  • 21. Data: 2010-12-04 14:35:41
    Temat: Re: Android - nawigacja Google, której nie ma
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2010-12-04 00:30, Marek wrote:

    > Albo Nokię (np. 5800) ... którą właśnie sprzedałem.

    Widze ze w temacie nawigacji wyglada to na zasadzie: rybki albo
    akwarium. Dla moich potrzeba Ovi maps w zupelnosci wystarcza. Szkoda, ze
    nie ma odpowiednika na Androida. Mozna oczywiscie kupic soft, ale jesli
    jego wykorzystanie bedzie znikome to mija sie taki zakup z celem.
    Tutaj jest sporo na temat nawigacji pod Androida:
    http://forum.android.com.pl/f34/wyba-r-nawigacji-266
    2/
    Co prawda watek nienajswiezszy ale chyba wiele nie zmienilo sie w tej
    kwestii.
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-12-04 14:44:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 04 Dec 2010 15:35:41 +0100, atm napisał(a):

    > Widze ze w temacie nawigacji wyglada to na zasadzie: rybki albo
    > akwarium. Dla moich potrzeba Ovi maps w zupelnosci wystarcza. Szkoda, ze
    > nie ma odpowiednika na Androida. Mozna oczywiscie kupic soft, ale jesli

    Odpowiednik na Androida istnieje, wystarczy przeczytać ten wątek. Google
    navigation powinno być niedługo dostepne w Europie poza UK.

    Ale są jeszcze problemy - Google navigation jest nawigacją online. OVI maps
    jest w lepszej sytuacji, bo ma Map downloader i może pracować offline.
    Wystarczy pojeździć trochę z Google maps (żeby tylko pokazywało pozycję) i
    będzie można zobaczyć z czym się wiąże używanie nawigacji online -
    notoryczne klikanie "połącz ponownie"
    Oprócz tego jest dosyć oczywiste, że łatwiej się będzie zgubić w jakimś
    zapadłym Pierdziszewie Dolnym gdzie nie ma dobrego zasięgu niż we własnym
    mieście.

    OVI maps ma też inny problem o którym juz pisałem - fatalne wyznaczanie
    drogi. W testowym przypadku wymuszając wyliczenie innej trasy w oparciu o
    własną wiedzę uzyskalem wyznaczenie trasy szybszej od najszybszej i
    krótszej od najkrótszej (co już samo w sobie jest żenujące dla producenta).

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 23. Data: 2010-12-04 15:34:10
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > własną wiedzę uzyskalem wyznaczenie trasy szybszej od najszybszej i
    > krótszej od najkrótszej (co już samo w sobie jest żenujące dla producenta).

    Zgadzam sie, tyle ze problem ten dotyczy w mniejszym lub wiekszym
    stopniu wszystkich nawigacji. Przejrzalem 6 zakladek watku
    zamieszczonego wczesniej. Nikt nie wskazal idealnej nawigacji: jedna
    dobra za granica, druga w Polce, trzecia online najbardziej aktualna ale
    jak dodales moze tracic polaczenie, poza tym trzeba miec abonament z
    dostepem do internetu itd. Do moich porzeb Ovi jest akceptowalne, fajne
    gdyby Google pokusilo sie o podobne rozwiazanie offline ale znajac ich
    zapal do tworzenia wszystkiego onlione, mozna sobie tylko pomarzyc.
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-12-04 16:08:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 10:38:06 +0000, Waldek Godel wrote:
    >[...] ale swoją prywatnością. Google grzebie w mailach,
    >dokumentach, zbiera dane o tym kto i gdzie się porusza, żeby mu pokazywac
    >lepiej spersonalizowane płatne reklamy. Oferuje też płatne wersje usług dla
    >firm. Sprzedaż płatnych wersji wymaga infrastruktury w kraju, w którym jest
    >to oferowane - działu sprzedaży, fakturowania, wsparcia technicznego itp.
    >Widocznie w Polsce wciaż nie mają do zaoferowania produktów
    >wykorzystujących dane zebrane poprzez szpiegowanie użytkowników Google
    >navigation.

    Jakos tak przez poprzednie lata nie przeszkadzalo im to dzialac (w
    innym obszarach) na calym swiecie. Wyszukiwarke mozna bylo w Polsce
    uruchomic, polskie strony przeszukiwala, a wtedy nawet polskiego biura
    nie mieli. Tylko w nawigacji jak widac inaczej.

    Ale to czasem bywa ze sa rozne zastosowania - np dostawca map chce
    inna kwote jesli ma sluzyc do pokazywania na www, a inna jesli do
    nawigowania w samochodzie.

    J.

  • 25. Data: 2010-12-04 17:35:00
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-04 14:52, Pszemol pisze:

    > Przesuwanie mapy rzeczywiście nie działa automatycznie - to fakt.
    > Ale wystarczy nacisnąć ikonkę bieżącej lokalizacji i mapa Ci się
    > wycentruje na niebieskiej kropce reprezentującej Twoją lokalizację..
    > Dodatkowo masz ikony "następny/poprzedni" gdzie przesuwasz
    > mapę do następnego/poprzedniego skrzyżowania gdzie masz kręcić.
    > Ja sobie radziłem z tym bardzo dobrze.

    O rany...heh... no właśnie to nazywam brakiem nawigacji :-) Nawigacja ma
    gadać i z wyprzedzeniem informować gdzie skręcić i na co uważać (łącznie
    z radarami). Na żadnych skrzyżowaniach nie chcę angażować umysłu
    klikaniem i czytaniem. To nie dogadaliśmy się. U mnie taka
    funkcjonalność nazywa się mapą (Google) a nawigacja to zupełnie coś innego.

  • 26. Data: 2010-12-04 17:49:10
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-04 11:38, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Fri, 3 Dec 2010 21:47:36 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Google navigation korzysta z tych samych map, które widać w Google Maps
    > Fakt udostępnienia nawigacji lub nie zależy od wyłącznego widzimisię firmy
    > i jej niezrozumiałem strategii rynkowej.

    Stąd pewnie moje zaskoczenie faktem niemożności uruchomienia nawigacji
    mimo iż mapy są dobrze opracowane na pierwszy rzut oka. Kompletnie
    niezrozumiała polityka Googli. Znów marketing staje się zakałą w rozwoju
    cywilizacji.

    Przy okazji odkryłem właśnie konkurencyjną nawigację w telefonie. Nazywa
    się to "panel samochodowy". Jest tam m.in. funkcja "miejsce docelowe".
    Jednakże za mapy trzeba zapłacić parę euro nie wiadomo komu i co to za
    firma w ogóle. Czy ma to coś wspólnego z Google? Orientujesz się może w
    temacie?

  • 27. Data: 2010-12-04 18:34:27
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-04 15:44, Waldek Godel pisze:
> [...]
    > Wystarczy pojeździć trochę z Google maps (żeby tylko pokazywało pozycję) i
    > będzie można zobaczyć z czym się wiąże używanie nawigacji online -

    Nie wiem na czym to polega ale z Ovi też miałem ten sam problem. Gdy
    startowałem to zawsze trzeba było przejść w online bo inaczej przestawał
    nawigować (na Nokii 5800). Gdy wypadał z zasięgu mapa robiła się
    przyciemniona i jakiś komunikat o braku zapalał się, który uporczywie
    próbowałem zamknąć (reagował z duuużym opóźnieniem), co czasem
    skutkowało uwisem tej aplikacji. Z takimi doświadczeniami zaczęło mi być
    obojętne czy mam online czy offline'ową nawigację. Online daje większe
    możliwości, a offline (czasem tylko teoretycznie) możliwość obsługi poza
    zasięgiem.

    > Oprócz tego jest dosyć oczywiste, że łatwiej się będzie zgubić w jakimś
    > zapadłym Pierdziszewie Dolnym gdzie nie ma dobrego zasięgu niż we własnym
    > mieście.

    Niekoniecznie. W online'owej wersji można przewidzieć sytuacje braku
    zasięgu i pobrać z wyprzedzeniem najważniejsze elementy trasy. Mam
    nadzieję, że to zrobiono w Googlowej wersji.

> [...]
    > własną wiedzę uzyskalem wyznaczenie trasy szybszej od najszybszej i
    > krótszej od najkrótszej (co już samo w sobie jest żenujące dla producenta).

    Tak. To też wielokrotnie doświadczyłem. Z kolei Google zalecają
    przebycie oceanu kajakiem :-D

  • 28. Data: 2010-12-04 18:36:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 04 Dec 2010 19:34:27 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > przyciemniona i jakiś komunikat o braku zapalał się, który uporczywie
    > próbowałem zamknąć (reagował z duuużym opóźnieniem), co czasem

    A wgrałeś wcześniej mapy Map downloaderem?

    > Niekoniecznie. W online'owej wersji można przewidzieć sytuacje braku
    > zasięgu i pobrać z wyprzedzeniem najważniejsze elementy trasy. Mam
    > nadzieję, że to zrobiono w Googlowej wersji.

    Czyli cały kraj

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 29. Data: 2010-12-04 18:47:54
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > obojętne czy mam online czy offline'ową nawigację. Online daje większe
    > możliwości, a offline (czasem tylko teoretycznie) możliwość obsługi poza

    Nigdy nie mialem tego typu problemu; na dziendobry wybieram prace
    nwigacji w trybie offline i juz nie pyta o dostep do sieci.

  • 30. Data: 2010-12-04 19:52:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2010-12-04 11:38, Waldek Godel pisze:

    > A dokładnie zalezy to od tego, że produkty Google uznawane przez miliony
    > naiwnych za darmowe, takimi nie są. Jedyną róznicą jest to, że nie płaci
    > się pieniędzmi, ale swoją prywatnością. Google grzebie w mailach,

    Powiedzial fan Microsoftu ktory .... trzyma wszystko w chmurce co
    dotyczy jego produktow z telefnami wlacznie i przy nich google to dobry
    wujek. O tym iz pol systemu Windows 8 bedzie tam nie wspomne