-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ABS,ESP,TC
Date: Wed, 21 Sep 2011 13:05:53 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 29
Message-ID: <j5cgef$siv$1@news.onet.pl>
References: <j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-132-162.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1316603152 29279 89.77.132.162 (21 Sep 2011 11:05:52 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Sep 2011 11:05:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl>
X-Enigmail-Version: 1.1.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2399913
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
> TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
> temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
> przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
> z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
> wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...
>
> ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
> próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
napisał, systemy wspomagające:
a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
zastąpią myślenia i techniki jazdy
ATSD to mnie z kolei ciekawi skąd ostatnio takie parcie na wszelkiego
rodzaju asystentów pasa ruchu, wykrywania przeszkód, parkowania? Czyżby
niedługo mieli wprowadzić nową kategorię PJ "0" - na samochody z "*
Assist" gdzie jedyną potrzebną wiedzą będzie "tu wlewam paliwo" ?
--
MZ
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.11 13:10 J.F
- 21.09.11 13:14 kakmar
- 21.09.11 13:22 Przemysław Czaja
- 21.09.11 13:42 MM
- 21.09.11 13:58 Karolek
- 21.09.11 14:16 Jakub Witkowski
- 21.09.11 14:20 Jakub Witkowski
- 21.09.11 14:20 Darek
- 21.09.11 14:23 kamil
- 21.09.11 14:24 kamil
- 21.09.11 14:21 P.B.
- 21.09.11 14:27 venioo
- 21.09.11 14:24 BartekK
- 21.09.11 15:34 Arek
- 21.09.11 17:30 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-14 Kraków => Kierownik ds. Kluczowych Klientów (transport morski i lotn
- 2025-01-14 Błonie => IT System Administrator <=