  • 11. Data: 2009-03-09 08:19:05
    Temat: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    "Bartek CBF1000A" <l...@w...pl> wrote in message
    news:gp05og$eks$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "ac" <a...@g...com> napisał
    > Wg producenta zalecanym akumulatorem jest
    > 8Ah, czy mogłbym np zastosować 14Ah zeby zwiększyć prąd rozruchowy,

    [...]
    > Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności
    > (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu

    Trudno mi zgodzic sie z niniejszym twierdzeniem ale, najpewniej, czegos nie
    wiem. Czy moglbys pomoc zrozumiec i objasnic nieco szerzej?

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 12. Data: 2009-03-09 08:27:40
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Niedlugo, przy okazji przygotowywania zlomow do sezonu, pojawi sie watek
    > o olejach. Mozemy zaczac obstawiac przyblizony termin pojawienia sie postu
    > typu "samochodowy czy motocyklowy" albo "mineral czy syntetyk".

    A może by tak zrobić niespodziewajkę i ich wszystkich uprzedzić i napisać
    posta z przyszłości (mocno z przyszłości) w nim zawszeć wszystko co już było
    powiedziane w tym olejowym temacie i niech wisi przez jakiś czas jako
    pierwszy, później sie go anuluje a każdy post w odpowiedzi z normalną datą
    automatycznie spadnie gdzieś daleko... zadziałałoby to tak jak myśle? ;P

    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    revetec... the engine of tomorrow

  • 13. Data: 2009-03-09 08:42:58
    Temat: Re: Akumulator do Suzuki Bandit [OT]
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "jarek" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > PS.
    > A wogole to chcialem Szanownemu Panstwu powiedziec dziendobry. W koncu nie
    > wytrzymalem i musialem cos napisac. Wpierw oczywiscie chcialem sie
    > przypierdolic do kogos, ale mialem zjebany czytnik newsow i nic mi nie
    > chcialo wysylac. A skoro juz dam rade to i moze kiedys jakas wodeczke
    > wypijemy? A wiecie co- jakos ciezko sie pisze bez polskich znakow
    > (czlowiek sie juz przyzwyczail), ale co mus to mus.
    > pozdrawiam wszystkich i do obaczyska.

    Kope lat Jareczku! Reszta poszla na priva

  • 14. Data: 2009-03-09 09:43:26
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    jarek wrote:
> [...]
    chcialem sie przypierdolic do kogos, ale mialem zjebany czytnik
    newsow i nic mi nie chcialo wysylac. A skoro juz dam rade to i moze

    Jareczek, błożesztymój, dzieśty był?

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville

  • 15. Data: 2009-03-09 10:25:33
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Lewis pisze:

> [...]
    > czas jako pierwszy, później sie go anuluje a każdy post w odpowiedzi z
    > normalną datą automatycznie spadnie gdzieś daleko... zadziałałoby to tak

    w sumie pomysl dobry, ale w watku o olejach nigdy nie bylo kompromisu, i
    dwa obozy nie znalazly zbioru wspolnego, dlatego ja od tego czasu
    mieszam przed wlaniem 50/50 motocyklowy z samochodowym, bowiem o
    mieszaniu nikt nigdy nie napisal :-) - i to w sumie moze byc swojego
    rodzaju consensusem :-)

    pozdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 16. Data: 2009-03-09 10:48:48
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Kefir napisał(a):
    > "jarek" <j...@p...onet.pl> wrote
    [...]
    > Kope lat Jareczku!

    No wlasnie! Toc to Jareczek nam sie ozywil - musi szmata mu sie podarla ;)
    Witaj Mordeczko! :)

  • 17. Data: 2009-03-09 14:10:53
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    Kefir pisze:

> [...]
    >
    > Trudno mi zgodzic sie z niniejszym twierdzeniem ale, najpewniej, czegos
    > nie wiem. Czy moglbys pomoc zrozumiec i objasnic nieco szerzej?

    Prowokator....

    Do Bartka co ma CBF1000A:
    slowa klucze: regulator napiecia, alternator, ladowanie, czas, podroz.
    Zgodze sie, ze masz racje, ale tylko przy wariancie jesli ktos dojezdza
    do pracy 1,5 km od domu codziennie i nie jezdzi nigdzie
    indziej/dalej/dluzej.
    Tak, dwa razy dziennie uruchomienie, przejazd 1,5 km i stop moga
    prowadzic do niedoladowanego akumulatora, ale to tez niezaleznie od tego
    czy ma pojemnosc zalecana przez producenta czy inna.

    Jesli uwazasz, ze jest inaczej to sie podpisuje pod prosba Kefira.
    Wyjasnij prosze.

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 18. Data: 2009-03-09 14:13:07
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    Lewis pisze:

> [...]
    > czas jako pierwszy, później sie go anuluje a każdy post w odpowiedzi z
    > normalną datą automatycznie spadnie gdzieś daleko... zadziałałoby to tak

    Ja proponuje pojsc o krok dalej i rozpoczac watek
    "Jak przygotowac motocykl do zimowania?"
    to dopiero bylby przyszlosciowy watek!

    Zdrowko
    KLOSZ i sloneczko za oknem...

  • 19. Data: 2009-03-09 18:38:47
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Sir Piernik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gp0vgq$vr1$1@news.onet.pl...

    > ad1. Do czasu gdy nie rozladujesz akumulatora zbyt gleboko (o ile pamietam
    > to kolo 1,8V/celke) nic mu nie grozi.

    Yhm

    > ad2. Czegos tu nie rozumiem. Niby dlaczego akumulator o wiekszej
    > pojemnosci mial by byc notorycznie niedoladowany? Instalacja elektryczna
    > motocykla poczuje ze ma "wiekszy kredyt" i zacznie bez opamietania
    > korzystac z pradu?!

    IMHO większa pojemność akumulatora oznacza konieczność dłuższego jego
    doładowywania lub ładowanie większym prądem do stanu pełnego naładowania.
    Czyli wszystko zależy od bilansu energetycznego naszego motocykla. W
    przypadku Bandita i jego 550W alternatora, zwiększenie pojemności
    akumulatora w rozsądnych granicach nie będzie stanowiło problemu. Ale w
    przypadku wielu motocykli sportowych, to pomijając większą masę
    pojemniejszego akumulatora, prądu do naładowania takiego akumulatora na
    pewno nie wystarczy.

    Zresztą, biorąc pod uwagę ilość miejsca na akumulator w motocyklu, sprawia,
    że ta cała dyskusja jest bezprzedmiotowa :).

    pozdr.
    Mystik

  • 20. Data: 2009-03-09 20:03:54
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Mystik" wrote...
> [...]
    >
    > [...]w przypadku wielu motocykli sportowych, to pomijając większą masę
    > pojemniejszego akumulatora, prądu do naładowania takiego akumulatora na

    Chcialbym dodac... jesli mozna ;)
    Motocykle sportowe maja regulator napiecia, ktory nadmiar pradu zwiera po
    prostu do masy, Alternator natomiast robi pradu ile da rade z obrotow. A
    wiec, wieksze zuzycie pradu, potrzebne np do dluzszego ladowania aku da
    nawet mala korzysc. Regulator nie bedzie sie az tak grzal. Jednoczesnie
    takie alternatory zazwyczaj laduja aku dopiero powyzej 2500obr. W zwiazku z
    tym na postoju prad brany jest z aku. Wiekszy aku pozwoli na dluzszy postoj.
    Oczywiscie trzeba tu zaznaczyc, ze mowimy o rozsadnie wiekszym aku. Nie
    jakims od traktora. Jednak jak wspomniales, kwestja miejsca reguluje ten
    problem.
    Nie bal bym sie instalacji wiekszego aku (pojemnosciowo) do sportowego moto,
    jezeli tylko zmiesci sie gabarytowo.

    --
    pozdro
    James