  • Data: 2009-02-15 15:11:24
    Temat: Altium - RĘCEOPADAJĄ !!
    Od: "MH" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Malowanie schematu - może być , ale do tego wystarczy mi ołówek i kartka papieru.
    Jak maluję schemat , to od razu podaję wartość elementu (taki mam zwyczaj) , ale
    czasami zdarza się że raz napiszę 100n , a raz 100nF. Footprintów z reguły nie
    podaję od razu , zostawiam to na koniec..

    Aby wyłapać niekonsekwencje w oznaczaniu wartości robię Bill of Materials , wtedy
    od razu powinienem mieć wyświetlone pogrupowane wartości. Cały dzień spędziłem
    aby sobie to poustawiać tak jak chcę (patrz poprzedni wątek dot. Altium).
    W życiu bym nie wpadł na to , że żądane parametry do grupowania można przeciągać
    z All Columns do Grouped Columns. Gdyby przy każdym parametrze w All Columns był
    obok Checkbox'a (Show) jeszcze RadioButton (Group) , sprawa byłaby intuicyjna.
    Jakbym nie znalazł odpowiedniego opisu na stronie Altium , to do dzisiaj bym nie
    wiedział jak to zrobić. To nie koniec ... A przypuśćmy , że chcę sobie teraz to
    wydrukować. Patrzę , jest guzik export czyli sprawa będzie prosta bo są różne
    formaty. Jest Excell !! I co ? DUPA BLADA .. , nie ma kolumny Value w/g czego
    chciałem pogrupować elementy. Szkoda , że nie da się exportować do PDF'a...
    He , he , da się .. ale qrva jak.. trzeba kliknąć prawym klawiszem myszy ,
    wybrać Report i z tego okna ponownie wybrać Export. CZY KTOŚ MI POWIE , ŻE TO
    JEST LOGICZNE I INTUICYJNIE WYCZUWALNE !!??

    No dobra , teraz dopiero się zacznie ... QRVA , szlag może trafić !!!
    Teraz wypadałoby zrobić poprawki w całym projekcie (np. 100n na 100nF).
    Robię krok po kroku w/g dokumentu TU0115.PDF , zaznaczam jeden kondzior o
    wartości 100nF , uruchamiam Find Similar Objects , ustawiam Value na "Same" ,
    zasięg działania na "Open Documents" , uprzednio otwierając wszystkie sheety
    projektu i jazda... TOTALNE GÓWNO !!! Wyłapuje kondziory o wartości 100nF , ale
    tylko z bieżącego dokumentu. Tak pokazuje Object Inspector. Fakt , że to
    ciulstwo wogóle nie działa to jedno , a drugie to CHORYM JEST konieczność
    otwierania wszystkich dokumentów , aby robić globalną edycję. Zasięg znajdowania
    powinien również mieć opcję All Project Documents.. Ale nieważne .. , bo i tak
    nie działa.. Pierdolę ... , robię poprawki dokument po dokumencie...

    Przypisanie footprintów.. Problem jak wyżej , próbuję innej metody ,
    opisanej w TU0115.PDF , a mianowicie Tools=>Parameter Manager. Wyświetla się
    kupa kolumn z parametrami które gówno kogo obchodzą , ale oczywiście parametru
    Footprint nie ma.

    Na OrCadzie (tym DOS'owym) , powyższe powinno mi zająć 10-15min. , a ja się
    z takimi duperelami pierdolę drugi dzień..

    Co o tym sądzicie ??

    MH