eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyABS,ESP,TCRe: ABS,ESP,TC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ABS,ESP,TC
    Date: Wed, 21 Sep 2011 13:05:53 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <j5cgef$siv$1@news.onet.pl>
    References: <j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-132-162.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1316603152 29279 89.77.132.162 (21 Sep 2011 11:05:52 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Sep 2011 11:05:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl>
    X-Enigmail-Version: 1.1.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2399913
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
    > TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
    > temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
    > przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
    > z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
    > wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...
    >
    > ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
    > próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
    Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
    itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
    skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
    wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
    ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
    żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
    się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
    zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
    napisał, systemy wspomagające:
    a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
    b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
    zastąpią myślenia i techniki jazdy

    ATSD to mnie z kolei ciekawi skąd ostatnio takie parcie na wszelkiego
    rodzaju asystentów pasa ruchu, wykrywania przeszkód, parkowania? Czyżby
    niedługo mieli wprowadzić nową kategorię PJ "0" - na samochody z "*
    Assist" gdzie jedyną potrzebną wiedzą będzie "tu wlewam paliwo" ?

    --
    MZ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: