  • 1. Data: 2013-09-12 14:12:33
    Temat: Akumulatory aparatów Sony
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Witam,

    czy może ktoś z Was pomóc w rozszyfrowaniu typów akumulatorów do aparatów
    Sony?
    Mam aparat HX9V który pracuje na akumulatorach NP-BG1 lub NP-FG1. Ładuje je
    oryginalną ładowarką sieciową BC-CSG.
    Mam też drugi aparat WX60, który pracuje na akumulatorach NP-BN1. Patrząc na
    dane techniczne i wymiary, to te akumulatory wyglądają identycznie (chociaż
    NP-BN1 mają mniejszą pojemność).
    Pytanie czy ładowarką BC-CSG mogę ładować NP-BN1? Na stronie Sony nie ma tej
    informacji. Co ciekawe, starsze wersje tej ładowarki miały w opisie
    informację, że mogą ładować akumulatory typu N, D, T, G i R.
    Tutaj rodzi się drugie pytanie: co oznaczają te typy?
    Czy te baterie mogę stosować zamiennie? Podejrzewam, że aparatom nic się nie
    stanie, ewentualnie otrzymam komunikat typu "niekompatybilna bateria", ale
    może ktoś już to przerobił przede mną? ;-)

    Wiwo

  • 2. Data: 2013-09-12 21:21:31
    Temat: Re: Akumulatory aparatów Sony
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.09.2013 14:12, Wiwo pisze:

> [...]
    > nie stanie, ewentualnie otrzymam komunikat typu "niekompatybilna
    > bateria", ale może ktoś już to przerobił przede mną? ;-)

    Z ładowaniem za pomocą jednej ładowarki różnych ogniw nie powinno być
    problemu, ale może być zonk z rozpoznawaniem baterii przez aparat,
    zobacz ten wątek na elektrodzie:

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-09-13 18:13:28
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam aparat HX9V który pracuje na akumulatorach NP-BG1 lub NP-FG1. Ładuje
    > je oryginalną ładowarką sieciową BC-CSG.

    Jeden z tych aku, teraz nie pamietam ktory jest dawany z aparatem. To ten
    ktory kosztuje mniej.
    Drugi drozszy mozesz kupis w sklepie.

    I teraz tak, ten drozszy wsadzony do aparatu, uruchamia w aparacie funkcje
    ktora wyswietla ilosc minut pracy aparatu ktora pozostala do konca. Nazywa
    sie to szumnie infolithium.

    Tansza, dawana podczas zakupu bateria nie uruchamia tej funkcji, i aparat
    nie wyswietla ile pozostalo czasu az bateria sie wyladuje.

    I teraz ciekawostka. Cala ta funkcja infolithium to jedna wielka sciema.
    Aparat posiada blokade ktora jest uruchamiana w zaleznosci od tego ktora
    bateria zostanie rozpoznana.

    W przypadku chinskich zamiennikow sony glupieje i wyswietla informacje co do
    pozostalego czasu pracy.
    A nie sadze zeby chinczycy impletowali koszmiczna technologie infolithium w
    swoich akumulatorach po 20zl sztuka.

    Odpowiedz w skrocie:
    Mozesz wkaldac aku do jednej i drugiej ladoarki, o ile pasuje fiycznie i
    bieguny sie zgadzaja. A te sa opisne na aku.

    pozdro