  • 1. Data: 2013-09-12 13:19:55
    Temat: przebudowa instalacji TVK UPC tak aby wydzielić sygnal analogowy
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Potrzebuję z wydzielić sygnał analogowy bezpośredni na TV z jednego kabla który leci
    do dekodera. Układ wygląda jak w linku. Po lewej stronie jest stan istniejący a po
    prawej coś co chcę uzyskać.

    Czy możecie mi pomóc?

    http://obrazki.elektroda.pl/9016861700_1378984295.jp

  • 2. Data: 2013-09-12 15:48:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-12 13:19, Slawek h pisze:
    > Potrzebuję z wydzielić sygnał analogowy bezpośredni na TV z jednego
    > kabla który leci do dekodera. Układ wygląda jak w linku. Po lewej
    > stronie jest stan istniejący a po prawej coś co chcę uzyskać.

    Po prostu podłączasz analogowy telewizor tak jak tuner (równolegle, albo
    szeregowo, jeśli tuner ma przelotkę). Nie bój się, telewizor analogowy
    nie wybuchnie od tego, że na niektórych kanałach leci sygnał cyfrowy.

    A jeśli już tak bardzo zależy ci na wydzieleniu kanałów analogowych, to
    kup pięćdziesiąt parę filtrów, każdy na inny kanał, połącz je równolegle
    a potem zsumuj sygnał. Każdy z filtrów będzie przepuszczał tylko jeden
    konkretny kanał analogowy. Oczywiście tłumienie w takiej instalacji
    spowoduje istotne pogorszenie sygnału, tak, że będziesz oglądał śnieg na
    ekranie, ale przynajmniej odfiltrowałeś piękny sygnał mamalogowy z tego
    paskudnego sygnała zifrowego.

  • 3. Data: 2013-09-13 20:09:55
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    chyba dziwne rzeczy opowiadasz. przecież tu chodzi o zablokowanie kanału zwrotnego z
    dekodera i modemu oraz aby nie stłumić sygnału kolejnym rozgałęźnikiem.

  • 4. Data: 2013-09-13 20:16:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-13 20:09, Slawek h pisze:
    > chyba dziwne rzeczy opowiadasz. przecież tu chodzi o zablokowanie
    > kanału zwrotnego z dekodera i modemu oraz aby nie stłumić sygnału
    > kolejnym rozgałęźnikiem.

    To teraz ja ciebie nie rozumiem? Po co chcesz blokować kanał zwrotny?

  • 5. Data: 2013-09-14 06:51:12
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    A nie blokuje się sygnału zwrotnego na wejście TV? Nie chodzi tu o blokadę na wyjście
    na zewnątrz do operatora, tylko blokadę tego sygnału aby modem nie słał sygnału
    zwrotnego do wejścia TV tylko na zewnątrz.

  • 6. Data: 2013-09-14 10:54:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-14 06:51, Slawek h pisze:
> [...]
    > blokadę na wyjście na zewnątrz do operatora, tylko blokadę tego
    > sygnału aby modem nie słał sygnału zwrotnego do wejścia TV tylko na

    Miliard ludzi na świecie ma modem kablowy równolegle z analogowym
    telewizorem i nikt niczego nie blokuje. Poza tym rzeczone blokowanie nie
    oznaczałoby że filtr "odbija" sygnał idący na telewizor do operatora,
    tylko tłumi. Więc czy stłumienie nastąpi na zewnętrznym filtrze, czy w
    głowicy TV, to nie ma znaczenia.

    Proponuję jeszcze nakryć telewizor strzechą, żeby ochronić przed
    promieniowaniem kosmicznym, położyć pod nim kryształy błękitnego kwarcu
    dla ochrony przed promieniowaniem żył wodnych i do tego wbić w wyjście
    słuchawkowe brzozowy kołek, na wypadek gdyby to był telewizor-wampir.
    Kołek oczywiście poświęcony wodą święconą. Koniecznie przez księdza Natanka.

    Zastanawiają mnie ludzie tacy jak ty. Z trywialnego problemu: podłączyć
    TV do pierwszego wolnego wyjścia rozgałęźnika; zrobią wielką sprawę w
    oparciu o paranoiczne pojęcie o sprawie. Jak podchodzisz do tego z takim
    strachem to zamów po prostu montera. On założy wszystkie "filtry" i
    odprawi wszystkie czary i będzie pan zadowolony. No i nie zapomnij
    owinąć głowy folią aluminiową - "oni" czytają w twoich myślach.

  • 7. Data: 2013-09-18 08:56:40
    Od: Bogdan Kot <b...@o...eu>

    > Miliard ludzi na �wiecie ma modem kablowy r�wnolegle z analogowym
    >
    > telewizorem i nikt niczego nie blokuje. Poza tym rzeczone blokowanie nie
    >
    > oznacza�oby �e filtr "odbija" sygna� id�cy na telewizor do operatora,
    >
    > tylko t�umi. Wi�c czy st�umienie nast�pi na zewn�trznym filtrze, czy w
    >
    > g�owicy TV, to nie ma znaczenia.

    Dla telewizora to faktycznie żadna różnica.
    Różnica może być np. dla setki innych osób podpiętych do tej kablówki
    jak jakiś chiński wynalazek zacznie siać po całej instalacji.
    Tu nie chodzi o ochronę jego TV tylko ochronę instalacji kablówki przed
    ewentualnymi śmieciami pochodzącymi z różnych sprzętów klientów.
    Pamiętam jak u mnie w kablówce był okres gdzie nagle wieczorem net siadał.
    Chłopaki prosili żeby dzwonić zaraz po tym jak się zaczynają problemy.
    Jak się potem okazało ktoś miał jakiś magiczny TV który robił za stację
    nadawczą śmieci i siało, że hej.
    Teraz mają prościej bo pomiędzy blokami już wszystko na światłowodach leci,
    więc co najwyżej jeden blok jest zakłócany.

    BK