  • 11. Data: 2011-09-21 08:48:55
    Temat: Re: ABS,ESP,TC
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli jej
    > brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną siłę
    > obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w szerszym
    > zakresie sytuacji zachować tor jazdy.

    Fakt. ESP bez przyczepności nie zadziała, ani praw fizyki nie zmienia.
    Czasem warto nawet wyłączyć ESP - np przy wyjeżdżaniu z zaśnieżonego miejsca
    parkingowego. ESP w takich przypadkach odcina moc nie dając nabrać obrotów.
    W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego
    ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć przycisk,
    którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne.

    Odnośnie samego programu. Pokazali co nieco, ale to żaden test. Dobrze
    byłoby zrobić chociaż dwa przejazdy z włączonym i wyłączonym ESP by
    sprawdzić jaka jest róznica - myslę, że w przedstawionej sytuacji żadna, ale
    dobrze byłoby to pokazać.

  • 12. Data: 2011-09-21 10:42:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-21 00:09, szufla pisze:

    > Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

    No i to jest właściwe pytanie.

  • 13. Data: 2011-09-21 10:54:34
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?
    > IDDQD

    IDKFA na pełny bak :)

    www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię
    wypadkową.

  • 14. Data: 2011-09-21 10:58:55
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze:

    > IDKFA na pełny bak :)

    Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe
    niepotrzebne :)

  • 15. Data: 2011-09-21 11:05:14
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze:

    > Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe
    > niepotrzebne :)

    Taa.. a IDDT daje nawigację ze wszystkimi mapami? :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 16. Data: 2011-09-21 11:41:49
    Od: "Darek" <b...@o...pl>

> [...]
    > Czasem warto nawet wyłączyć ESP - np przy wyjeżdżaniu z zaśnieżonego
    > miejsca parkingowego. ESP w takich przypadkach odcina moc nie dając nabrać
    Zgadza się
    > W sumie są sytuacje kiedy pomaga, ale trzeba mieć świadomość jego
    > ograniczeń. Wolałbym go mieć niż nie mieć, ale też chciałbym mieć
    > przycisk, którym mogę go wyłaczyć, gdy uznam za stosowne.
    Ja mam taki przycisk Pegot 307sw

  • 17. Data: 2011-09-21 12:49:41
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "megrims"

    > A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?

    Nikt, ja twierdziłem i twierdzę nadal, że wydłuża drogę hamowania :)

    > IDDQD

    LOL :)

  • 18. Data: 2011-09-21 12:53:19
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-21 00:09:28 +0200, "szufla" <b...@e...pl> said:

    > Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

    Bo świetnie się spisują w sytuacjach, do których je zaprojektowano.
    Co więcej - czasami hamują na krótszym dystansie, niż pozbawione go pojady.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2011-09-21 12:55:17
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze:

    > Przestan, prosze cie :)

    Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować
    atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
    detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
    niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
    ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

    --
    MZ

  • 20. Data: 2011-09-21 13:05:53
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
    > temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
    > przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
    > z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
    > wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...
    >
    > ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
    > próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
    Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
    itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
    skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
    wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
    ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
    żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
    się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
    zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
    napisał, systemy wspomagające:
    a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
    b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
    zastąpią myślenia i techniki jazdy

    ATSD to mnie z kolei ciekawi skąd ostatnio takie parcie na wszelkiego
    rodzaju asystentów pasa ruchu, wykrywania przeszkód, parkowania? Czyżby
    niedługo mieli wprowadzić nową kategorię PJ "0" - na samochody z "*
    Assist" gdzie jedyną potrzebną wiedzą będzie "tu wlewam paliwo" ?

    --
    MZ