  • 1. Data: 2015-10-09 18:03:43
    Temat: Android tablet - jak ustawić że połaczenie wifi jest limitowane?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Witam, mam tablet ASUSa bez modemu GSM, Andek 4.4.2.

    Czasem udostępniam mu internet przez wifi z telefonu
    jak podróżuję a czasem przez wifi stacjonarny w domu.

    Wkurza mnie, że Android "myśli" że jest na wifi to może
    bezkarnie dociągać megabajty niezbyt pilnych uaktualnień.

    Jak ustawić mu że ten wifi jest limitowany i ma uaktualnień
    nie ściągać jak jest tą drogą połączony, tak jak nie ściąga
    ich bez pytania się o zgodę na modemie GSM?

    Wiem, że w Windows 8 jest flaga do ustawienia dla każdego
    skonfigurowanego wifi o nazwie "set as metered connection"
    i wtedy system traktuje inaczej takie połaczenie i nie ściąga
    megabajtów uaktualnień w tle... Jakiś nowy Andek też to ma?
    Nie mogę tego znaleźć w swojej wersji 4.4.2... ktoś wie?

  • 2. Data: 2015-10-09 18:29:07
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Pszemol
    naskrobał(a):

    > Wkurza mnie, że Android "myśli" że jest na wifi to może
    > bezkarnie dociągać megabajty niezbyt pilnych uaktualnień

    A zamiast kombinowanie z ograniczaniem na wifi to nie lepiej zablokowac
    uaktualnienia oprogramowania w sklepie ggole play? Ja tak mam zrobione mimo
    że korzystam z wifi nielimitowanego, ręcznie uaktualniam tylko te programy
    które uwaząm za potrzebne i wazne ze względów bezpieczeństwa.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    - Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spytał Müller.

  • 3. Data: 2015-10-09 21:50:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> wrote in message
> [...]
    > że korzystam z wifi nielimitowanego, ręcznie uaktualniam tylko te programy
    > które uwaząm za potrzebne i wazne ze względów bezpieczeństwa.

    Tak, to był mój "plan B", ale wolałbym mieć uaktualnienia robione
    jak jestem z tabletem w domu, w zasięgu stacjonarnego wifi.

  • 4. Data: 2015-10-10 08:05:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> wrote in message

    > Tak, to był mój "plan B", ale wolałbym mieć uaktualnienia robione
    > jak jestem z tabletem w domu, w zasięgu stacjonarnego wifi.

    a skąd system ma wiedzieć czy to WiFi jest "stacjonarne" czy nie?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2015-10-10 09:39:46
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu sobota, 10 października 2015 08:07:58 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > a skąd system ma wiedzieć czy to WiFi jest "stacjonarne" czy nie?

    Po nazwie routera chociazby (w tym przypadku telefonu) , do ktorego przypiano w
    tablecie inne opcje korzystania niz do innych.

    Faktycznie, niekiedy bardzo brakuje powyzszej funkcjonalnosci.

  • 6. Data: 2015-10-10 13:47:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mva9s1$gdk$1@dont-email.me...

    > a skąd system ma wiedzieć czy to WiFi jest "stacjonarne" czy nie?

    Nie doczytałeś chyba, bo piszę o tym w pierwszej wypowiedzi.
    Przy wpisywaniu hasła dla wifi jest w Windows 8, 8.1 i 10 po
    prostu ptaszek do zaznaczenia że jest to "metered connection".
    I jak się to zaznaczy to takie połączenie system traktuje tylko
    do połączeń wykonanych z ręki: czyli IE/Chrome albo aplikacje
    które się uruchomi z ręki, ale właśnie nie ściągane są upgrady,
    nie są aktualizowane rzeczy w tle (facebook, tweeter, itp).
    W Applu jest jeszcze lepiej, bo OSX on SAM ROZPOZNAJE, że
    wifi pochodzi z telefonu (tethering) i nawet ikona jest inna
    dla takiego połączenia - dwie łączące się obrączki zamiast
    pasków półokrągłych:
    http://photos2.appleinsidercdn.com/gallery/10861-330
    0-Screen-Shot-2014-10-22-at-81430-AM-m.png
    http://appleinsider.com/articles/14/10/22/get-your-m
    ac-online-anywhere-easily-with-os-x-yosemites-new-in
    stant-hotspot-iphone-tethering-feature
    No ale jak się samemu robi hardware i OSX i iOS to ma się
    więcej możliwości dogodzić klientowi niż gdy się zależnym jest
    od tego co sprowadził do wspólnego mianownika Google...

  • 7. Data: 2015-10-10 13:48:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Po nazwie routera chociazby (w tym przypadku telefonu) , do ktorego
    > przypiano w tablecie inne opcje korzystania niz do innych.
    >
    > Faktycznie, niekiedy bardzo brakuje powyzszej funkcjonalnosci.

    Kolejny raz: Apple 1:0 Android
    W tym wypadku nawet: Microsoft 1:0 Android, bo nawet Win 8,8.1,10 to ma.

  • 8. Data: 2015-10-10 13:58:35
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-10-09 o 18:03, Pszemol pisze:
> [...]
    > nie ściągać jak jest tą drogą połączony, tak jak nie ściąga
    > ich bez pytania się o zgodę na modemie GSM?

    Nie wiem, jak w 4.4, ale w 4.1 to się robi tak:
    Ustawienia
    Licznik danych
    opcje -> Routery bezprzewodowe
    Zaznaczyć odpowiednią sieć z listy sieci.

    MJ

  • 9. Data: 2015-10-10 14:24:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > Nie wiem, jak w 4.4, ale w 4.1 to się robi tak:
    > Ustawienia
    > Licznik danych
    > opcje -> Routery bezprzewodowe
    > Zaznaczyć odpowiednią sieć z listy sieci.

    Szok! W moim 4.4.2 też jest, ale tak starannie ukryte???
    Trzeba tapnąć w trzy kropki obok licznika danych aby dostać
    tą opcję, i na dodatek "routery bezprzewodowe" przecież
    to niewłaściwe tłumaczenie "mobile hotspots" - lepiej
    przetłumaczonoby to jako "telefoniczne routery".
    Przecież mój domowy router też jest bezprzewodowy,
    bo udostępnia wifi :-) Każdy router jest dziś bezprzewodowy :-)
    Ech... no ale opcja jest, więc ciężko ich totalnie skarcić: trójka :-)

  • 10. Data: 2015-10-10 14:39:37
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-10-10 o 14:24, Pszemol pisze:
    > "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > Szok! W moim 4.4.2 też jest, ale tak starannie ukryte???

    Trzy pytajniki na końcu zdania zdradzają :) Ajfoniarza, Geja, lub
    blondynkę :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.