  • 11. Data: 2014-04-10 15:30:06
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-10 07:40, XX YY pisze:
    > zaczerpnąć dodatkowych opinii chętnie przyjmę

    > trudno bedzie znalezc osobe , ktore posiada/ fotografuje tymi dwoma
    aparatmi dluzszy czas i zna je dobrze. a wiec o rzetelne porownanie
    uzytkownikow to bedzie raczej trudno.
    > obydwa aparaty to aktualnie szczyt techniki w zakresie lustrzanek aps-c.
    > nikon aktualnie ma lekka przewage w zakresie tnalnym obrazu - co ma
    znaczenie dla subiektywnie odbieranej jakosci zdjecia. ma tez wyzsza
    rozdzielczosc ale ta moze nie jsst decydujaca.

    Wiem że znaleźć kogoś posiadającego aparaty z 2 stron znanej z flame
    wars barykady jest trudno

    Dlatego każda opinia się liczy.

    > ergonomia - musi zona sama zdecydowac.
    > gdybym mial dzisiaj kupic to jednak zdecydowalbym sie na nikona.
    > rozwiazanie canona , z ktorego byl tak dumny przed wielu laty -
    kolko na sciance tylnej wcale takie wygodne nie jset , a co najgorsze
    noszac aparat na pasku lubi sie samo przestawic.

    Na szczęście nie ma żadnych nawyków, które wpływałyby na komfort
    użytkowania - skądinąd wiem że zamiana body canon<->nikon do przyjemnych
    nie należy.

    > wprawdzie celownik lustrzany to technologia zamierajaca , majaca
    sporo wad , ale i te zalete , ze za iles tam lat zona bedzie mogla
    opowiadac swoim wnukom jak to sie kiedys fotografowalo lustrzankami .
    cos jak dzisiaj opowiesci jakie to kiedys byly super lustrzanki
    dwuobiektywowe start / rolleiflex.
    > ( wlasnie uruchomilem cos takiego starego i daje to radoche przy
    fotografowaniu wieksza jak cyfra - zdjecia zobacze dopiero za tydzien ,
    a kazde kosztuje dopiero w formie negatywu ok 3-4 zlotych - zmusza wiec
    do myslenia - ale to O.T.)

    Swego czasu głośno było że LiveView na LCD też nie jest bez wad...

    > ze wzgledu na nieco lepszy zakres tonalny , co ma znaczenie w
    praktyce , wybralbym nikona. Do obydwu systemow mozna dostac tez optyke
    najwyzszej i najnizszej klasy , a wiec z dooborem obiektywu nie bedzie
    problemu. pod tym wzgledem oby systemy sa rownowartosciowe.

    Nie mają to być profesjonalne zdjęcia studyjne więc pewnie drobnych
    różnic i tak nie byłoby widać.

    Pozostaje więc iść do jakiegoś sklepu gdzie można oba aparaty 'pomacać'
    i zobaczyć jak się nimi pracuje.

    Pozdrawiam
    ==
    SW

  • 12. Data: 2014-04-10 15:30:25
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-10 09:06, mt pisze:

    > Kup jej coś z bezluster, Olek E-M10 albo jakiś Fuji w systemie X, to już
    > w zależności jakich szkieł oczekuje.

    Jak pisałem powyżej - taka opcja w ogóle nie wchodzi w grę.
    Przynajmniej na razie

    SW

  • 13. Data: 2014-04-10 15:30:46
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-10 11:37, xyz pisze:

    > Jesli maci znajomych z Nikonami brać Nikona, jeśli z Canonami - brać
    > Canona itd.

    Pół/pół

    > Albo lepiej bezlusterkowca, lekkie to i mniejsze, dla kobiecej ręki
    > szczególnie.

    Kolejny głos za bezlusterkowcem.
    Ale jakoś ani żona ani ja nie jesteśmy do tego przekonani.

    pozdr
    --
    SW

  • 14. Data: 2014-04-10 15:31:27
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-10 13:01, Dominik pisze:

    > ze względu na stosunek wartości: rozmiar apartu/rozmiar matrycy - moja żona
    zdecydowała się na Canona 100D i jest bardzo zadowolona
    > pozdrawiam
    > Dominik
    > https://www.flickr.com/photos/dominikon/

    Żona celuje w troszkę wyższą półkę :)

  • 15. Data: 2014-04-10 15:39:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie mają to być profesjonalne zdjęcia studyjne więc pewnie drobnych
    >
    > różnic i tak nie byłoby widać.

    akurat zakres tonalny to jest to co widac na zdjeciach , nawet jesli nie bardzo
    zdajemy sobie sprawe z tego jak to nazwac.
    wiekszy zakres tonalny powoduje ze masz wiecej przejsc tonalno - kolorystycznych ,
    szczegolne w swiatlach - latwiej sie fotografuje , zdjecie jest ladniejsze.
    mniejszy zakres tonalny powoduje , ze w swiatlach chetniej wystepuja przepaly ( biel
    ekranu/papieru), a w glebokich cieniach szum.

    na zakres tonalny warto zwracac uwage - wymieniony nikon jest pod tym wzgledem od
    canona lepszy.
    roznica rozdzilczosci jest bez wiekszego znaczenia 4 mpx wiecej to liniowo zaledwie
    o 5% wyzsza rozdzeilczosc - to nie musi byc decydujace.

    pozostale fjuczery , gajzery , wodotryski , fontanny to rzecz gustu , upodoban i
    osbistych preferncji. a jak wiadomo my mezczyzni nie za bardzo mamy pojecie o
    preferncjach kobiet.

    > Pozostaje więc iść do jakiegoś sklepu gdzie można oba aparaty 'pomacać'
    >
    > i zobaczyć jak się nimi pracuje.

    tak to jest wazne - pamietajac o tym , ze nikon daje nieco lepszy obraz.
    przy braku decydujacego rozstrzygniecia przez " macanie" , warto pamietac o nieco
    lepszym obrazowaniu tego nikona.

    ale obydwa modele to mozna powiedziec aktualny high - end w zakresie obrazowania
    przez matryce aps-c

  • 16. Data: 2014-04-10 15:45:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 10. April 2014 15:31:27 UTC+2 schrieb S.W.:

    zdecydowała się na Canona 100D i jest bardzo zadowolona

    > Żona celuje w troszkę wyższą półkę :)

    jezeli zona celuje w wyzsza polke i ma na to sponsora ;-)

    to rozwaz zakup sony a7.

    to jest aparat wielkosci kompaktu , a juz pelna klatka.
    wchodzisz w zupelnie inna klase obrazowania i jakosci obrazu.

    jesli ok 7800 zl z obiektywem nie boli to warto przynajmniej zobaczyc.
    nie mam , ale znam i opinie z praktyki uzytkujacych sa wiecej niz pochlebne.

  • 17. Data: 2014-04-10 15:58:08
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-10 14:45, XX YY pisze:

    zdecydowała się na Canona 100D i jest bardzo zadowolona

    > jezeli zona celuje w wyzsza polke i ma na to sponsora ;-)

    Częściowo sama jest sobie sponsorem :)

    > to rozwaz zakup sony a7.
    >
    > to jest aparat wielkosci kompaktu , a juz pelna klatka.
    > wchodzisz w zupelnie inna klase obrazowania i jakosci obrazu.

    Chodzi bardziej o rozwijanie pasji fotografowania niż o robienie
    profesjonalnych zdjęć na razie. Body najwyżej będzie można zmienić... :)

    Tylko że nie ma preferencji co do rodzaju zdjęć - nie wiadomo jeszcze
    jakie będą w większości - makro/pejzaże/architektura? A jedną z niewielu
    rzeczy których jestem pewien to że zarówno Canon jak i Nikon mają bardzo
    duży rynek wtórny obiektywów i akcesoriów żeby sobie eksperymentować.

    > jesli ok 7800 zl z obiektywem nie boli to warto przynajmniej zobaczyc.
    > nie mam , ale znam i opinie z praktyki uzytkujacych sa wiecej niz pochlebne.

    No budżet to raczej +/- 5-6kPLN :)

    pozdrawiam
    --
    SW

  • 18. Data: 2014-04-10 16:13:59
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-10 15:29, S.W. pisze:

    > Wiem. Ja się zastanawiam jak jest z budowaniem systemu na bazie
    > bezlusterkowców. Kompatybilnością i dostępnością obiektywów (także
    > używanych) i akcesorii

    Normalnie, tak jak w przypadku luster. m4/3 jest najbardziej
    rozbudowanym z bezlusterkowych systemów pod względem szklarni. Co
    więcej, jeśli chodzi np. o stałki szersze niż standard, to zarówno w
    Canonie, Nikonie jak i Sony (z bagnetem A) jest kompletna bieda i na
    próżno szukać jakichś zgrabnych ekwiwalentów takich szkieł jak 12/2 czy
    15/1.7 lub 17/1.8 w m4/3 bądź 18/2 i 23/1.4 w Fuji. Generalnie cała
    szklarnia do lustrzanek aps-c to przede wszystkim ileś wariacji
    obiektywów 18-coś tam i 55- coś tam, po jednym 17-55/2.8, jakieś 35/1.8
    i tak naprawdę na tym się kończy wybór szkieł dedykowanych do cropa,
    cała reszta bogatej oferty szkieł to pełnoklatkowe konstrukcje i o
    szeroki kąt będzie ciężko, bo w przypadku tele nie jest to aż takim
    problemem. Zostaje jeszcze ewentualnie Sigma, ale współpraca z Canonem
    różnie wygląda a i Nikon ostatnio robi problemy.

    A tak z ciekawości to co jest nie tak z takimi puszkami jak E-M10, E-M5,
    X-T1 czy NX30? Bo o wizjer elektroniczny raczej nie chodzi skoro A77
    jest brana pod uwagę.
    Skoro ma być zestaw z kitem to bierz cokolwiek (C, N lub S) co wygląda
    "profi", bo o zdjęcia raczej nie chodzi.

    --
    marcin

  • 19. Data: 2014-04-10 16:23:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > obiektywów 18-coś tam i 55- coś tam, po jednym 17-55/2.8, jakieś 35/1.8
    >
    > i tak naprawdę na tym się kończy wybór szkieł dedykowanych do cropa,
    >
    > cała reszta

    a po co wiecej ?
    fotografuje sie w danej chwili jednym.

    jesli kupisz kilka podobnych, to w uzyciu bedzie to najlepsze , pozostale beda lezec.

    ile szkiel ma dany system jest bez znaczenia. nie odgrywa roli czy 20 czy 200.
    uzywa sie zaledwie pare/kilka.
    2 - 3 zoomy , 2 - 3 stalki .

    ponadto ceny do m4/3 to odzialna galaz ekonomii.
    bez doktoratu nijak tak wysokich cen squmac nie mozna.

    jesli mam dac 5000 -6000 za m4/3 a o 500- 1000 pln drozej kosztuje nowy n610 c6 to
    ja alternatywy dla ff nie widze w postaci 3/4.

  • 20. Data: 2014-04-10 16:40:23
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-10 15:13, mt pisze:

> [...]
    > obiektywów 18-coś tam i 55- coś tam, po jednym 17-55/2.8, jakieś 35/1.8
    > i tak naprawdę na tym się kończy wybór szkieł dedykowanych do cropa,

    Na początek pewnie i tak nie będą potrzebne jakieś wyrafinowane szkła.
    A z tego co się orientuję nic nie stoi na przeszkodzie zmienić potem
    body na jakieś pełnoklatkowe.

> [...]
    > różnie wygląda a i Nikon ostatnio robi problemy.

    > A tak z ciekawości to co jest nie tak z takimi puszkami jak E-M10, E-M5,

    Osobiście to nie wiem :)

    > Bo o wizjer elektroniczny raczej nie chodzi skoro A77
    > jest brana pod uwagę.

    Była - jako następca A700.

    > Skoro ma być zestaw z kitem to bierz cokolwiek (C, N lub S) co wygląda
    > "profi", bo o zdjęcia raczej nie chodzi.

    Chodzi o eksperymentowanie z fotografią przez amatorkę.
    Coś co pozwoli na dużą liczbę eksperymentów jak i ewentualną rozbudowę
    systemu. O zdjęcia w sensie 'profesjonalne' na razie nie chodzi :)

    pozdrawiam
    --
    SW