  • 11. Data: 2013-05-23 06:59:07
    Temat: Re: Alle drogo na Allegor...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 May 2013 03:14:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." qwikr30u9xl6$....@4...net
    ekbuddy.midlet
    > Oczywiście też próbowałem.

    I co - nie dziala ?
    Wszystkim dziala, tylko Tobie nie ? :-P

    > Nie mogę. Ponadto student może napisać kobyłkę na 5 MB...

    To zadajesz 30 studentom :-)

    > I wie, bo wie, w którą stronę i o ile przyspiesza
    > oraz wie, jak jest położony względem pionu/poziomu.

    Wie, o ile ma zyroskopy. A jak nie ma to nie wie

    sung-galaxy-s
    > TFT LCD Super AMOLED
    >
    > Bardzo ciekawe zestawienie, bo Alcatel z AmoLedem jest IMO gorszy od Aceowego TFT.

    Ty sie patrz na zyro. Nie ma.
    g* jakiej, a nie smartfon :-P

    > A skąd to wiesz?

    > Co to znaczy po paru minutach?
    > I tak naprawdę nie chcę wiedzieć, co to znaczy.

    Chcesz. Nawet jak ten akcelelerometr ma blad 0.1%, to to jest
    0.01m/s/s. Po 1000s blad predkosci jest juz 10m/s, i teraz blad
    polozenia co minute zwieksza sie o 600m. Plus skumulowane do tej pory
    5 km.
    A te "zyroskopy" tez plywaja.

    > Ale to tylko nowoczesne samochody tak potrafią.
    > I pełzają, i kucają, i skaczą jak żabki...
    > Mój nie potrafi...

    Nigdy ci sie nie przydarzylo ze ulica byla lekko pochyla i auto
    zaczelo zjezdzac ?
    A jak wsiadzie dziewczyna, to i podskakiwac potrafi :-)

    > Ciekawe -- czyli akcelerometry nie istniały przed GPSem?...

    Istnialy, ale byly wielkie, drogie, i choc bardzo dokladne, to pozycja
    byla niedokladna. GPS jest jednak bardzo dokladny, pomijajac krotkie
    wyskoki.

    > Ale to samochód jest na tych kołach, nie smartfon.
    > Tu smartfon i samochód muszą stworzyć bryłkę sztywną -- no
    > prawie sztywną, bo jednak samochód się wygina i trzeszczy
    > a koła i sprężyny uginają się... ;)

    Ale bardziej chcesz znac pozycje samochodu niz tabletu.
    Znajac predkosc prawego i lewego kola w zasadzie nie potrzebujesz nic
    wiecej, przynajmniej poki snieg nie spadnie ;-)

    J.

  • 12. Data: 2013-05-24 00:42:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." ihkm636j7jq1$.484vvdx8z4l9$....@4...net

    > I co - nie dziala ?
    > Wszystkim dziala, tylko Tobie nie ? :-P

    -- Baco, dlaczego rozwodzisz się z żoną?
    -- Bo mi nie odpowiada seksualnie.
    -- Każdemu z wioski odpowiada a tobie nie odpowiada?

    Przemłóciłem wiele programów -- nie mogę pamiętać, czy ten
    akurat gubił ślad, czy przerywał znienacka zapisywanie, czy
    może z 400 metrów robił 1600 -- to najczęstsze błędy, które
    zauważyłem w programach tego typu.

    > To zadajesz 30 studentom :-)

    I wybierasz najlepszy? To dobra droga, ale ja
    nie mogę nikomu niczego zlecać w tej materii.

    > Wie, o ile ma zyroskopy. A jak nie ma to nie wie

    Mój pokazuje pochylenia w 2 kierunkach.
    (od pionu i od poziomu)

    > Ty sie patrz na zyro. Nie ma.
    > g* jakiej, a nie smartfon :-P

    Ma poziomicę -- pokazuje pochylenie w dwóch kierunkach.
    Potrzeba jeszcze pokazać pochylenie w trzecim, czyli obrót
    w pionowej osi. Od biedy można by uznać, że ma kompas, ale
    oczywiście to zbyt zawodny instrument.

    Jak zauważyłeś -- podobny smartfon już ponoć ma żyroskopy.
    Wątpię jednak w to, że to dosłownie żyroskopy. Raczej nie są
    to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślana elektronika.

    Jak jest -- nie wiem, ale uważam, że każdy następny smartfon
    (każdy nowy model) będzie ciekawszy i lepszy pod wieloma względami.

> [...]
    > 0.01m/s/s. Po 1000s blad predkosci jest juz 10m/s, i teraz blad
    > polozenia co minute zwieksza sie o 600m. Plus skumulowane do tej pory

    Już pojmuję, co znaczą te 2 minuty. Ale odbiornik GPS nie przestaje
    działać aż na 2 minuty. Wiadukty zwykle nie mają 5 km długości, czy
    raczej szerokości. Mnie chodzi o odtworzenie śladu przez parę sekund,
    nie przez parę minut.

    Pisząc pełzanie -- mam na myśli ruchy podobne do termicznych, nieuporządkowane.

    > Nigdy ci sie nie przydarzylo ze ulica byla lekko pochyla i auto
    > zaczelo zjezdzac ?
    > A jak wsiadzie dziewczyna, to i podskakiwac potrafi :-)

    Jak wYsiądzie. Tak ciężkich nie wiozłem.
    Jadący samochód nie skacze. Albo spokojnie/stale
    wznosi się, albo opada, ale na długich odcinkach.
    Kocie łby i inne nierówności nie mają odbicia w położeniu
    pokazywanym przez odbiornik GPS a są doskonale widziane
    przez akcelerometry.

    Podobnie jest z szybkością samochodu -- może powoli
    rosnąć lub siadać, ale raczej nie skacze.

    Odbiornik leżący na stole nie pokazuje stale tej samej pozycji, ale
    błądzenie (ja to nazwałem -- może nie poprawnie -- pełzaniem) podczas
    gdy akcelerometry wykażą, że smartfon nie poruszał się.

    > Istnialy, ale byly wielkie, drogie, i choc bardzo dokladne, to pozycja
    > byla niedokladna. GPS jest jednak bardzo dokladny, pomijajac krotkie
    > wyskoki.

    IMO akcelerometry są znane co najmniej od setek (a może i tysięcy) lat,
    choć nie od razu były wyskalowane w m/s^2 i nie od razu tak je nazywano. ;)
    GPS to jednak technologia drugiej połowy XX wieku, a EGNOS to wręcz czasy
    obecne, bo nawet pierwsza połowa pierwszego dziesięciolecia XXI wieku nie
    notowała EGNOS ijp.

    Dokładność GPS to właśnie czasu ostatnie/niedawne. Kilka lat zaledwie liczy sobie
    EGNOS.

    Owszem, sam podstawowy DGPS, na którym bazuje EGNOS jest znany
    od dłuższego czasu, niemal od początku istnienia GPS, ale do
    powszechnie używanych metod raczej trudno to zaliczyć.

    > Ale bardziej chcesz znac pozycje samochodu niz tabletu.
    > Znajac predkosc prawego i lewego kola w zasadzie nie potrzebujesz nic
    > wiecej, przynajmniej poki snieg nie spadnie ;-)

    -=-

    Czujniki kół, akcelerometry i inne przyrządy/mierniki mogą dopomóc
    w ustaleniu położenia i odtworzyć ślad na krótkim odcinku (do 500
    metrów), nie zaś zastąpić odbiornik GPS.

    Samolotom potrzebne były dobre żyroskopy i inne przyrządy, gdyż samolot
    leciał długo (nawet kilka godzin) i z dużą szybkością. Samochód jedzie
    znacznie wolniej a kontakt z satelitami gubi raczej rzadko, uznając
    zbyt mocne zaszumienie sygnału jako zgubienie tegoż sygnału, bo gubienie
    w ogóle chyba nie jest spotykane w czasie zwyczajnej (nie w bunkrach) jazdy.

    -=-

    http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/sam
    sung-galaxy-s

    Ta strona mija się z prawdą w wielu miejscach, ale istotnie -- ACE
    nie ma żyroskopów, choć ma poziomicę, która pokazuje pochylenie
    w dwóch osiach poziomych. Ma natomiast akcelerometry mierzące
    przyspieszenia w 3 kierunkach. Jako smartfon jest raczej jednym
    z najmniej wypasionych, czyli jednym z najuboższych.

    Trudno mi tez uznać, że ACE ma GorillaGlass. (strona chyba mówi, że ma)

    Co to jest?

    Ambient light sensor Yes Yes

    Pamięci i GHz jest u mnie nieco więcej niż na stronie, ale chyba
    dlatego, że ja mam model z literką i na końcu oznaczenia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2013-05-24 02:12:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" knm61d$c3b$...@s...aioe.org

    > Mój pokazuje pochylenia w 2 kierunkach.
    > (od pionu i od poziomu)

    Chyba trochę nieprzytomny jestem -- oczywiście w dwóch
    poziomych Pokazuje tak, jak pokazuje poziomica.

    Brak pokazania obrotu względem osi pionowej.
    Jest względem dwóch osi poziomych.

    Ale mogę kupić taki, który ma żyroskopy, czymkolwiek one są w smartfonie.
    (imo w samolocie najważniejsze jest pochylenie
    poziome; pionowe pokaże kompas)

    Rzecz jasna pisząc poziome i pionowe mam na myśli telefon leżący poziomo.
    Gdy pochylimy telefon -- oś pionowa nie będzie pionową, ale nadal w moim
    nazewnictwie pozostanie pionową.

    O ile masz dobrą wolę -- zrozumiesz moja wypowiedź,
    a jeśli tej woli brakuje -- to i chyba lepiej. ;)

    -=-

    A i ten telefon, który ma tylko akcelerometry, pokazuje, czy
    było (i jakie, jeśli było) przyspieszenie. A to już wystarczy
    do odrzucenia przynajmniej części błędnych wskazań.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2013-05-24 02:59:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" knm61d$c3b$...@s...aioe.org

    > to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślana elektronika.

    + to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślna elektronika.

    'zmyślana' ma pejoratywne znaczenie
    natomiast 'zmyślna' ma superlatywne...

    Jedna litera tak wiele zmienia -- a ponoć język
    ludzki jest aż (; nadmiarowo ;) redundantny. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2013-05-25 21:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 May 2013 00:42:32 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." ihkm636j7jq1$.484vvdx8z4l9$....@4...net

    > Mój pokazuje pochylenia w 2 kierunkach.
    > (od pionu i od poziomu)

    Nie rozumiesz. pokazuje odchylenia, ale przez pomiar przyspien/sil.

    Wiec nie wie czy ostro hamujesz, czy zakret, czy jedziesz prosto, ale
    przechyliles urzadzenie.
    No i trzeciej osi w ogole nie mierzy.

    > Ma poziomicę -- pokazuje pochylenie w dwóch kierunkach.
    > Potrzeba jeszcze pokazać pochylenie w trzecim, czyli obrót
    > w pionowej osi. Od biedy można by uznać, że ma kompas, ale
    > oczywiście to zbyt zawodny instrument.

    Kompas moze byc przydatny ... ale czy nie wymaga konkretnej pozycji
    telefonu ?

    > Jak zauważyłeś -- podobny smartfon już ponoć ma żyroskopy.
    > Wątpię jednak w to, że to dosłownie żyroskopy. Raczej nie są
    > to mechaniczne kręcidełka, ale jakaś zmyślana elektronika.

    Owszem. Nic tam sie nie kreci ... tylko wibruje.
    Tym niemniej mierza obroty bez poslugiwania sie sila ciazenia.

    > Jak jest -- nie wiem, ale uważam, że każdy następny smartfon
    > (każdy nowy model) będzie ciekawszy i lepszy pod wieloma względami.

    Nie martw sie, wcisneli ci jedno g* zamiast smartfona,
    to wcisna i nastepne. Zawsze bedzie jakis tani model, gdzie
    zaoszczedza.

> [...]
    > działać aż na 2 minuty. Wiadukty zwykle nie mają 5 km długości, czy
    > raczej szerokości. Mnie chodzi o odtworzenie śladu przez parę sekund,

    Ale sa dlugie tunele. Co prawda zazwyczaj nie ma w nich problemow z
    nawigacja ... aczkolwiek nieliczne maja rozjazdy.

    No i sa galerie handlowe, nie chcialbys systemu ktory cie prowadzi po
    polkach ? :-)

    > Pisząc pełzanie -- mam na myśli ruchy podobne do termicznych, nieuporządkowane.

    > Jak wYsiądzie. Tak ciężkich nie wiozłem.

    Widac za ciezkie byly. Musi wsiasc ladna i chetna :-)

> [...]
    > błądzenie (ja to nazwałem -- może nie poprawnie -- pełzaniem) podczas
    > gdy akcelerometry wykażą, że smartfon nie poruszał się.

    A jak bedzie odwrotnie ? Gps mowi ze stoi w miejscu, a akcelerometry
    ze jedzie czy skacze ? Komu wierzyc ? :-)

    > IMO akcelerometry są znane co najmniej od setek (a może i tysięcy) lat,

    Akcelerometry moze, ale systemy navigacji inercyjnej to od
    kilkudziesieciu.

    > Czujniki kół, akcelerometry i inne przyrządy/mierniki mogą dopomóc
    > w ustaleniu położenia i odtworzyć ślad na krótkim odcinku (do 500
    > metrów), nie zaś zastąpić odbiornik GPS.

    No ale o tym mowa - prosta nawigacja jak na chwile GPS zabraknie.
    Zamiast INS wystarcz dane z kol ... i wcale nie trzeba tabletu do
    samochodu przykrecac

    J.

  • 16. Data: 2013-05-26 00:53:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." ybwyxy31mdyx$....@4...net

    > Nie rozumiesz. pokazuje odchylenia, ale przez pomiar przyspien/sil.

    Nie. Może leżeć nieruchomo i też będzie wskazywał odchylenia od
    poziomu. Na dodatek przeczytałem, że potrafi wskazać odchylenia
    w każdej z 3 osi. IMO to nieprawda. (chyba, że weźmiemy pod uwagę kompas)

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png <-- to ten smartfon ma wg
    Samsunga

    > Wiec nie wie czy ostro hamujesz, czy zakret, czy jedziesz prosto, ale
    > przechyliles urzadzenie.
    > No i trzeciej osi w ogole nie mierzy.

    W dwóch osiach mierzy, i to dostatecznie dokładnie,
    Natomiast IMO nie mierzy w trzeciej.
    Ten smartfon nie mierzy -- ale inne smartfony mierzą.

    -=-

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-234348.png <-- pokazane jest tutaj
    wychylenie; statyczne, nie chwilowe i dynamiczne, ale stałe i statyczne

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235648.png
    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235654.png
    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235704.png

    To nie są dynamiczne wychylenia, ale wychylenia pokazane na leżącym nieruchomo
    smartfonie.

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130526-000237.png <-- tutaj trzymam nieruchomo
    smartfon kilkanaście sekund

    Problemem jest oś pionowa. Kompas (czyli pionowy obrót) jest niedokładny.

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130526-001808.png <-- tu pokazuje, jakie jest
    natężenie pola magnetycznego

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130526-001557.png <-- tu smartfon jest ustawiony
    niemal pionowo
    widzisz wartości Roll i Pitch?

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130526-001513.png <-- tu masz niemal 90 w obu, bo
    smartfon jest przekręcony

    Nie chcę szukać aplikacji, która pokazywała natężenie
    pola magnetycznego w każdym kierunku, ale takie też są.

    > Kompas moze byc przydatny ... ale czy nie wymaga konkretnej pozycji telefonu ?

    Nie, ale jest zawodny. Raz, że samochód jest ,,żelazny'', dwa, że w ogóle ten kompas
    jest słaby.

    Zabawy z kompasami mam za sobą przed niemal rokiem, bo (jak
    już wiele razy pisałem) stale cos kasuję, aby dać miejsce
    nowym wynalazkom. ;) Akurat na co dzień kompas wydaje się
    być nieprzydatnym urządzeniem. :) Teraz sobie przypominam,
    że jeden z kompasów miał przy okazji pokazywanie adresów
    w oparciu o położenie geograficzne a inny pokazywał natężenie
    pola magnetycznego we wszystkich kierunkach, nie tylko sumaryczne.

> [...]

    > Nie martw sie, wcisneli ci jedno g* zamiast smartfona,
    > to wcisna i nastepne. Zawsze bedzie jakis tani model, gdzie

    Nie wciskali -- nikt mnie nie zmuszał. Co gorsza -- IMO sprzedawcy
    nawet pojęcia nie mieli o możliwościach smartfonów. Już szybciej
    coś (z funkcji czy mierników) ukryją niż zachwalą coś, czego nie ma.

    Miał być Android, GPS, WiFi... I to wszystko jest.
    Qualcomm -- to dobra firma. To nie bubel. BT3 to
    też coś miłego, to nie BT2.

    >>> Chcesz. Nawet jak ten akcelelerometr ma blad 0.1%, to to jest

    > Ale sa dlugie tunele. Co prawda zazwyczaj nie ma w nich problemow z
    > nawigacja ... aczkolwiek nieliczne maja rozjazdy.

    Ale jest ich mało i ja po/w nich nie jeżdżę.

    > No i sa galerie handlowe, nie chcialbys systemu ktory cie prowadzi po polkach ? :-)

    Nie. Potrzebny mi system pokazując ślad jazdy po drodze.

    > Widac za ciezkie byly. Musi wsiasc ladna i chetna :-)

    Wsiadały i ładne, i chętne na samochód, ale samochód nie skakał.
    Może dlatego, że Mercedes nie była lesbijką?...

    > A jak bedzie odwrotnie ? Gps mowi ze stoi w miejscu, a akcelerometry
    > ze jedzie czy skacze ? Komu wierzyc ? :-)

    Akcelerometry też mogą kłamać.
    GPS pokazuje nie tylko pozycję, ale i szacuje jej dokładność,
    choćby pokazuje stosunek sygnału (z satelity) do szumu
    i względne położenie satelitów, którego efektem jest niedokładność.

    Obok średniej ,,zwyczajnej'' są inne średnie, w tym i średnie ważone tak zwane.
    Wyniki mniej wiarygodne muszą ustąpić wynikom co do których jest większe zaufanie.

    > Akcelerometry moze, ale systemy navigacji inercyjnej to od kilkudziesieciu.

    Wątpię w to, że takie są, bo jednak samoloty korzystały z innych metod orientowania
    się.
    Ale może i są -- nie jest to dla mnie istotne i nie chcę o tym tutaj mówić.

    > No ale o tym mowa - prosta nawigacja jak na chwile GPS zabraknie.
    > Zamiast INS wystarcz dane z kol ... i wcale nie trzeba tabletu do
    > samochodu przykrecac

    A co przykręcić? Mapa rysowana na szkle wydaje się najodpowiedniejszą. :)

    -=-

    Akcelerometry mogą wnieść wiele do zapisywacza położenia.
    Mogą wyeliminować niemal do zera chaotyczne ruchy.

    -=-

    Wbrew (być może wbrew) pozorom różne zapisywacze uruchomione równocześnie
    zapisują różne ślady. Oczywiście nie są to ślady zupełnie różne, ale jednak
    w niektórych miejscach są różnice. Ponieważ ślady oglądam tuż po przejażdżce,
    wiem, który zapisywacz mocniej myli się.

    -=-

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png

    Rozdzielczość (rezolutia?) akcelerometrów i magnetometrów ;)
    jest dobra, gorzej z ich (accuracnością?) dokładnością.

    [smartfon jest do dupy, bo nie można na nim oglądać gołych
    bab z dużymi cyckami -- filmy w ,,dużej'' (tu nawet małe
    cycki stają się za duże do płynnego oglądania) rozdzielczości
    wyświetlają się żabkowo/skokowo i z rozsunięciem głosu względem
    obrazu, czyli nie można oglądać filmów z dużymi cyckami, a to
    znaczy chyba tyle tylko, że smartfon nie jest do dużych cycków,
    a zatem jest do dużych dup, czyli po prostu do dupy... może coś
    plączę?... ponoć są też smartfony wielochujowe -- no, bo jak
    inaczej przetłumaczyć 'wielordzenność' czy 'wielordzeniowość'?...
    z angielskim u mnie krucho... z łaciną jeszcze gorzej... ani
    księdzem rzymskokatolickim, ani anglikańskim chyba nie mogę być;
    jeden filmoodtwarzacz zajmuje 20 MB i nic nie oferuje, inny
    zajmuje 5 MB i oferuje masę przydatnych funkcji niematematycznych...
    zaraz okaże się, że do oglądania bab z dużymi cyckami potrzeba mi
    aż czterochujowego tabletu napędzanego 2 gigantycznymi sercami,
    kilku gigantycznych RAMek, wielochujowej grafiki itd... zanim
    zdecyduję się na nowy smartfon czy tablet, zrozumiem, czego mi
    brakuje?... i wówczas kupię naprawdę nie tyle chujowy smartfon,
    co aż wielochujowy?... ludzie modlą się o to, abym kupił chujowy,
    ale ja się słabo znam i na modlitwach...]

    Tak jż jest J.F...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2013-05-26 12:58:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 00:53:41 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." ybwyxy31mdyx$....@4...net

    > Nie. Może leżeć nieruchomo i też będzie wskazywał odchylenia od
    > poziomu.

    To to samo. Sila grawitacji czy bezwladnosci, przyspieszenie bez
    przymiotnika czy ziemskie.
    Problem w tym ze obie sa nie do odroznienia.

    > Na dodatek przeczytałem, że potrafi wskazać odchylenia
    > w każdej z 3 osi. IMO to nieprawda. (chyba, że weźmiemy pod uwagę kompas)

    Akcelerometr jest trojosiowy. Katow z tego mozna policzyc trzy, ale
    wszystkie beda katem do aktualnego wektora przyspieszenia.

    I racje masz ze bez kompasu nie da rady ustalic kierunku, ale jest tez
    wiecej - nie da sie odroznic pionowej grawitacji od innych
    przyspieszen.

    Owszem, jest jeden myk - przyspieszenie ziemskie jest stale,
    przynajmniej w jednym miejscu. Jesli wektor co do wartosci jest staly
    - to tylko przechyl. Jesli wartosc jest wieksza, to do pionowego
    ziemskiego doszla skladowa boczna.
    Ale do dziala wylacznie wtedy, jesli nie masz pionowych przyspieszen.
    Tory na rowninie ?

    > W dwóch osiach mierzy, i to dostatecznie dokładnie,
    > Natomiast IMO nie mierzy w trzeciej.
    > Ten smartfon nie mierzy -- ale inne smartfony mierzą.

    Odpal sobie Quick System Info Pro i np Sensor Guru - zobaczysz co
    masz.
    Tylko uwazaj - u mnie IMO - z dwoch rzeczywistych czujnikow 3D
    (akcelerometr i magnetyczny), zrobilo sie szesc.

    > http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-234348.png <-- pokazane jest tutaj
    > wychylenie; statyczne, nie chwilowe i dynamiczne, ale stałe i statyczne
    > http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-235648.png

    To teraz trzymajac go plasko na stole, poprzesuwaj go na boki,
    gwaltownie.
    Zreszta rzeczywista poziomice czy np szklanke z woda tez mozesz.

    > Nie,

    masz z magnetometru pomiar w trzech osiach. pole magnetyczne ma u nas
    nie tylko skladowa pozioma, ale i pionowa.
    Jak przechylisz, to sie zmieniaja. Trzeba z tego wyliczyc wskazanie
    kompasu.
    ... i ... jestem troche zaskoczony, ale swietnie to robia.

    No prawie - ustawiam mini2 poziomo na linii W-E.
    pokazuje 270. Przechylam na bok do pionu - nadal 270.
    Odwracam do dolu ekranem - nadal 270, choc tu mozna by sie zastanawiac
    czy to wlasciwe wskazanie - wszak biegun polnocny juz z innego boku.
    Robie caly obrot - caly czas 270.

    To teraz obracam wokol krotszego boku (czyli N-S), pitch spada, ale
    azymut tez. W pionie osiaga 180. hm, dziwny to troche wynik.
    a nie, stop, cos tu jest nie tak, moze za duzo eksperymentowalem z
    magnesem.

    > Akurat na co dzień kompas wydaje się
    > być nieprzydatnym urządzeniem. :)

    Mnie tam pare razy brakowalo. Wiem ze powinienem jechac na polnoc ...
    ale kompasu brak. A nawigacja nie wlaczona, albo albo akurat wariuje i
    kreci mapa .

    > Nie wciskali -- nikt mnie nie zmuszał. Co gorsza -- IMO sprzedawcy
    > nawet pojęcia nie mieli o możliwościach smartfonów.

    Czyli jeszcez gorzej - myslales ze kupiles sobie smartfona, a wybrales
    g* nie zaslugujace na ta nazwe :-P

    Bylo sie nie zaperzac, to bym ci teraz nie docinal :-P

    > Miał być Android, GPS, WiFi... I to wszystko jest.
    > Qualcomm -- to dobra firma. To nie bubel. BT3 to
    > też coś miłego, to nie BT2.

    I masz z tego jakis pozytek ?
    Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.

    > Wsiadały i ładne, i chętne na samochód, ale samochód nie skakał.
    > Może dlatego, że Mercedes nie była lesbijką?...

    Widac chlopa za kierownica zabraklo :-P

    > Akcelerometry też mogą kłamać.

    Szczegolnie jak sie obraca tabletem :-)

    > GPS pokazuje nie tylko pozycję, ale i szacuje jej dokładność,
    > choćby pokazuje stosunek sygnału (z satelity) do szumu
    > i względne położenie satelitów, którego efektem jest niedokładność.

    Ha, musze sprawdzic - bo sa i odmiany "samochodowe" - nie pokazuja
    malych zmian, pozycja stoi.

    > Wątpię w to, że takie są, bo jednak samoloty korzystały z innych metod orientowania
    się.

    Oczywiscie ze sa. Drogie byly, niedokladne, ale wojsko nie zawsze moze
    liczyc na pomoce nawigacyjne nad terenem przeciwnika. Albo na okrecie
    podwodnym.

    Teraz dzieki postepom elektroniki i zyroskopom laserowym sa male, dosc
    dokladne, a razem z GPS - bardzo dokladne w krotkim czasie od zaniku

    http://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_sys
    tem

    o, taka niewielka skrzynka.

    > A co przykręcić? Mapa rysowana na szkle wydaje się najodpowiedniejszą. :)
    > Akcelerometry mogą wnieść wiele do zapisywacza położenia.
    > Mogą wyeliminować niemal do zera chaotyczne ruchy.

    Owszem, o ile:
    a) zapewnisz stabilna orientacje, lub
    b) masz zyroskopy pozwalajace okreslic te orientacje.

    Solidne przymocowanie tabletu do samochodu duzo pomaga, ale niestety
    samochod sie przechyla.

    i akurat w samochodzie lepiej sie sprawdza dane z kol.

    > http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png
    > Rozdzielczość (rezolutia?) akcelerometrów i magnetometrów ;)
    > jest dobra, gorzej z ich (accuracnością?) dokładnością.

    No i zobacz - masz tu dane w 3 osiach.

> [...]
    > z angielskim u mnie krucho... z łaciną jeszcze gorzej... ani
    > księdzem rzymskokatolickim, ani anglikańskim chyba nie mogę być;

    Ale gdzie ty znalazles takie tlumaczenie do slowa "core" ? :-)

> [...]
    > aż czterochujowego tabletu napędzanego 2 gigantycznymi sercami,
    > kilku gigantycznych RAMek, wielochujowej grafiki itd...

    Prawde mowiac to jestem ciekaw - czy te programy same dekoduja video
    (w javie ?), czy robi to bibioteka (juz w natywnym kodzie, ale ciagle
    programowo), czy robi to "karta video".
    Bo jesli to ostatnie, to chyba nie ze wszystkich formatow ?

    J.

  • 18. Data: 2013-05-26 20:46:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > wiecej - nie da sie odroznic pionowej grawitacji od innych
    > przyspieszen.

    J.F. -- pokazuję Ci, że smartfon to potrafi. Jeśli wg Ciebie
    ja piszę nieprawdę -- wykaż mi to, ale nie w ten sposób. Wg
    producenta smartfon ma możliwość mierzenia przyspieszenia
    (próbkuje jak widać często -- z częstotliwością rzędu
    częstotliwości ramki płyty CDDA) i pokazuje to chwilowe
    przyspieszenie w każdym kierunku z osobna.

    > Odpal sobie Quick System Info Pro i np Sensor Guru - zobaczysz co
    > masz.

    Mam to, co pokazałem. To soft producenta.

    > Tylko uwazaj - u mnie IMO - z dwoch rzeczywistych czujnikow 3D
    > (akcelerometr i magnetyczny), zrobilo sie szesc.

    > To teraz trzymajac go plasko na stole, poprzesuwaj go na boki, gwaltownie.

    Po co mam przesuwać? Nie wystarczy lekkie stukanie długopisem w bok smartfonu?

    > Zreszta rzeczywista poziomice czy np szklanke z woda tez mozesz.

    Producent mówi, że smartfon ma akcelerometry w 3 kierunkach.
    Nawet Twoja strona WW tak mówi.

    http://vschart.com/compare/samsung-galaxy-ace/vs/sam
    sung-galaxy-s

    Gyroscope No Yes
    Accelerometer sensor Yes Yes

> [...]
    > kompasu.
    > ... i ... jestem troche zaskoczony, ale swietnie to robia.

    Ma to -- co widać na rysunku.

> [...]

    > Mnie tam pare razy brakowalo. Wiem ze powinienem jechac na polnoc ...
    > ale kompasu brak. A nawigacja nie wlaczona, albo albo akurat wariuje i

    Właśnie dlatego twierdzę, że kompas nie jest potrzebny, bo jest GPS.
    Ale IMO GPS bez dostępu do netu nie ma sensu na małe odległości. :)

    > Czyli jeszcez gorzej - myslales ze kupiles sobie smartfona, a wybrales
    > g* nie zaslugujace na ta nazwe :-P

    Jestem zadowolony. Nawet bardzo zadowolony, choć brak
    mi miejsca na drugą SIMkę i brak mi nieco pamięci.
    Twoje zdanie w tej sprawie odrzucam jako błędne.

    > Bylo sie nie zaperzac, to bym ci teraz nie docinal :-P

    > I masz z tego jakis pozytek ?

    Tak. Stosunek pożytku do ceny jest bardzo korzystny.
    Niewiele rzeczy ma tak niska cenę przy tak wysokiej użyteczności.
    Smartfon jest niezawodny, mały, dobrze/solidnie wykonnay...

    Boję się tego, że kolejnego tak dobrego mogę nie znaleźć w tej cenie. :)

    > Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.

    Tak -- ograniczony miejscem na SIMkę.

    > Widac chlopa za kierownica zabraklo :-P

    Wówczas by samochód podskakiwał? A mnie wydaje się, że on nie
    skakał, bo miał dobre zawieszenie. :) Gdy amortyzatory tylne
    były zużyte -- trochę podskakiwał. :) Podobnie z urwanymi
    wahaczami. Zwykle jednak (na około 384 przejechanych Mm)
    ten samochód miał zadbane zawieszenie. Można nim było
    spokojnie jeździć po najgorszych polskich drogach. :)

    Nowe Volvo S40 pod tym względem jest makabryczne.
    Nawet na asfaltowej drodze amortyzatory nieraz dobijały
    do końca, samochodem nieraz rzucało na nierównościach
    pomimo ESP, czy jak się to zowie w Volvo...

    > Szczegolnie jak sie obraca tabletem :-)

    Wówczas łatwo wykazać, że tablet nie porusza się,ale kręci w kółko [i krzyżyk].

    > i akurat w samochodzie lepiej sie sprawdza dane z kol.

    Tak -- nawet oglądałem (na jutubie -- w nocy) gotowe urządzenia czytające informacje
    z kół.

    > No i zobacz - masz tu dane w 3 osiach.

    No i...

    > Ale gdzie ty znalazles takie tlumaczenie do slowa "core" ? :-)

    Wiesz... W kwadratowych nawiasach to ja zapisuję swoje myśli...
    Modlili się ludzie o chujowy smartfon dla mnie, więc
    i przetłumaczyłem odpowiednio/stosownie...

> [...]
    > programowo), czy robi to "karta video".
    > Bo jesli to ostatnie, to chyba nie ze wszystkich formatow ?

    Przyślij jakiś film w podejrzanym formacie, to Ci odpiszę, czy odtworzył. :)

    -=-

    Jeśli wolno mi radzić -- skup sie raczej na tym rysunku:

    http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png

    Specjalnie dla ciebie zainstalowałem kolejny program, ale jego
    snapki postawię nieco później, bo teraz już nie mam czasu.

    -=-

    Najwyraźniej i magnetometr, i akcelerometr pokazuje 3 różne kierunki.
    Co znaczy Raw Data i Angle Data? Angle to niechybnie anioł zwany kątem.
    Czy jest to przyspieszenie kątowe? Bo jeśli tak -- być może mamy tu
    przyspieszenia z każdego stopnia swobody. Mammy 3 posuwy i 3 obroty.
    więcej stopni nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i proszę
    o wyliczenie mojej pozycji i moich przyspieszeń... [jakoś tak?]

    A może ja mylę się? -- może te akcelerometry nie pokazują przyspieszeń kątowych?
    Z liniowych chyba jakoś można wyliczyć kątowe? Jak coś obraca się, to i przez
    chwile leci prosto?

    [wiem, że nie ma możliwości jednoznacznego dokładnego określenia
    i położenia,i pędu, ale dopiero w hajzenbergu, a tu nie haj, ale loł]

    -=-

    Coś jednak pokazują i to pokażę aplikacją Zcośtam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-05-27 03:03:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > To to samo. Sila grawitacji czy bezwladnosci, przyspieszenie bez
    > przymiotnika czy ziemskie.
    > Problem w tym ze obie sa nie do odroznienia.

    http://www.pentagram.pl/produkty/produkty-najnowsze-
    produkty/ego

    GPS / AGPS
    3-osiowy akcelerometr firmy Bosch
    3-osiowy czujnik pola magnetycznego firmy Bosch
    Czujnik orientacji firmy Bosch
    Czujnik zbliżeniowy firmy Lite-On
    Czujnik światła firmy Lite-On
    Czujnik wektoru obrotu

    http://www.pentagram.pl/produkty/smartfony/monster

[...]
    - sensor wektoru obrotu

    Ten ma jeszcze HSPA+ -- czyli opóźnienia około 50 ms.
    Może warto zainwestować w tego potwora? Pewnie ciężki.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-05-27 11:46:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"J.F." 1...@4...net

> [...]

    No i tu mam wlasnie problem - czy to trzy osobne czujniki (trzy 3D),
    czy jeden akcelerometr 3D, i wyniki prezentowane w trzech postaciach.
    Ma zyroskopy, czy nie ma ... oto jest pytanie :-)

    J.