  • 1. Data: 2011-09-20 23:23:18
    Temat: ABS,ESP,TC
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
    temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
    przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
    z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
    wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

    ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
    próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)

  • 2. Data: 2011-09-20 23:29:19
    Temat: Re: ABS,ESP,TC
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 Sep 2011 23:23:18 +0200 osobnik zwany Przemys?aw
    Czaja wystukał:

> [...]
    >
    > ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
    > próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)

    zapomnieli włączyć trybu nieśmiertelności :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2011-09-20 23:33:23
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Przemys?aw Czaja

> [...]
    > z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
    > wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

    No zbędny, bo porównywanie różnych aut żeby wyciągnąć wniosek na temat
    ESP jest lekko bez sensu. Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po
    torze, ESP sprawnie poprawia drobne błędy, które można popełnić w
    normalnej jeździe, kiedy nie jest się specjalnie skupionym. Nikt chyba w
    wyścigach nie używa ESP. TC jest używane w sporcie, ale to zupełnie inna
    historia niż to w autach cywilnych, które jest zwykle ustawione bardzo
    zachowawczo.

  • 4. Data: 2011-09-20 23:35:27
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-20 23:29, masti pisze:
    (ciach)
> [...]
    A kto powiedział, że ABS jest do skracania drogi hamowania?

    > zapomnieli włączyć trybu nieśmiertelności :)

    IDDQD

  • 5. Data: 2011-09-20 23:55:16
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    > begin Przemys?aw Czaja

    > No zbędny, bo porównywanie różnych aut żeby wyciągnąć wniosek na temat
    > ESP jest lekko bez sensu.

    Dla mnie miało sens...upadł kolejny mit na temat poczucia
    niesmiertelności w SUV - pomimo tych samych układów wspomagających
    zachowują się na drodze znacznie gorzej niż kompakty

    > Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po
    > torze, ESP sprawnie poprawia drobne błędy, które można popełnić w
    > normalnej jeździe, kiedy nie jest się specjalnie skupionym.

    Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają
    złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego
    wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

> [...]
    > inna
    > historia niż to w autach cywilnych, które jest zwykle ustawione bardzo

    Ano w sporcie nie ma, dlaczego miało by być skoro mało, że nic nie daje,
    to jeszcze podnosi cenę, wagę, komplikację itd, itp.

  • 6. Data: 2011-09-21 00:09:28
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają
    > złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego
    > wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

    Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

    sz.

  • 7. Data: 2011-09-21 00:11:56
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "szufla"

    > Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?

    W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować
    skrzynię biegów.

  • 8. Data: 2011-09-21 00:32:57
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować
    > skrzynię biegów.

    Przestan, prosze cie :)

    sz.

  • 9. Data: 2011-09-21 01:51:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
    > wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...

    No wiesz... wyszło co miało wyjść.
    Po pierwsze przy 35km/h to bardziej by się przydał asystent parkowania,
    a nie ESP :)
    Po drugie przy 35km/h to każdy głupi umie doskonale panować nad
    samochodem - niech spróbują przy bardziej życiowych prędkościach o
    jakieś 100km/h wyższych.
    Po trzecie jak rozumiem wypróbowano trzy różne samochody, domyślam się
    że na różnych oponach, co już w ogóle trąca o komedię, a nie o test -
    test należy wykonywać tym samym samochodem, raz z ESP włączonym, a raz nie.
    Po czwarte ESP w żaden magiczny sposób nie urodzi przyczepności jeżeli
    jej brak - zaleta ESP to prawie natychmiastowa reakcja na niespodziewaną
    siłę obracającą samochód, np. aquaplanning w koleinie, a to pozwala w
    szerszym zakresie sytuacji zachować tor jazdy.
    To że jak ktoś umie (albo wie że go to czeka) zapiąć ładnego boka w
    zakręcie, to wiadomo że przeleci go szybciej jak mu nic nie będzie kół
    hamowało.

    Np. standaryzowany test łosia samochody z ESP przejeżdżają z wyższymi
    prędkościami niż bez ESP (tyle że to też jest oszustwo, tyle że inne i
    na korzyść ESP).

  • 10. Data: 2011-09-21 08:21:09
    Od: gizmo <g...@a...pl>

    > Dla mnie miało sens...upadł kolejny mit na temat poczucia
    > niesmiertelności w SUV - pomimo tych samych układów wspomagających
    > zachowują się na drodze znacznie gorzej niż kompakty

    Co najwyżej ten konkretny kompakt zachował się w tej konkretnej sytuacji
    lepiej niż ten konkretny SUV.
    Tyle i tylko tyle z tego wynika.

    g.