  • 21. Data: 2012-04-27 14:43:09
    Temat: Re: AERO2
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > I właśnie LTE jest tym, co buduje główne Aero2 - 3G dla nich to tylko
    > dodatek. A ponieważ do tej pory nie było LTE, więc i tak muszą zbudować, i
    > tak.

    Polimeryzowałbym. LTE, z racji pasma 1800 musi mieć ograniczony zasięg,
    więc stanowi warstwę umożliwiającą łączność w zasięgu paru (dosłownie)
    kilometrów. Cała reszta ruchu będzie obsługiwana przez UMTS900.
    W tej chwili siedzę se w lesie i mam szczątkowy zasięg UMTS900 z odległości
    15,5 km, bez anteny zewnętrznej. Czyli z anteną, nawet prętową miałbym
    sygnał pozwalający na jako-takie korzystanie z sieci.

    A sprzętu obsługującego UMTS900 jest coraz więcej, w zasadzie wszystkie
    smartfony, tablety i craz więcej modemów. Jeżeli doprowadzimy do znacznego
    pokrycia Polski siecią transmisji danych, to nie poprzez LTE1800, a UMTS900
    i LTE800.

    > Dostęp do lokacji i wież BTS to jest znaczne ułatwienie (głównie papierkowe
    > i czasowe) ale nie demonizowałbym. Tak czy owak by się dogadali z jakąś
    > firmą, to jest obecnie powszechne.

    Do tej pory mieli deal z Orange.

  • 22. Data: 2012-04-27 17:26:48
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    27.04.2012 9:19 Jakub Danecki <j...@d...net> w wiadomości
    <news:jndh9q$46$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > LOL, a to dobre, a kto by miał za to zapłacić - w przypadku Play byli to
    > inni operatorzy,

    Przede wszystkim model biznesowy jest inny. Aero2 ma oferować hurtowo
    usługi transmisji danych innym podmiotom (w tym operatorom). GSM ich nie
    interesuje z definicji i nie ma tutaj problemu "kto miałby za to
    płacić".

    --
    Mateusz Berlik - berloo
    kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

  • 23. Data: 2012-04-27 19:44:24
    Od: TGor <t...@g...peel>

    On 2012-04-26 17:02, Amir wrote:

    > streaming z kamer :) zobaczymy jak się sprawdzi, rozłaczenia oczywiscie są
    > co godzinę.

    Mi nie rozłącza. Coś skrzaczyłeś.

    --
    Pozdr., TG
    "Ty sam jesteś pomnikiem głupi szczylu."

  • 24. Data: 2012-04-27 20:31:54
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    27.04.2012 19:44 TGor <t...@g...peel> w wiadomości
    <news:jnelts$45p$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Mi nie rozłącza. Coś skrzaczyłeś.

    Połączenia z darmowym internetem Aero są rozłączane po godzinie - to
    jedno z ograniczeń tej usługi. Jeśli tego nie zauważasz, to być może
    masz tak skonfigurowany modem, aby łączył się ponownie.

  • 25. Data: 2012-04-27 20:44:59
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 26 Kwi, 13:00, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
    > O co chodzi z tym Aero2?
    > Trafiłem ostatnio przez przypadek i nie wiem czy dobrze rozumiem.
    > Czy to jest darmowy internet dla każdego, któy załatwiło nam państwo?
    >
    > Rozumiem, że predkośc jest kiepska (256 a od maja 512kb) ale do
    > przegladania stron czy sciagniecia poczty jakos sie nada.
    > Czy to jest predkosc maksymalna, czy minimalna?
    >
    > Jak wygląda kwestia zasięgu - czy to jest zasięg jakiegoś konkretnego
    > operatora GSM?
    >
    > No i ogólnie - jak działa? Bezproblemowo? Chętnie wymieniłbym radiowe łącze
    > na któym rodzinka męczy się od dawien dawna.

    Prędkość jest wystarczająca ale dla materiałów w wersji dla urządzeń
    mobilnych. Można wsadzić kartę do smartfona z UMTS900 i działa jak dla
    mnie ok - youtube, ipla eco, opera mini śmiga. Przy ściąganiu dużych
    plików uruchamiamy downloadera potrafiącego wznowić pobieranie na
    smartfonie i przez noc się sporo ściągnie. Zasięg sieci Aero2 do
    sprawdzenia na mapa.btsearch.pl/ . U mnie działa bezproblemowo.
    Rozłącza co 1h ale pod windowsem można ustawić żeby po rozłączeniu
    automatycznie się logował. Czasami jak chce coś ściągnąć posiłkuję się
    Getright w którym też można ustawić ponowne łączenie, pobieranie itp.

  • 26. Data: 2012-04-28 03:20:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    TGor <t...@g...peel> wrote:

    > Mi nie rozłącza. Coś skrzaczyłeś.

    Jeśli nie rozłącza, to masz popsutą kartę. Reklamuj :-)

  • 27. Data: 2012-04-28 13:02:54
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Maciej Bebenek wrote:
    > oczywiscie są >> co godzinę.
    > Jeśli nie rozłącza, to masz popsutą kartę. Reklamuj :-)

    Dokładnie, mogą na tej podstawie nawet odebrac im koncesję :)

    Jakub

  • 28. Data: 2012-04-28 13:04:33
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    berloo wrote:
    > jak >> to było np. z PLAY na początku.
    > Przede wszystkim model biznesowy jest inny. Aero2 ma oferować hurtowo
    > usługi transmisji danych innym podmiotom (w tym operatorom).

    Nie tylko transmisji danych - usługi głosowe także świadczą.

    > GSM ich nie
    > interesuje z definicji i nie ma tutaj problemu "kto miałby za to
    > płacić".

    Dokładnie tak jest. UBDI świadczą dlatego, że to był jeden z warunków
    koncesji na LTE 2,6GHz i dzięki temu zapłacili od 100 do 200 mln. PLN
    mniej za koncesję.

    Jakub

  • 29. Data: 2012-04-28 13:32:35
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    28.04.2012 13:04 Jakub Danecki <j...@d...net> w wiadomości
    <news:jngis1$4gt$2@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie tylko transmisji danych - usługi głosowe także świadczą.

    Być może. Komu?

    > Dokładnie tak jest. UBDI świadczą dlatego, że to był jeden z warunków
    > koncesji na LTE 2,6GHz i dzięki temu zapłacili od 100 do 200 mln. PLN
    > mniej za koncesję.

    Skąd te wyliczenia? Z tego, co pamiętam, świadczenie bezpłatnej usługi
    było od razu zapisane w przetargu na rezerwację. Trudno więc powiedzieć
    o ile mniej z tego tytułu zapłacili.

    Powtórzę: Aero2 nie korzysta z roamingu krajowego, tak jak P4, bo przy
    ich modelu biznesowym byłoby to średnio opłacalne. Asymetryczne MTR mają
    tu niewiele do rzeczy.

  • 30. Data: 2012-04-28 14:27:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote:

    > Nie tylko transmisji danych - usługi głosowe także świadczą.

    Na swojej sieci? IMO nie, tak brzmi oficjalna wersja prezesa A2.