  • 1. Data: 2009-03-08 09:29:10
    Temat: Akumulator do Suzuki Bandit
    Od: ac <a...@g...com>

    Witam, jakiej maksymalnie pojemności mogę zastosować akumulator do
    Suzuki Bandit 600 (2004r)? Wg producenta zalecanym akumulatorem jest
    8Ah, czy mogłbym np zastosować 14Ah zeby zwiększyć prąd rozruchowy,
    czy taki akumulator bedzie prawidłowo ładowany przez alternator i
    bedzie wydajny?
    dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-03-08 10:02:37
    Temat: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
    Od: "Bartek CBF1000A" <l...@w...pl>

    Użytkownik "ac" <a...@g...com> napisał
    Wg producenta zalecanym akumulatorem jest
    8Ah, czy mogłbym np zastosować 14Ah zeby zwiększyć prąd rozruchowy,

    Ta wartość którą podajesz definiuje nie prąd rozruchowy a pojemnośc
    akumulatora - Ah to jednostka pojemności
    Prąd rozruchowy jest podawany w Amperach - jednostka A
    Według katalogów (zakładam że najbardziej popularny Bandit 600) powinno być:
    12V 8Ah biegun(+) L, prąd rozruchowy 120A
    Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności
    (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 3. Data: 2009-03-08 10:51:05
    Od: jarek <j...@p...onet.pl>

    Dnia 08-03-2009 o 11:02:37 Bartek CBF1000A <l...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "ac" <a...@g...com> napisał
    > Wg producenta zalecanym akumulatorem jest
    > 8Ah, czy mogłbym np zastosować 14Ah zeby zwiększyć prąd rozruchowy,

    Oczywiście. Jak najbardziej tak. Jedynie musi sie zmiescic do wlasciwego
    pudelka w motocyklu, i wypadalobyby, zeby + i - mial po odpowiedniej dla
    sprzeta stronie.

    > Ta wartość którą podajesz definiuje nie prąd rozruchowy a pojemnośc
    > akumulatora - Ah to jednostka pojemności

    Nie wolno zapominac, ze prad rozruchowy akumulatora jest scisle zwiazany z
    jego pojemnoscia. I to ta faktyczna (zalezna od stanu akumulatora,
    temperatury i innych zwiazkow chemicznych oraz szkodliwych idei), nie zas
    podana na tabliczce znamionowej (przy wlasciwej gestosci elektrolitu w
    temp. 20 C).

    > Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności
    > (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu

    A z tym sie nie zgodze i nie chce mi sie nawet polimeryzowac.

    --
    jarek67- okolok

    PS.
    A wogole to chcialem Szanownemu Panstwu powiedziec dziendobry. W koncu nie
    wytrzymalem i musialem cos napisac. Wpierw oczywiscie chcialem sie
    przypierdolic do kogos, ale mialem zjebany czytnik newsow i nic mi nie
    chcialo wysylac. A skoro juz dam rade to i moze kiedys jakas wodeczke
    wypijemy? A wiecie co- jakos ciezko sie pisze bez polskich znakow
    (czlowiek sie juz przyzwyczail), ale co mus to mus.
    pozdrawiam wszystkich i do obaczyska.

  • 4. Data: 2009-03-08 17:10:36
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A z tym sie nie zgodze i nie chce mi sie nawet polimeryzowac.

    A ja jednak poproszę.
    Chciałbym wiedzieć, czy uważasz, że:
    1. notoryczne niedoładowanie akumulatora nie skutkuje jego szybszym
    zużyciem,
    czy też, że:
    2. w takim motocyklu, nie ma możliwości, aby akumulator nie został
    naładowany?

    z poważaniem
    Mystik

    PS. Bardzo źle jest, gdy wypowiadamy się w sprawach "sprzętowych" nie
    popierając tego odpowiednimi wyjaśnieniami.

  • 5. Data: 2009-03-08 17:36:04
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Mystik pisze:
    ...>8
> [...]
    > zużyciem,
    > czy też, że:
    > 2. w takim motocyklu, nie ma możliwości, aby akumulator nie został

    ad1. Do czasu gdy nie rozladujesz akumulatora zbyt gleboko (o ile
    pamietam to kolo 1,8V/celke) nic mu nie grozi.

    ad2. Czegos tu nie rozumiem. Niby dlaczego akumulator o wiekszej
    pojemnosci mial by byc notorycznie niedoladowany? Instalacja elektryczna
    motocykla poczuje ze ma "wiekszy kredyt" i zacznie bez opamietania
    korzystac z pradu?!

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 6. Data: 2009-03-08 18:24:08
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Sir Piernik pisze:

> [...]
    > pojemnosci mial by byc notorycznie niedoladowany? Instalacja elektryczna
    > motocykla poczuje ze ma "wiekszy kredyt" i zacznie bez opamietania

    Zapominacie Panowie o fakcie ze wymiary aku maja, w przypadku motocykla,
    rowniez duze znaczenie. Czesto miejsca na aku jest dokladnie tyle zeby
    wszedl ten zalecany przez fabryke i za cholere nie da sie wcisnac
    wiekszego.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 7. Data: 2009-03-08 20:08:20
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Nie powinno się stosować akumulatorów o większej niż zalecana pojemności
    > (Ah), akumulator będzie niedoładowany - bardzo szybko ulegnie zużyciu

    Hmm śmiała teza... możesz rozwinąć??

    Jak masz bułkę i dwie bułki albo nie masz butelke 1l i 2l i z litrowej
    nadpijesz "łyka" i z 2litrowej takiego samego "łyka" to zeby uzupełnić do
    poprzedniego stanu ile trzeba dolać do litrowej a ile do 2litrowej??

    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    revetec... the engine of tomorrow

  • 8. Data: 2009-03-08 21:31:03
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote:

    >Hmm śmiała teza... możesz rozwinąć??

    Abo to Piernik niedawno wywolal wilka z lasu, piszac "ilez razy
    mozna":)
    Zapewne jest jakas ilosc bredni, ktore beda trwac do samego konca
    swiata a nawet jeden dzien dluzej...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 9. Data: 2009-03-08 21:53:47
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Jacot pisze:

    > Abo to Piernik niedawno wywolal wilka z lasu, piszac "ilez razy
    > mozna":)
    > Zapewne jest jakas ilosc bredni, ktore beda trwac do samego konca
    > swiata a nawet jeden dzien dluzej...

    Niedlugo, przy okazji przygotowywania zlomow do sezonu, pojawi sie watek
    o olejach. Mozemy zaczac obstawiac przyblizony termin pojawienia sie
    postu typu "samochodowy czy motocyklowy" albo "mineral czy syntetyk".

    Kawalow o wrobelku i wazelinie dawno nie bylo. Moze juz czas zeby ktos
    przypomnial ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 10. Data: 2009-03-08 22:25:52
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał

    > Kawalow o wrobelku i wazelinie dawno nie bylo. Moze juz czas zeby ktos
    > przypomnial ?

    No wlasnie, slyszalem ostatnio swietny kawal!
    Motocyklista jadacy z predkoscia 230 km/h zobaczyl przed soba malego wróbelka na
    wysokosci twarzy. Staral sie jak mógl, zeby go uniknac, ale przy tej predkosci
    nic sie nie dalo zrobic. Uderzony ptak przekoziolkowal i upadl na asfalt.
    Motocyklista, poruszony troche wyrzutami, zatrzymal sie i wrócil po ptaka.
    Poniewaz wygladalo na to ze wróbelek zyje, zabral go z asfaltu. W domu umiescil
    go w klatce, wlozyl do niej troche jakiegos pozywienia i wode w miseczce.
    Rano wróbelek ocknal sie. Popatrzyl na wode, popatrzyl na jedzenie, popatrzyl na
    prety klatki przed soba i mówi: O kurwa, zabilem motocykliste....
    Ciesze sie ze wszystkich rozbawilem :) No lubie swietne dowcipy i juz!

    --
    Hinek
    Deauville i inne