  • 31. Data: 2010-09-27 13:30:56
    Temat: Re: Analiza wypadku dla specjalistów od PORD
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4ca09862$0$27025$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Ze co??
    > Nawet w przypadku podejrzenia zlamania kregoslupa?

    jemu chodzilo o to, ze bezwzglednei trzeba byc specjalista w takich
    przypadkach, aby w wypadku drogowym obracac na bok

    jednak z drugiej strony, jesli czlowiek ma silne krwawienie z nosa czy jamy
    ustnej, to jednak przewrocenie na bok, uczyni mu potencjalnie mniej szkody
    niz pozostawienie np na plecach, nawet jesli ma zlamany kregoslup

  • 32. Data: 2010-09-27 13:39:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof "Mad Max" Laska" <t...@c...co> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i7q5o7$kkd$...@n...dialog.net.pl...

    > Rozumiem. W takim razie amerykanie zmienili sobie nazwę kraju na Russia. W
    > sumie logiczne.

    niczego nie zmieniali, zapewne komus kto wklejal na liveleak ten filmik,
    petersburg kojarzyl sie tylko z rosja
    http://thedailyblender.blogspot.com/2010/09/car-bike
    -pedestrian-accident-caught-at.html

  • 33. Data: 2010-09-27 14:02:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-27 15:01:26 +0200, trud <t...@o...eu> said:

    > Bzdura. Nie ma czegoś takiego.
    > Jedynym obowiązkiem świadka lub sprawcy jest powiadomienie odpowiednich
    > służb.

    Bzdura. Art. 162 KK:

    § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim
    niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu
    nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej
    osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na
    zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa, kto nie udziela pomocy, do której jest
    konieczne poddanie się zabiegowi lekarskiemu albo w warunkach, w
    których możliwa jest niezwłoczna pomoc ze strony instytucji lub osoby
    do tego powołanej.

    W praktyce odpowiedzialność karna to oczywiście fikcja, ale zapis jest.
    I na każdym kursie pierwszej pomocy tłumaczą głośno i wyraźnie: nie ma
    odpowiedzialności karnej za niewłaściwe (nieumiejętne) udzielenie
    pomocy, jest za nie udzielenie jej wcale.

    de Fresz

  • 34. Data: 2010-09-27 14:12:18
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 15:13:06 +0200, Bartłomiej Kacprzak napisał(a):

> [...]
    > Młodzi adepci sztuki medycznej składając przysięgę, zobowiązują się
    > przeciwdziałać cierpieniu, zapobiegać chorobom i nieść pomoc chorym, według
    > najlepszej wiedzy. Nakaz taki wypływa nie tylko z norm o charakterze
    > deontologicznym, ale przede wszystkim stanowi wolę ustawodawcy wyrażoną w
    > art. 30 UZL. Przepis ten stanowi, iż "lekarz ma obowiązek udzielać pomocy
    > lekarskiej w każdym przypadku, gdy zwłoka w jej udzieleniu mogłaby
    > spowodować niebezpieczeństwo utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub
    > ciężkiego rozstroju zdrowia, oraz w innych przypadkach niecierpiących

    Żadne prawo czy przysięgi nie nakładają na lekarzy, ratowników, obowiązku
    narażania własnego życia. Podczas udzielania pomocy poszkodowanym w
    wypadkach drogowych często takie zagrożenie występuje i to bardzo duże.
    Oczywiście są tacy, co nie bacząc na zagrożenia niosą pomoc. Są też tacy,
    co niosąc pomoc giną. Nie da się tego uregulować paragrafami.

    > Ze co??
    > Nawet w przypadku podejrzenia zlamania kregoslupa?
    Tak jak napisał kolega. Źle pociąłem cytat.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 35. Data: 2010-09-27 14:14:26
    Od: "Krzysztof \"Mad Max\" Laska" <t...@c...co>

    W dniu 27.09.2010 15:39, szerszen pisze:

> [...]
    > wiadomości grup dyskusyjnych:i7q5o7$kkd$...@n...dialog.net.pl...

    > niczego nie zmieniali, zapewne komus kto wklejal na liveleak ten filmik,

    No proszę. Obecność trolejbusów w obu miastach też myląca.

    --
    Krzysztof 'Mad Max' Laska
    http://www.chujwi.co

  • 36. Data: 2010-09-27 14:25:03
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 16:02:28 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Bzdura. Art. 162 KK:
    >
    > § 1. ...mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej
    > osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na
    > zdrowiu...
    Ten zapis chroni tyłki lekarzy.

    > § 2. Nie popełnia przestępstwa, kto nie udziela pomocy, do której jest
    > konieczne poddanie się zabiegowi lekarskiemu ...
    Ten zwykłych ludzi.

    > I na każdym kursie pierwszej pomocy tłumaczą głośno i wyraźnie: nie ma
    > odpowiedzialności karnej za niewłaściwe (nieumiejętne) udzielenie
    > pomocy, jest za nie udzielenie jej wcale.
    Powiadomienie odpowiednich służb jest udzieleniem pomocy.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 37. Data: 2010-09-27 14:36:39
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-27 16:25:03 +0200, trud <t...@o...eu> said:

    > Ten zapis chroni tyłki lekarzy.

    Ten zapis na WSZYSTKICH nakłada OBOWIĄZEK udzielenia pomocy, o ile nie
    zagraża to życiu i zdrowiu ratującego. Tu facet leżał na pasach, co by
    groziło pomagającym, że Boeing na nich spadnie, drugi motocyklista
    rzuci w nich moturem?

    Też, ale nie tylko.

    de Fresz

  • 38. Data: 2010-09-27 18:59:13
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-09-27 16:14, Krzysztof "Mad Max" Laska pisze:

    -pedestrian-accident-caught-at.html

    > No proszę. Obecność trolejbusów w obu miastach też myląca.

    No a najbardziej mylace sa imie i nazwisko pieszego: Richard K. Dickens.
    Typowo rosyjska prowokacja i mydlenie oczu.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 39. Data: 2010-09-27 19:05:22
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Kuczu pisze:

    > No a najbardziej mylace sa imie i nazwisko pieszego: Richard K. Dickens.
    > Typowo rosyjska prowokacja i mydlenie oczu.

    widziałes pierwszego linka? znajdz mi tam informacje o nazwiskach,
    nazwach ulic itp. Poza nazwą miasta: St. Petersburg

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 40. Data: 2010-09-27 19:07:40
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-09-27 21:05, Arni pisze:

    > widziałes pierwszego linka?

    tak

    > znajdz mi tam informacje o nazwiskach,
    > nazwach ulic itp. Poza nazwą miasta: St. Petersburg

    A po co skoro sa tu ? :
    http://thedailyblender.blogspot.com/2010/09/car-bike
    -pedestrian-accident-caught-at.html

    Popusc sobie pasek Arni bo ci zylka peknie i bedzie zle :)