  • 11. Data: 2009-10-05 08:45:08
    Temat: Re: Abonamet a karta
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    mz pisze:
    > Witam
    > Jaki? czas temu pare osób z grupy wyrzucało mi, że wole kupic telefon
    > Samsung Avila w abonamencie a nie gdzie? na wolnym rynku. Ponoć im się to
    > bardziej opłaca. teraz ja przedstawie swoje wyliczenia
    >
    > 1. Samsung Avila (wg skšpca) kosztuje 540 zł. Doładowanie miesięczne to 25
    > zł przez 24 miesišce (nie licze kosztu zakupu startera)
    > sumujšc 540 + (24 * 25) = 540 +600 = 1140 zł
    >
    > 1. Samsung Avila wg propozycji jakš dostałem z Ery ( na przedłużenie umowy)
> [...]
    jasne jasne
    w orange masz 50zł/3mies wiec to za 2 lata daje 400zł+tel za 540=940.
    ceny:29/20gr(+bonusy, czasami x2) jeśli chcesz to możesz mieć taniej do
    orange/stacjonarne. jesli wydasz wiecej też będziesz mieć taniej. już
    prz 20zł/ miesiac zejdziesz do 25/8gr.
    Druga sprawa. w "zetafonie" jest telefon z dotykiem i wm(Vegas) za
    1z/36mies. mozesz go wziac, i używac, a mozesz sprzedac za ok300zł - i
    kupic samsunga. wtedy wychodzi naprawde tanio. niestety - 36miechów a
    nie 24. tyle ze wazne jest coś innego. posłuchaj opowiesci.
    3 lata temu(bez 3 miesiecy) podpisałem umowe na 36mieś zetafon+siemens.
    siemensa sprzedałem i zarobiłęm na 1.5roku gadania gratis. tyle ze
    kosztowało to chyba 70gr za minute. prawie 2 lata temu żona dostała z
    firmy telefon i superową umowe na 2 lata z rozmowami po 37gr/25.
    Niestety w abo stawki sa stałe, w zetafonie zmienne w dół. na rok przed
    zakonczeniem obydwu umów, stawki za rozmowy prawie sie zrównały, na pół
    roku ja gadam wyraznie taniej. Nawet gdyby mnie zwolniono z umowy po 24
    miesiacach - nie chciałbym odejść.

    Reasumujac wole zetafona na 36 miesiecy bo stanieje, niz złudne abo na
    24-bo po 1roku przestane dzwonić- bede tylko odbierał. Gadam mało, (ok
    -2godziny) i na 100% jest to bardziej opłacalne od abo. (jak mi sie
    skonczy umowa to zgromadzoną -niewygadaną kase-mozna "sprzedać" za 50
    wartości)
    ToMasz

  • 12. Data: 2009-10-05 09:27:13
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > 3 godziny do wszystkich w abonamencie 40 zł? W Erze? Arjusiur?

    Tak. Propozycja przy przedłużeniu umowy. Dokładnie podając to 120 minut +70
    z okazji urodzin. Dla mnie to aż nadto.

  • 13. Data: 2009-10-05 12:35:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "mz" napisał:

    > Tak. Propozycja przy przedłużeniu umowy. Dokładnie podając
    > to 120 minut +70 z okazji urodzin. Dla mnie to aż nadto.

    Czyli ~21 gr/min., a odliczając raty za telefon (~20 zł/mies.) wychodzi ok.
    10 gr za minutę do wszystkich? Nawet jeśli uwzględni się haczyki typu
    najpierw abonament potem bonus oraz straty na niewykorzystanych minutach
    bądź stawkę za minutę poza abonamentem, to jest to dobra oferta dla osoby,
    która nie chce wydawać kilkuset zł na aparat od razu. Oczywiście zaraz będą
    Ci tu tłumaczyć, że najlepiej ładować prepaida 50 zł co 3 miesiące
    (dyskretnie nie wymieniając liczby minut), dowodzić że 29 gr/min. to jest
    taniej niż w Twoim abonamencie, a telefon najlepiej kupić używany na (za
    przeproszeniem) Allegro i wtedy jest ho ho ho jak tanio, ale to normalny
    tutejszy folklor. Sam musisz zdecydować, co bardziej odpowiada Twoim
    potrzebom i możliwościom. Ja osobiście bym brał - pół roku temu wziąłem w
    abonamencie 50zł/166 min. Samsunga F480 i nadal uważam, że żaden prepaid do
    tej pory nawet się nie zbliżył do tej oferty, pomimo wejścia w tym czasie PF
    i potężnych obniżek u W3 i wirtualnych. A Twoja jest jeszcze lepsza - o ile
    prawdziwa.

    JoteR

  • 14. Data: 2009-10-05 12:37:17
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    A Twoja jest jeszcze lepsza - o ile
    > prawdziwa.

    Nie rozumie po co maiłbym bajerować.
    Swoim postem chciałem tylko przedstawić wyliczenia (moje) przeciw ich
    wyliczeniom

  • 15. Data: 2009-10-05 12:40:27
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    JoteR napisał(a):

> [...]
    > tanio, ale to normalny tutejszy folklor. Sam musisz zdecydować, co
    > bardziej odpowiada Twoim potrzebom i możliwościom. Ja osobiście bym brał

    Chłopie, co za kompleks masz odnośnie tego Allegro?

    BTW dopuszczasz do siebie myśl, że to, co "bardziej odpowiada Twoim
    potrzebom i możliwościom" to niekoniecznie musi być wypasiony multimedialny
    dotykowiec, ale telefon do zwyczajnego dzwonienia? I naprawdę można kupić
    używany za niewielkie pieniądze i on po prostu działa?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 16. Data: 2009-10-05 12:54:20
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Dominik & Co" napisał:

    > Chłopie, co za kompleks masz odnośnie tego Allegro?

    Wstawiłem sobie ten zwrot do autokorekty. I na razie tak zostanie.
    Zwłaszcza, jeśli mowa o dziale GSM.

> [...]
    > dotykowiec, ale telefon do zwyczajnego dzwonienia? I naprawdę można kupić
    > używany za niewielkie pieniądze i on po prostu działa?

    Nie dopuszczam. Bo dlaczego pytający ma mieć mniej za więcej i czemu ma
    nosić starego rzęcha podejrzanego pochodzenia, skoro chce mieć w miarę
    nowoczesnego dotykowca z salonu?

    JoteR

  • 17. Data: 2009-10-05 13:12:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > taniej niż w Twoim abonamencie, a telefon najlepiej kupić używany na (za
    > przeproszeniem) Allegro i wtedy jest ho ho ho jak tanio, ale to normalny

    1. Jak nie chce wydawać co 3 miesiące 50zł to nie musi
    2, Na allegro może nabyć taki teelfon, jaki mu odpowiada.
    3. Po co ktoś ma płacić 25zł, skoro telefon ma służyć do bycia on-line?

  • 18. Data: 2009-10-05 16:56:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Abo jest oczywiście bardziej korzystne dla tego, który rozmawia dużo, a
    > przede

    Niekoniecznie. Na przykład: W którym abo można mieć darmowe SMSy, 5
    godzin rozmów w sieci i na stacjonarne, 45 minut poza sieć, za 30zł/mies.?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-10-05 17:13:47
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    > Ja osobiście bym brał
    > - pół roku temu wziąłem w abonamencie 50zł/166 min. Samsunga F480 i
    > nadal uważam, że żaden prepaid do tej pory nawet się nie zbliżył do tej
    > oferty,
    chmmm... dziwnie to liczysz. Po pierwsze, na dzień dzisiejszy 50zł/ na
    miesiac to raczej wyskoki abonament. po drugie rozmawiasz po 30groszy, a
    we wszystkch prepaidach masz 29groszy BEZ bonusów i ok 10-20gr wewnątrz
    sieci. Najważniejsze jednak ze Ty bedziesz płacił te 30gr do konca, a
    prepaidowcy do kolejnej obniżki. w prepaidach też są telefony za 1zł.
    Napewno nie te "chwytliwe" ale czasami całkiem dobre. patrz orange Vegas

    ToMasz

  • 20. Data: 2009-10-05 17:56:50
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > chmmm... dziwnie to liczysz. Po pierwsze, na dzień dzisiejszy 50zł/
    > na miesiac to raczej wyskoki abonament.

    Więc przyjmij, że jest to abonament 25-złotowy. Drugie 25 zł to rata za
    telefon, nieoprocentowana zresztą. Czy teraz też ów abonament razi swoją
    wysokością, zważywszy że mam w jego ramach 166 minut do wszystkich bez
    gwiazdek?

    > po drugie rozmawiasz po 30groszy,

    Nominalnie po 39 groszy. Praktycznie - po 15 groszy. Do wszystkich bez
    gwiazdek.

    > a we wszystkch prepaidach masz 29groszy BEZ bonusów

    Gdy podpisywałem cyrograf, ceny w prepaidach oscylowały wokół 70 groszy. A i
    teraz mam dwukrotnie taniej.

    > i ok 10-20gr wewnątrz sieci.

    Czyli tyle, ile ja płacę do wszystkich bez gwiazdek. Więc gdzie tu interes?
    Poza tym, nie interesuje mnie rozdzielanie rozmówców na "swoich" i "obcych".
    Ja chcę mieć płaską stawkę jednakową do wszystkich sieci, bo nigdy nie wiem,
    gdzie będę musiał dzwonić. Taki zawód.

    > Najważniejsze jednak ze Ty bedziesz płacił te 30gr do konca, a
    > prepaidowcy do kolejnej obniżki.

    Zanim w prepaidach zejdą do tych moich 15 groszy, to i cyrograf mi wygaśnie.
    A ja jestem do przodu już teraz, od blisko roku, nie czekając na mocno
    zresztą wątpliwe obniżki w prepaidach w jakiejś nieokreślonej przyszłości.

    > w prepaidach też są telefony za 1zł.

    Proszę, nie rozśmieszaj mnie.

    > Napewno nie te "chwytliwe" ale czasami całkiem dobre. patrz orange Vegas

    Litości, przecież ta mydelniczka nawet nie ma Javy. Dlaczego nie możecie
    zrozumieć, że ktoś chce mieć dobry telefon i w tym celu zaciąga kredyt
    bezpośrednio u operatora, bo tak jest najtaniej? To w sklepie dla idiotów
    kredyt 0% jest cacy, a u P4 czy PTC już be? Dlaczego, się pytam?

    JoteR