  • 1. Data: 2013-10-10 20:28:47
    Temat: prośba o ocenę SMART dysku (do kupienia)
    Od: x...@g...com

    dysk chyba nowiutki bo ma:

    Start/Stop Count 34
    Reallocated Sector Count 0
    Power On Hours Count 200
    Power Cycle Count 33

    lecz niepokoją te wartości (które zwykłem widywać jako ZERO):

    ID Current Worst Theshold Data
    Raw Read Error Rate 84 65 44 982056
    Seek Error Rate 65 60 30 3475652
    Hardware ECC Recovered 120 100 0 982056

    o czym one mogą świadczyć?
    (dysk Seagate 2TB)

  • 2. Data: 2013-10-11 09:25:44
    Temat: Re: prośba o ocenę SMART dysku (do kupienia)
    Od: Robson <r...@...pl>

    > ID Current Worst Theshold Data
> [...]

    Ze działał zaledwie 200h i ktoś go 33 razy włączał. Że jest coraz gorzej
    z błędami odczytu. Threshold to jest wartość graniczna, widać, że jest
    znacznie przekroczona.

  • 3. Data: 2013-10-11 15:30:06
    Od: Olaf Frikiof Skiorvensen<B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 10 Oct 2013 11:28:47 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <0...@g...c
    om>
    od x...@g...com :
> [...]
    >Power On Hours Count 200
    >Power Cycle Count 33
    >
    >lecz niepokoją te wartości (które zwykłem widywać jako ZERO):

    Przeczytaj to:
    http://forums.seagate.com/t5/Desktop-HDD-Desktop-SSH
    D/Seagate-s-Seek-Error-Rate-Raw-Read-Error-Rate-and-
    Hardware-ECC/td-p/122382
    Znajdź program, który przedstawia te wartości w HEX, najczęściej
    cztery bajty MSB to ilość błędów.