  • 11. Data: 2013-04-16 23:34:28
    Temat: Re: Agregaty z wojska - sinusoida
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 16 Kwi, 22:31, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Nie wszyscy tak aktywnie uczestniczyli w dyskusjach. Niektórzy korzystali
    > z dobrodziejstw, jakie dawało ogłoszenie na drzwiach sali wykładowej
    > "Zaliczenia Studium Wojskowego można dokonać przez odbyt" -- zgłaszali
    > swoją obecność i siedzieli cicho zajmując się swoimi sprawami.

    =============

    Praktyki miałeś w Watykańskiej Gwardii Szwajcarskiej?

  • 12. Data: 2013-04-17 17:52:40
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sciagnalem, ale chyba jestem slepy, bo ja tam tej informacji nie widze.
    > Jesli jest miedzy wierszami, to sorry - nie mam wiele wspolnego z
    elektryka
    > ani elektronika.

    Hmmmm....
    Niby prądnica jak prądnica.
    Ale...
    Jeśli wzbudnica jest nawinięta poprawnie (zakładam, że tak jest)
    i jeśli jest zasilana czystym napięciem stałym, to jest tam czysty sinus.

    W tym modelu wzbudzenie jest zasilane z dodatkowego
    transformatora przez dławik, opornik regulacyjny i prostownik
    Takie coś moim zdaniem nie daje czystego napięcia stałego
    na wzbudzeniu i przez to czystego sinusa na wyjściu z prądnicy.
    Trzeba by przerobić wzbudzenie.

    Niech ktoś kumatszy coś od siebie dołoży.
    g.

  • 13. Data: 2013-04-17 21:17:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 17 Kwi, 17:52, "Grzegorz" <n...@g...pl> wrote:
    > Takie coś moim zdaniem nie daje czystego napięcia stałego
    > na wzbudzeniu i przez to czystego sinusa na wyjściu z prądnicy.
    > Trzeba by przerobić wzbudzenie.

    Eee... Znaczysie, że jak masz garbate napięcie stałe to sinus będzie
    krzywy? Ja zawsze myślałem że to prąd wzbudzenia a nie napięcie jest
    ważny, a prąd jako że ciecze przez indukcyjność, nie będzie miał
    garbów? :>

    L.

  • 14. Data: 2013-04-17 21:39:18
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    krzywy? Ja zawsze myślałem że to prąd wzbudzenia a nie napięcie jest
    ważny, a prąd jako że ciecze przez indukcyjność, nie będzie miał

    Tam dławik jest ale przed prostownikiem. To moim zdaniem marna
    stabilizacja prądu wzbudzenia.
    g.

  • 15. Data: 2013-04-17 22:27:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 17 Kwi, 21:39, "Grzegorz" <n...@g...pl> wrote:
    > Tam dławik jest ale przed prostownikiem. To moim zdaniem marna
    > stabilizacja prądu wzbudzenia.

    Ja miałem na myśli indukcyjność obwodu wzbudzenia :>

    L.