  • 51. Data: 2014-01-02 17:43:28
    Temat: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Od: d...@g...com

    użytkownik Ergie napisał:

    > ??? A jakiż to przepis nakazuje ujawnianie protokołów komunikacyjnych?
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Ergie

    Nakazuje prawo patentowe. A jak produkt nie posiada ochrony patentowej to moge
    produkowac bez wykupionej licencji zachowujac przy tym inne normy.

  • 52. Data: 2014-01-02 21:51:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    [18-35 Sigmy]
    > Zakres jest super. Światło też tylko waga, cena i rozmiar sprawiają że
    > to szkło niszowe.

    Przyznaję, cena mogłaby być niższa, ale chyba teraz też nie jest jakaś
    bardzo wysoka? To jednak nie jest "zaślepka z częścią szklaną" :-)
    Ale nieważne - myślę że taki obiektyw bez problemu może być częścią
    koncepcji zakupowej, która bez niego się zawali (albo zmodyfikuje
    w kierunku Pentaksa albo innego np. Sony).

    > Nie znam wielu profi ale ci których znam co jakiś czas kupują nowe
    > body a stare zostawiają jako backup. I co wtedy z obiektywem który
    > działa tylko z jednym z nich?

    Ano nic, będzie działał tylko z jednym aparatem. To jest jakieś
    ograniczenie, o którym trzeba pamiętać, ale wątpię, czy to będzie
    istotny problem dla profesjonalisty. Jeśli np. posiadanie różnych
    systemów nie jest...

    > Pewnie maja i gdyby im wyszło że klienci czegoś potrzebują to by to
    > produkowali :-)

    No to muszą mieć jakieś bardzo wadliwe dane - klienci z całą pewnością
    potrzebują różnych szkieł, i takich szkieł nie ma. Tamta Sigma to nie
    jest jedyny taki brak.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 53. Data: 2014-01-02 22:10:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > W przypadku Canona jakoś to nie zadziałało :-) Sprzedaż Canonów wcale
    > nie spadła,

    Ale może nie wzrosła, albo mniej wzrosła?
    Tzn. na pewno tak było - pytanie tylko, jaka była różnica.

    > ale za to na allegro pojawiło się sporo tanich sigm nie
    > działających z nowymi body, a na forach sporo ludzi którzy twierdzili
    > że już więcej nie kupią Sigmy.

    Tego także należało oczekiwać. Tylko czy to jest wielki plus dla Canona,
    to nie wiem. Ale może jakiś jest (netto, jako zwiększona sprzedaż
    obiektywów - zmniejszona sprzedaż aparatów, i jeszcze biorąc pod uwagę
    różne koszty np. produkcji).

    Normalnie produkty kompatybilne są korzystniejsze w sensie opłacalności
    dla producenta, ale ten przypadek może nie jest typowy.

    > Nie robi, ale to jest właśnie nisza, na którą Nikon i Canon machnęli
    > ręką. Tam nie siedzą ludzie produkujący co im akurat wyjdzie tylko
    > ludzie którzy produkują to co się sprzeda. To co dla Canona czy Nikona
    > jest promilem użytkowników dla Sigmy może już być procentem i dlatego
    > Sigmie opłaca się ryzykować.

    Faktem jest to, że jak Canon albo inny Nikon zrobią szkło, to ono będzie
    tylko do Canonów lub odpowiednio Nikonów. A jak Sigma zrobi, to będzie
    do wszystkiego.

    > ??? A jakiż to przepis nakazuje ujawnianie protokołów komunikacyjnych?

    A np. takie antymonopolowe. Patenty też wymagają ujawnienia np. (części)
    protokołu, ale w Europie takie patenty raczej średnio działają, poza tym
    poza Europą producenci tak piszą wnioski patentowe, by niczego
    konkretnego nie ujawnić. Generalnie w tej chwili żadnego publicznego
    pożytku z patentów na oprogramowanie itp. nie ma, normalnie wszyscy po
    prostu robią inżynierię odwrotną (w Europie legalnie, a poza Europą...
    nie trzeba tego przecież ujawniać albo można robić w Europie).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 54. Data: 2014-01-02 22:16:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Ze co? Każda spółka ma _obowiązek_ dbać o dobro swoich akcjonariuszy.
    > Jak można pisać o moralnym złu gdy firma zabezpiecza się przed
    > podróbkami?

    No bez żartów, Sigma nie produkuje podróbek, umieszcza na obiektywach
    swoje oznaczenia.

    Swoją drogą, skłonny byłbym uznać niektóre produkty flagowych
    producentów za podróbki. "Jakość" jak przystało na made in China itd.

    > Znaczy się uważasz, że każdy kto zabezpiecza swoje zyski jest winny?

    Nie. To zależy od tego, w jaki sposób to robi. Np. czy to jest zgodne
    z prawem moralnym i państwowym.

    > Nikon sprzedaje licencję na swój system i gdyby Sigma ją kupiła to do
    > niczego by nie doszło.

    Jasne, mafia też sprzedaje swoją ochronę i jeśli ktoś wykupi, to do
    niczego nie dojdzie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 55. Data: 2014-01-02 22:19:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Ależ Nikon sprzedaje od lat tyle że Sigma nie chce jej kupić :-)

    Licencja to nie specyfikacja. I zauważ to "po kosztach", przy czym
    wysokości kosztów nie jest definiowana przez strony.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 56. Data: 2014-01-03 08:43:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > [18-35 Sigmy]

    ale gdzie tu problem?
    Akurat dla tego obiektywu mozna zrobic update software.
    podpinasz obiektyw do doc i po sprawie.

    zreszta dla mnie ten obiektyw bez sensu.
    dwukrotny zoom przy aktualnej rozdzielczosci matryc wynoszacej ok 20 mpx i wiecej
    zestepuje sie elektronicznym cropem - bez wiekszego i wyraznego spadku jakosci.
    jeslli sie potrzebuje jakosc bezkompromisowa na najwyzszym mozliwym poziomie i nie
    mozna sobie pozwolic na jej strate to i tak nie robi sie takich zdjec za pomoca aps ,
    tylko stosuje sie wiekszy format i oczywiscie stalki.

    Ja sie pozbylem wszystkich dwukrotnych zoomow i nie odczuwam braku.

  • 57. Data: 2014-01-03 09:40:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nakazuje prawo patentowe. A jak produkt nie posiada ochrony patentowej to
    > moge produkowac bez wykupionej licencji zachowujac przy tym inne normy.

    Jesteś pewien? To dlaczego Apple, Nokia i Microsoft każą sobie płacić skoro
    Nikonowi prawo nakazuje ujawnić za darmo?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 58. Data: 2014-01-03 09:42:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No bez żartów, Sigma nie produkuje podróbek, umieszcza na obiektywach
    > swoje oznaczenia.

    A na pudełku oznaczenie systemu Nikona z którym _nie_ jest kompatybilna.

    > Nie. To zależy od tego, w jaki sposób to robi. Np. czy to jest zgodne
    > z prawem moralnym i państwowym.

    Z moralnym ??? Wolne żarty :-)

    > Jasne, mafia też sprzedaje swoją ochronę i jeśli ktoś wykupi, to do
    > niczego nie dojdzie.

    Nie wiem, o co chodzi, ale gdzieś mocno się zagalopowałeś.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 59. Data: 2014-01-03 22:21:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > zreszta dla mnie ten obiektyw bez sensu.
    > dwukrotny zoom przy aktualnej rozdzielczosci matryc wynoszacej ok 20
    > mpx i wiecej zestepuje sie elektronicznym cropem - bez wiekszego i
    > wyraznego spadku jakosci.

    To jest prawda. Ale tego obiektywu można użyć także jako 35 mm APS-C
    + jednocześnie crop, co daje jakiś ekwiwalent typu 24-105 mm (zależnie
    od potrzeb jakościowych docelowego zdjęcia). Tym sposobem robi się
    z tego obiektyw dość uniwersalny.
    Ale, tak jak pisałem, to wszystko zależy od zastosowań.

    > jeslli sie potrzebuje jakosc bezkompromisowa na najwyzszym mozliwym
    > poziomie

    A to wtedy nie wiem :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 60. Data: 2014-01-03 22:38:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Jesteś pewien? To dlaczego Apple, Nokia i Microsoft każą sobie płacić
    > skoro Nikonowi prawo nakazuje ujawnić za darmo?

    Nie wiem jak to wygląda z Apple i Nokią, to jakieś niszowe firemki,
    których produktów nie używam :-)
    Nokia to teraz chyba jest już własnością Microsofta? Czy jakoś tak.

    Microsoft był wiele razy karany za działania antykonkurencyjne, i nawet
    zupełnie niedawno musiał ujawniać szczegóły swoich protokołów. Zarówno
    w USA jak i w Europie. Wydawać by się mogło, że te działania były nawet
    dalej posunięte niż byłoby to potrzebne Sigmie w związku z Nikonem itp.
    --
    Krzysztof Hałasa