  • 1. Data: 2013-09-12 05:53:14
    Temat: Antena Paraboliczna na Księżycu
    Od: s...@g...com

    A po jakiego Wałka im to było potrzebne na tym samochodzie Księżycowym? O ile dobrze
    pamiętam, zaczeli śmigać bolidami od Apollo-15, podskakiwało toto jak cholera na
    Oceanie Spokoju, więc nie widzę sensu tej miednicy, następnie po wieeelu latach
    czarny prezydęęt dostał pokojową nagrodę jobla w dniu zbombardowania Księżyca przez
    jego kraj. Trochę w politykę się wpindalam, ale wróćmy jednak do tej michy na aucie
    Księżycowym. Czy miało to w ogóle prawo działać ??

  • 2. Data: 2013-09-12 10:46:32
    Temat: Re: Antena Paraboliczna na Księżycu
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-12 05:53, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Księżyca przez jego kraj. Trochę w politykę się wpindalam, ale wróćmy
    > jednak do tej michy na aucie Księżycowym. Czy miało to w ogóle prawo

    Zapytaj swojego mentora Antoniego. On wie najlepiej.

  • 3. Data: 2013-09-12 17:24:41
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 11 Sep 2013 20:53:14 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

> [...]
    jego kraj. Trochę w politykę się wpindalam, ale wróćmy jednak do tej michy na aucie
    Księżycowym. Czy miało to w ogóle prawo działać ??

    Nie mialo prawa dzialac. Pzreciez wiadomo ze zadnego ladowania na
    Ksiezycu nie bylo

    A.L.

  • 4. Data: 2013-09-12 19:12:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie mialo prawa dzialac. Pzreciez wiadomo ze zadnego ladowania na
    > Ksiezycu nie bylo

    no właśnie to miałem napisać. Zrobili taką antenkę, bo wtedy w każdym
    filmie SF takie mieli. No to nikt się nie dziwił.

  • 5. Data: 2013-09-12 21:51:44
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.09.2013 05:53, s...@g...com pisze:
    > A po jakiego Wałka im to było potrzebne na tym samochodzie Księżycowym?
    > [...]
    > Czy miało to w ogóle prawo działać ??

    Ta duża była do przesyłania obrazów i filmów. Ale np. tutaj
    http://tinyurl.com/p6lqgpy wyraźnie jest napisane, że można to było
    robić tylko w trakcie postoju:
    "Although TV coverage with the high gain antenna was not possible while
    the LRV was moving, audio communication was maintained with the low gain
    antenna."
    Po szczegóły odsyłam do pełnego manuala, który jest dostępny np. tu:
    http://www.hq.nasa.gov/alsj/lrvhand.html

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2013-09-13 10:54:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >Księżycowym? O ile dobrze pamiętam, zaczeli śmigać bolidami od
    >Apollo-15, podskakiwało toto jak cholera na Oceanie Spokoju, więc nie

    Antena paraboliczna moze byc zle zogniskowana i dawac szeroka wiazke
    ... a i tak bedzie miala skutecznosc lepsza niz dookolny dipol.

    Mozliwe ze awaryjnie im dali, do wykorzystania na postoju.

    Ewentualnie ... w pasmie mikrofalowym i tak musieli dac jakas ciekawa
    antene, to co - sam rozek na koncu falowodu ?

    J.

  • 7. Data: 2013-09-14 08:24:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > antenna."
    > Po szczegóły odsyłam do pełnego manuala, który jest dostępny np. tu:

    BTW sa gdzies dostepne schematy elektroniki ksiezycowej? Radia, komputery,
    itp.

  • 8. Data: 2013-09-17 22:40:49
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 14.09.2013 08:24, Ghost pisze:

    > BTW sa gdzies dostepne schematy elektroniki ksiezycowej? Radia,
    > komputery, itp.

    W tym manualu jest trochę schematów blokowych i schematów pokazujących
    rozprowadzenie zasilania. Gdzieś kiedyś widziałem schemat układu
    nadzorującego aku w łazikach Opportunity i Spirit ale nie potrafię teraz
    odnaleźć linka do tego. Generalnie nie spodziewaj się tam czegoś
    niesamowicie niezwykłego jeśli chodzi o rozwiązania układowe, główna
    różnica to zastosowane elementy odporne na promieniowanie.

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2013-09-18 07:46:44
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 08:24:29 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > BTW sa gdzies dostepne schematy elektroniki ksiezycowej? Radia, komputery,
    >
    > itp.

    Gdzieś kiedyś w sieci namierzyłem kompletny schemat komputera LM. Poguglaj ze słowami
    kluczowymi LM computer schematics. Na pewno znajdziesz. Tymczasem:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Guidance_Compute

  • 10. Data: 2013-09-18 07:57:07
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > BTW sa gdzies dostepne schematy elektroniki ksiezycowej? Radia, komputery,

    http://www.galaxiki.org/web/main/_blog/all/build-you
    r-own-nasa-apollo-landing-computer-no-kidding.shtml