  • 21. Data: 2013-05-27 12:40:10
    Temat: Re: Alle drogo na Allegor...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "J.F." 1...@4...net

    >J.F. -- pokazuję Ci, że smartfon to potrafi. Jeśli wg Ciebie
    >ja piszę nieprawdę -- wykaż mi to, ale nie w ten sposób.

    Przeciez pisalem - odpal ta poziomice.
    Poloz fona plasko na stole. Teraz poprzesuwaj gwaltownie, nie
    przechylajac.
    Wskazanie poziomicy sie zmienia ? No to zle potrafi.

    >Wg
    >producenta smartfon ma możliwość mierzenia przyspieszenia
    >(próbkuje jak widać często -- z częstotliwością rzędu
    >częstotliwości ramki płyty CDDA) i pokazuje to chwilowe
    >przyspieszenie w każdym kierunku z osobna.

    I z tym sie zgadzam. Tylko ze to za malo, bo jesli w oi smartfona Z
    zmierzysz 1g, a w osi X zmierzysz 0.1g, to nie wiesz czy fon lezy
    plasko i jest przyspieszany w bok, czy jest nieruchomy, ale
    przechylony i to w osi X pochodzi od przyciagania Ziemii.

    > To teraz trzymajac go plasko na stole, poprzesuwaj go na boki,
    > gwaltownie.
    >Po co mam przesuwać? Nie wystarczy lekkie stukanie długopisem w bok
    >smartfonu?

    Moze wystarczy, a moze odfiltruje takie drobiazgi.

    > I masz z tego jakis pozytek ?
    >Tak. Stosunek pożytku do ceny jest bardzo korzystny.

    O Bluetooth 3 pisze.

    > Sprzet moze i lepszy, ale pod Androidem bardzo ograniczony.
    >Tak -- ograniczony miejscem na SIMkę.

    ja ciagle o BT3

> [...]
    > http://eneuel.w.duna.pl/SAM/SC20130525-232547.png
    >Najwyraźniej i magnetometr, i akcelerometr pokazuje 3 różne kierunki.
    >Co znaczy Raw Data i Angle Data? Angle to niechybnie anioł zwany
    >kątem.
    >Czy jest to przyspieszenie kątowe? Bo jeśli tak -- być może mamy tu
    >przyspieszenia z każdego stopnia swobody. Mammy 3 posuwy i 3 obroty.
    >więcej stopni nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i proszę
    >o wyliczenie mojej pozycji i moich przyspieszeń... [jakoś tak?]
    >A może ja mylę się? -- może te akcelerometry nie pokazują

    No tak z definicji to nie. do przyspieszen katowych sluza
    akcelerometry katowe :-)

    Zreszta - jak zrzut ekranu robiles, to kreciles aparatem ? Jak nie, to
    powinny zero pokazywac.

    Z tym ze jesli cos spotkasz, to raczej zyroskopy.

    >Z liniowych chyba jakoś można wyliczyć kątowe?
    Nie mozna. Chyba ze masz dwa po dwoch roznych bokach.

    Albo wiesz ze przyspieszenie liniowe jest stale, wiec zmiana
    skladowych to efekt obracania.

    >Jak coś obraca się, to i przez chwile leci prosto?

    samolot w trakcie wielokregu ?

    [wiem, że nie ma możliwości jednoznacznego dokładnego określenia
    i położenia,i pędu, ale dopiero w hajzenbergu, a tu nie haj, ale loł]

    >Coś jednak pokazują i to pokażę aplikacją Zcośtam.

    I aplikacja pokaze ze podskakujesz, a ty tylko telefon obrociles.

    J.

  • 22. Data: 2013-05-27 23:30:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51a3380d$0$26701$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    w osi X zmierzysz 0.1g, to nie wiesz czy fon
    > lezy plasko i jest przyspieszany w bok, czy jest nieruchomy, ale przechylony i to w

    Mogę, na podstawie wskazań z akcelerometrów, zauważyć, czy smartfon
    zmienia swoją prędkość względem reszty świata, czy nie zmienia. Mogę
    zatem i odtworzyć ślad (przez około pół minuty -- zależy to od
    dokładności wskazań akcelerometrów) w tym i mogę wykluczyć zmianę
    prędkości, gdy akceleratory notują brak przyspieszeń.

    Rzecz jasna nigdy tak nie będzie, że każdy akcelerometr pokaże zero,
    ale mając do dyspozycji komputer napędzany gigahercem i trzy osie
    akcelerometrów, mogę obliczyć, czy smartfon/samochód skręca, czy
    jedzie prosto, czy zwalnia, czy nabiera szybkości, czy jedzie pod
    górę, czy z góry itd...

    Czy ja mówię, że na akcelerometry należy spoglądać dopiero wtedy,
    gdy zginie ślad z odbiornika GPS? Nie. Mówię, że akcelerometry
    w połączeniu z odbiornikiem GPS mogą polepszyć dokładność wskazań.

    Jeśli samochód jedzie prosto, ze stała szybkością (odbiornik GPS
    jedynie pokaże jednostajną szybkość i kierunek poruszania się
    smartfonu) akcelerometry nie wykażą przyspieszeń -- jeśli nie
    liczyć przyspieszenia ziemskiego. Jeśli samochód (zatem i smartfon)
    zacznie skręcać (droga/jezdnia będzie skręcała) akcelerometry zaczną
    szaleć, ale w tym szaleństwie będzie jasna metoda.

    Śledząc odczyty z odbiornika i z akcelerometrów, można łatwo odgadnąć,
    jak położony jest smartfon i jak należy czytać poszczególne osie.
    Zwykle będzie tak, że samochód będzie jechał krzywo (pod jakimś
    niezerowym kątem) względem każdej z tych osi, ale od czego mamy
    pod ręką komputer?

    Dodatkowo grawitacja da nam wskazania co do położenia przestrzennego
    smartfonu, ale IMO nie będą one konieczne, a jedynie mogą zostać
    jakoś wykorzystane jako dodatkowe informacje.

    > Moze wystarczy, a moze odfiltruje takie drobiazgi.

    > O Bluetooth 3 pisze.

    Tak. Zasięg metryczny i nie tylko metryczny. ;)
    Wiesz, co to BlueSoleil? Od kiedy mam BT3 -- nie
    mam ppjęcia, czym jest (i do czego służy) BlueSoleil...

    Być może w Windows7 BS nie jest konieczny, a jedynie miły, ale BT3
    sprawia, że i w WXP nie ma potrzeby płacenia za [popierdolony] BS...

    > ja ciagle o BT3

    Znasz różnice pomiędzy BT2 i BT3? Gdybyś znał, nie poruszałbyś tego tematu.

    > No tak z definicji to nie. do przyspieszen katowych sluza akcelerometry katowe :-)

    Obserwując trzy akcelerometry liniowe i mając do dyspozycji komputer,
    łatwo policzyć akceleracje kątowe. :) I łatwo zauważyć, że przykładowo
    urządzenie kręci się w kółko. [i w krzyżyk]

    > Zreszta - jak zrzut ekranu robiles, to kreciles aparatem ? Jak nie, to powinny zero
    pokazywac.

    Te akcelerometry są czułe. :)
    Trzeba by smartfon trzymać nieruchomo.
    Umiesz naciskać przyciski (wyzwalające ,,migawkę'') bez trącania?...

    Ty masz smartfon? Starałeś się ,,sfotografować'' nim wyniki jego akcelerometrów?

    > Z tym ze jesli cos spotkasz, to raczej zyroskopy.

    IMO żyroskopy nie są potrzebne, o ile akcelerometry są dostatecznie dokładne.

    Wiesz, ile pary/mocy poszło w bok, zatem wiesz, jak przyspieszył smartfon.
    Nie znasz masy smartfnu? Nie znasz, ale czy musisz znać?

    > Nie mozna. Chyba ze masz dwa po dwoch roznych bokach.

    Brzmi rozsądnie -- toż nie ma żadnego przyspieszenia liniowego
    w środku obrotu a kątowe jest.

    > Albo wiesz ze przyspieszenie liniowe jest stale, wiec zmiana skladowych to efekt
    obracania.

    Nie. Gdy samochód hamuje lub przyspiesza, zmienia się przyspieszenie.
    Takoż z jazdą pod górę lub z góry.

> [...]

    > i położenia,i pędu, ale dopiero w hajzenbergu, a tu nie haj, ale loł]

    > I aplikacja pokaze ze podskakujesz, a ty tylko telefon obrociles.

    I dobrze -- bo smartfon ma zapisać ślad smartfonu, nie samochodu.
    Jeśli chcę, aby smartfon pokazał ślad samochodu -- muszę przytroczyć
    smartfon do samochodu. [przykładowo -- przybijając smartfon gwoździem
    wyrwanym z trumny]

    No nic... Schodzę na ziemie -- trzeba aktywować karty Szatana...
    Znaczy SantanderaCB...

    -=-

    Jeszcze może twarzowa fotka...

    http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/SAM/

    Wybacz, że taka surowa jest ta twarz...

    [gdzieś słyszałem, że wybaczanie jest miarą wielkości -- ciekawe, czy to miara z
    układu SI...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2013-05-27 23:47:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2013 03:03:38 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > http://www.pentagram.pl/produkty/produkty-najnowsze-
    produkty/ego
    > GPS / AGPS

    A propos,
    http://spectrum.ieee.org/consumer-electronics/portab
    le-devices/trying-out-indoor-navigation-using-inerti
    al-sensing
    http://www.instk.org/
    http://nem-summit.eu/wp-content/plugins/alcyonis-eve
    nt-agenda/files/NEM2010-Paper675_camera-ready.pdf
    http://www.youtube.com/watch?v=HTZFRDBdQck

    Co za czasy, zanim czlowiek o czyms pomysli, to inni to juz zrobili
    :-(

    J.

  • 24. Data: 2013-05-28 02:31:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." a...@4...net

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=HTZFRDBdQck

    > Co za czasy, zanim czlowiek o czyms pomysli, to inni to juz zrobili

    Najwyraźniej koło też już wymyślono...

    Nie o sam pomysł mi tutaj chodzi, bo jest znany, ale o jego
    cwaną realizację. Toż zapisywanie śladu na podstawie wskazań
    odbiornika GPS wydaje się być prymitywnie prostym zajęciem,
    a jednak dwa różne zapisywacze zapisują inaczej pomimo tych
    samych ustawień -- najmniejsza odległość typu 5 metrów,
    najmniejszy czas, czyli jedna sekunda itd...

    "J.F" 51a32b63$0$26700$6...@n...neostrada.pl

    e-produkty/ego

    > No i tu mam wlasnie problem - czy to trzy osobne czujniki (trzy 3D),

    Nie wiem, ale noszę się z zamiarem kupna tego ego. :)
    Jednak nie chcę tak kupić, aby za kilka miesięcy kupić kolejny...

    > czy jeden akcelerometr 3D, i wyniki prezentowane w trzech postaciach.
    > Ma zyroskopy, czy nie ma ... oto jest pytanie :-)

    Podobnież z Bestią.

    http://www.pentagram.pl/produkty/smartfony/monster

    Wg producenta Ego nie ma HSPA+ -- według innych ludzi jednak Ego ma HSPA+.
    Komu wierzyć? Monster ponoć ma. Różnica jest -- HSPA ma 3 razy dłuższe
    opóźnienia niż HSPA+, co jest odczuwalne w rozmowach telefonicznych.
    Obok dużych opóźnień ważne są także nierównomierności w szybkości,
    ale nie wiem, jak wygląda porównanie HSPA+ z HSPA i nie wiem, na ile
    ważne są te nierównomierności w wypadku Aer2. :)

    -=-

    EasyCALL wrzuca swoją aplikację na nowe tablety, zmuszając tym
    samym FCN?Tlenofon do lepszego traktowania klientów, co pozwoliło
    mi na używanie smartfonu jako sprzętu do VoIPa z numerami/kontami FCN.

    VoIP po HSPA (po Aero2) idzie dobrze, choć rzecz jasna gorzej niż
    po WiFi. Po HSPA+ spodziewam się wyraźnej poprawy, choć ja prawie
    nie rozmawiam via telefon, a dotychczasowe trudności miały podłoże
    polityczne -- FCN nie szanuje swoich klientów.

    -=-

    Chcę kupić nowy smartfon lub tablet. Ale nie chcę mieć masy
    smartfonów czy tabletów, więc chcę dobrze zastanowić się nad
    zakupem. Ostatecznie Samsunga Galaxy Ace mogę sprzedać.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2013-05-28 12:03:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    al-sensing
    nt-agenda/files/NEM2010-Paper675_camera-ready.pdf

    >Nie o sam pomysł mi tutaj chodzi, bo jest znany, ale o jego

    No to wlasnie wpadli na cwana realizacje - zamiast drogiego systemu z
    samolotow wezmiemy sobie taniego smartfona, bo ma wszystkie potrzebne
    czujniki :-)

> [...]
    >samych ustawień -- najmniejsza odległość typu 5 metrów,
    >najmniejszy czas, czyli jedna sekunda itd...

    Podeslij jakies dwa slady. Moze ustawienia inne, moze odczyty z GPS
    sobie biora na przemian.

    J.

  • 26. Data: 2013-05-28 20:03:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51a49cff$0$1230$6...@n...neostrada.pl

    > Podeslij jakies dwa slady. Moze ustawienia inne, moze odczyty z GPS sobie biora na
    przemian.

    Jeden (RMaps) potrafi gubić ślad -- czasami na kilka sekund, czasami na dłużej.
    Możesz wypróbować oba -- 'RMaps' oraz 'Moje trasy'.

    Możesz wypróbować masę innych, bo zapisywanie śladu ma niemal każda mapa.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.go
    ogle.android.maps.mytracks&feature=search_result

    Kobylasta, ale na razie dla mnie najlepsza.

    Niby ma sporo bajerów, opcji, ale wystarczy, że chce przejść na inną
    aplikację i już nic nie zapisuje. Jak ja ustawić, żeby rejestrowała w tle?

    Tam nie ma żadnych bajerów a w tle pracuje
    poprawnie jako chyba jedyna z masy testowanych
    przeze mnie. Ciągle szukam lepszego rozwiązania,
    bo ta aplikacja zajmuje dużo (4.5 MB) miejsca.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'