  • 21. Data: 2013-10-11 10:14:25
    Temat: Re: Acer-wymowa
    Od: "amelinum" <t...@a...je>

    Użytkownik "cumulonimbus" <y...@b...upa> napisał w wiadomości
    news:5257181c$0$14839$65785112@news.neostrada.pl...

    > Otóż mylisz się.
    > Jestem z Częstochowy. Ale tak właściwie powinienem napisać "z
    > Częstochowej". Tzn. gdyby liczyły się tu zasady, ponad tym "jak mówią
    > ludzie".
    > A to "jak ludzie mówią", to bardzo istotny element kształtowania języka.
    > Popytaj znawców.

    > Płyta CD (si-di), płyta DVD (di-vi-di), adres IP (aj-pi), LSD (el-es-di)
    > etc. etc. etc.
    > Wymawia się jak się wymawia. Różnie.

    Rodzaj płyty CD-RW to już majstersztyk dwujęzykowy sidi ale dalej erwu :)

  • 22. Data: 2013-10-11 12:30:23
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "amelinum" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

    szajser :)

  • 23. Data: 2013-10-11 16:34:03
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2013 10:14:25 +0200, amelinum napisał(a):

    > Użytkownik "cumulonimbus" <y...@b...upa> napisał w wiadomości

    > Rodzaj płyty CD-RW to już majstersztyk dwujęzykowy sidi ale dalej erwu :)

    Krakowiaczek ajne miał koników ziben
    und a frałen z wosku, alles po krakowsku?

  • 24. Data: 2013-10-11 16:46:30
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 11.10.2013 00:25, Chocobo pisze:

    > A to dlaczego?

    Bo to od Częstocha (ziemi częstochowej).

    > Czy ja jestem z Warszawej?

    A jak mówią ludzie?

    --

    signature

  • 25. Data: 2013-10-11 16:49:33
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 11.10.2013 16:34, Jacek pisze:

    > Krakowiaczek ajne miał koników ziben
    > und a frałen z wosku, alles po krakowsku?

    O właśnie.
    Polecam artykulik. I jeszcze mocniej pierwszy komentarz pod.

    5711,_W_ciagu_dziesieciu_dni_trzy_razy_opublikowano_
    zdjecia.html

    --

    signature

  • 26. Data: 2013-10-11 16:50:17
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 11.10.2013 08:49, Maciek Babcia Dobosz pisze:

    > A to ewoluuje. Dawniej było Pekng. Potem Pekin. A obecnie często
    > Bejing. ;-)

    Albo Pjongjang (niegdyś Phenian)

    --

    signature

  • 27. Data: 2013-10-11 16:56:42
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 11.10.2013 10:14, amelinum pisze:

    > Rodzaj płyty CD-RW to już majstersztyk dwujęzykowy sidi ale dalej erwu :)

    :)
    Ciekawa jest też np. Virginia (stan w USA)
    Zapis po polsku: Wirginia; wymowa: wirdżinia. :/

    --

    signature

  • 28. Data: 2013-10-11 17:28:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gadacz wrote:

    > jesteś burakiem?

    a ty ćwokiem... :)

    znam angielski i niemiecki, znam ciutke wymowę słówek francuskich ale

    większość nazw wymawiam po polsku.

  • 29. Data: 2013-10-11 17:43:32
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-10-11 00:47, Jawi pisze:

    > a jak zakompleksiony nieuk rozpoznaje innych podobnych sobie?

    Może spotykają się na "lanczach", chodzą do "kerfura", rozmawiają na
    "skejpie"...
    Możliwości pewnie mają sporo. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 30. Data: 2013-10-11 20:01:45
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

    W dniu 2013-10-10 19:08, amelinum pisze:
    > Mówicie ejser czy acer, jak słowo cera z przestawioną literką?

    Dla mnie wygrywa pcmcia czytana pcimcia (dwa razy ć)

    Paweł