które mają
    > być totalnie ignorowane, czyli ani rozmowy, ani sms z takiego numeru
    > totalnie niczym się nie objawia. Może to to.

    A ja podziwiam za perfekcyjne opisanie problemu :)

  • 4. Data: 2011-10-20 23:14:20
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@b...org> napisał w
    wiadomości
    k...@n...onet.pl...

    > A ja podziwiam za perfekcyjne opisanie problemu :)

    A ja chciałbym wiedzieć, czy rada Grzex'a pomogła...

    Feromon

  • 5. Data: 2011-10-21 11:01:54
    Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl>

    > A ja chciałbym wiedzieć, czy rada Grzex'a pomogła...

    Na ten pomysł wpadłem na początku :-)

    Ale w tym aparacie nie znalazłem opcji "banowania" innych abonentów...
    No chyba, że jest to bardzo głęboko ukryte a ja nie potrafiłem tego znaleźć
    (to nie mój telefon).

    Pozdrawiam

    "Jadarek" - Darek K.

  • 6. Data: 2011-10-21 11:14:54
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 13:01:54 +0200, Jadarek napisał(a):

> [...]
    > No chyba, że jest to bardzo głęboko ukryte a ja nie potrafiłem tego znaleźć

    Zamień karty SIM w telefonach i sprawdź czy to cokolwiek zmieni.
    Jeżeli tak - szukaj w telefonie.
    Jeżeli nie - zgłoś problem operatorowi

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 7. Data: 2011-10-21 11:27:30
    Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl>

    > Zamień karty SIM w telefonach i sprawdź czy to cokolwiek zmieni.
    > Jeżeli tak - szukaj w telefonie.
    > Jeżeli nie - zgłoś problem operatorowi

    No tak, nasz rację. Tak zrobimy !

    W międzyczasie znalazłem w opcjach tego aparatu "Listę blokowanych" :-).
    Ale jest pusta.

    Dam znać jak coś ustalę. Choć pamiętam z czasów kiedy jeszcze pisałem
    programy, że zdarzało się, że niektóre ciągi znaków ("polskie znaki", części
    ramek czy inne "krzaczki") dawały nieoczekiwane efekty działania systemu
    operacyjnego :-)))

    Pozdrawiam

    "Jadarek" - Darek K.

  • 8. Data: 2011-10-21 13:33:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jadarek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niby to śmieszne i nie dotyczy bezpośrednio mnie ale jestem ciekaw czy
    > ktoś miał już podobne kłopoty i na czym polega problem...
    >
    > Proszę o pomoc...

    Sprawa prosta, jej maz juz o Tobie wie - zrobil pierwszy krok. Daj znac co
    dalej.

  • 9. Data: 2011-10-21 20:21:45
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > programy, że zdarzało się, że niektóre ciągi znaków ("polskie znaki",
    > części ramek czy inne "krzaczki") dawały nieoczekiwane efekty działania

    Mam wrażenie, że nadal nie ustaliłeś, czy jest to wina aparatu, czy
    sieci. A to jest kluczowe.

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2011-10-23 16:39:00
    Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl>

    > Mam wrażenie, że nadal nie ustaliłeś, czy jest to wina aparatu, czy sieci.
    > A to jest kluczowe.

    Aparat "A" znajduję się niedaleko wschodniej granicy naszego kraju. Żeby
    poeksperymentować z wymianą kart będę musiał poczekać do bliskiego spotkania
    właścicieli aparatów czyli pewnie w Święto Zmarłych.. :-)

    Dziękuję za chęć pomocy i pozdrawiam !

    Darek