  • 31. Data: 2011-08-29 19:26:34
    Temat: Re: Alternatywa dla gimpa pod windows?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 27 Aug 2011 18:58:35 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    wrote:

    >Rzecze Janko Muzykant:

    >Irytuje mnie swoją pryszczerskością.
    To może jednak poświęć 200-300 zł, bo w tej cenie to już coś
    znajdziesz.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 32. Data: 2011-08-29 19:30:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Grzegorz Krukowski:

    > To może jednak poświęć 200-300 zł, bo w tej cenie to już coś
    > znajdziesz.

    Ale mam PSE, tylko że on jest za ciężki.

  • 33. Data: 2011-08-29 19:30:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze pwz:

    ?

  • 34. Data: 2011-08-29 19:49:36
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 29 Aug 2011 21:30:40 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    wrote:

    >Rzecze Grzegorz Krukowski:

    >Ale mam PSE, tylko że on jest za ciężki.
    A on się do ciebie przyspawał? Przecież nawet Acrobat Reader to
    kobyła, taki to urok Adobe. PSP, Zoner, ktoś już Photoline polecił.

  • 35. Data: 2011-08-29 20:58:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Wyszomirski:

    > Może zatem Gimpshop? Gimp z nakładką powodującą, ze jego interfejs
    > przypomina Photoshopa -
    > http://www.dobreprogramy.pl/GIMPshop,Program,Windows
    ,11694.html

    W nowej wersji 2.7.3 wreszcie zrobili jedno okno.

  • 36. Data: 2011-08-30 00:25:31
    Od: mt <t...@i...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Dużo narzekania jest na Gimpa, a przecież to program darmowy pisany w
    > ramach wolnego czasu. Poza tym naprawdę da się tym wiele.
    > Przygotowywałem ze dwa lata temu kurs oparty właśnie o gimpa
    > ''zszopowanego'' i właściwie wszystkie typowe operacje na zdjęciach były
    > osiągalne. Może nieco mniej wygodnie i precyzyjnie (zwłaszcza konwersja
    > rawów), ale znakomitej większości grzebiących przy zdjęciach narzędzie
    > to wystarczy.

    No u mnie nie wystarczyło i to do dość prostych operacji. Fakt, było to
    kilka lat temu i nie wiem jak sytuacja ma się teraz, ale wtedy Gimp (jak
    i zresztą jeszcze kilka innych darmowych edytorów rastrowych) nie radził
    sobie za bardzo z dużymi bitmapami (tify po około 10000x10000 pikseli i
    więcej), problemem było choćby narysowanie maski o dowolnym kształcie,
    Gimp domykał ją w połowie rysowania, albo się wieszał, bitmap w
    rozmiarach dochodzących do 1 gigapiksela nawet nie otwierał. Na tym
    samym komputerze triale Szopa i Photo-Painta radziły sobie bez
    zająknięcia, no i w końcu stanęło na tym drugim :) Fakt, że przy
    rozmiarach pojedynczych zdjęć ze współczesnych aparatów ww. problem nie
    powinien mieć miejsca. Podobną sytuację miałem też jeśli chodzi o
    edytory tekstowe i kwestię darmowe vs. płatne. Żaden z darmowych nie
    radził sobie z "dużymi" plikami tekstowymi i prostą czynnością zamiany
    przecinków na kropki, gdzie komercyjny UltraEdit deklasował je szybkością.

    --
    marcin

  • 37. Data: 2011-08-30 17:28:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mateusz Ludwin napisa?(a):

    > Ale mam PSE, tylko że on jest za ciężki.

    W jakim sensie za cięzki?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 38. Data: 2011-08-30 19:06:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze januszek:

    > W jakim sensie za cięzki?

    Odpalenie całości trwa wieki, poza tym GUI jest jeszcze gorszy, niż w
    Gimpie.

  • 39. Data: 2011-08-30 20:22:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-30 21:06, Mateusz Ludwin pisze:
    > Odpalenie całości trwa wieki, poza tym GUI jest jeszcze gorszy, niż w
    > Gimpie.

    Zgadzam się, nowy pse jest jednym wielkim koszmarem, przykładem do czego
    prowadzi niekontrolowane walenie w aplikację wszystkiego, co się w
    firmie poniewierało, bez sprzątania i optymalizacji.
    Z okrojonego szopa (pamiętacie wersję LE?) zrobił się program dla...
    zobaczcie sobie pudełko :)

    --
    pozdrawia Adam
    /...tylko jest taka jedna, trochę wstydliwa sprawa - jestem z Krakowa.../

  • 40. Data: 2011-08-30 23:39:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Z okrojonego szopa (pamiętacie wersję LE?) zrobił się program dla...
    > zobaczcie sobie pudełko :)

    Dlatego używam prawie wyłącznie ACR odpalanego bezpośrednio z organizera.