  • 121. Data: 2015-10-17 21:55:43
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: masti <g...@t...hell>

    HubertO wrote:

    > Nie masz pojęcia o PoRD, albo go nie rozumiesz.
    > art. 13.1. nie działa na przejsciu na którym jest działajaca sygnalizacja
    > swietlna kierująca ruchem.
    > Czyli pierwszeństwo ma ten kierunek ruchu, który ma zielone.
    > Wynika to z hierarchii znaków i sygnałów, art. 5.3 PoRD.

    a nad nimi są zasady ogólne
    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten
    utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny
    oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również
    zaniechanie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 122. Data: 2015-10-17 21:56:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Hierarchia znaków. Dałeś się podpuścić. Swiatła zmieniają pierwszństwo.

    nie zmienia to faktu, że masz "unikać wszelkiego działania, które
    mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa"

    czyli nadal nie możesz rozjechać pieszego.

  • 123. Data: 2015-10-17 22:03:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 17.10.2015 21:56, masti wrote:

    > nie zmienia to faktu, że masz "unikać wszelkiego działania, które
    > mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa"
    >
    > czyli nadal nie możesz rozjechać pieszego.

    Móc możesz. Nie powinieneś jeśli jesteś w stanie tego uniknąć. Nie
    zmienia to winy - pieszy będzie uznany winnym jeśli wlezie na czeronym.
    Chyba że zajdą nadzwyczajne okoliczności, jak np proponowany tu zakład:P

    Shrek.

  • 124. Data: 2015-10-17 22:08:55
    Od: <1...@9...220855.invalid> (Tom N)

    masti w

    > a nad nimi są zasady ogólne
    > Art. 3. 1. Uczestnik ruchu

    O, kolejny kwiatek spod palców miszcza mastiego z sygnalizatorami w zadzie
    -- pieszy nie jest uczestnikiem ruchu...

    Niepotrzebnie sie wijesz, wystarczyło się do błędu przyznać tak jak kilka
    dni temu to zrobiłeś.
    --
    'Tom N'

  • 125. Data: 2015-10-17 22:45:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2015 21:18:35 +0200, HubertO napisał(a):

> [...]
    > Czyli pierwszeństwo ma ten kierunek ruchu, który ma zielone.
    > Wynika to z hierarchii znaków i sygnałów, art. 5.3 PoRD.

    Ale tam jest o pierwszenstwie sygnalow a nie drogowym.
    Zielone wiadomo - zezwolenie na wjazd za sygnalizator, a i to
    warunkowe.

    Nawiasem mowiac - jak ktos zobaczy pieszego przechodzacego na
    czerwonym, to lepiej niech hamuje, bo zeznanie "widzialem, ale
    myslalem ze sie zatrzyma bo ja mialem pierwszenstwo" raczej nie bedzie
    mile widziane :-)

    J.

  • 126. Data: 2015-10-17 23:07:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czyli według ciebie ma pierwszeństwo przed karetka na sygnale, policja na sygnale,
    strażą miejska na sygnale, pogotowiem telekomunikacyjnym na sygnale i cala reszta co
    moga jezdzic na sygnale?

  • 127. Data: 2015-10-17 23:43:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Czyli według ciebie ma pierwszeństwo przed karetka na sygnale, policja na sygnale,
    strażą miejska na sygnale, pogotowiem telekomunikacyjnym na sygnale i cala reszta co
    moga jezdzic na sygnale?

    a Ty zacytujesz przepis na podstawie którego pojazd na sygnale ma
    pierwszeństwo?

  • 128. Data: 2015-10-18 00:18:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I w tym problem ze musisz udowodnić ze nie zachował szczególnej ostrożności. Niedawno
    była jakąś drogowka w TV. Zgłoszenie ze piesza na przejściu została potrącona.
    Dojechali pytają kierowcę jak było. Mówi ze jechal z 30 przed przejściem bo zwolnił.
    I wlazla pod kola. Policjanta gadke szmatke nr 3 ze przejście itp. Ale jest
    monitoring i zaraz sprawdza. Widać ze wjechał na przejście razem z pizda co na nie
    weszła. No to policjanta ze winny bo ona juz była na przejściu jak ja trafił. Widać
    ze jechał wolno i jak dym spod przednich kol poszedł. Dostała przy minimalnej
    prędkości. Nic się jej nie stało. Frajer przyjął mandat. Ale na monitoringu widać
    było ze pizda weszła na przejście z marszu, na dodatek rozmawiała z koleżanką i durny
    łeb miała zwrócony w jej kierunku w prawo a dostala z lewej. Taki chuj jak komin
    Batorego ze była to wina kierowcy. Ale dzielni policjanci bez zmrozenia oka dojebali
    niewinnemu. Będzie miał farta jak cipa nie poleciała do lekarza żeby wyłudzić
    dodatkowo odszkodowanie. Jak mściwy nie jestem tak każdemu glupiemu chujowi z grupy i
    realu życzę żeby znalazł się w sytuacji tego kierowcy i żeby jeszcze żadnego
    monitoringu nie było.

  • 129. Data: 2015-10-18 01:34:38
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    >znalazł się w sytuacji tego kierowcy i żeby jeszcze żadnego monitoringu nie

    Widze, ze zaczynasz zmieniac zdanie i dobrze, ale nic nie rozumiesz:)
    Nie zachował szczegolnej ostroznosci bo nie zdazyl sie zatrzymac gdy piesza
    wchodzila na pasy. Paragraf przytaczal ci HubertO.
    Niestety jest brak tej ostatniej nowelizacji dzieki ktorej przepisy bylyby
    jasniejsze i w takim wypadku kierowca zwyczajnie zatrzymalby sie nie
    narazajac przechodnia, ktory mogl wejsc nieswiadomie na przejscie. Mimo to
    cieszy, że w niejednoznacznych sytuacjach obecne przepisy interpretuje sie
    na korzysc pieszych, opuscmy ten trzeci swiat na ile mozemy.
    Podam ci przyklad gdzie czlowiek wbiegl i to nawet dokladnie nie na
    przejscie, a mimo to kierowca nie mogl do konca czuc sie pewny swojej
    niewinnosci:
    http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/305940-wtargn
    iecie-pieszego-potracenie-na-pasach.html
    Co pomyslec jesli by wbiegl na przejscie i zostal zabity? Pewne jest, ze
    kierowca mialby przejebane.
    Badz pewny, ze z udowodnieniem swojej niewinnosci mialbys potezne problemy.
    Dlatego jeszcze raz rozwaz wszystkie swoje za i przeciw.
    Życze pomyslunku i rozwagi kazdemu, ktory widzi osoby stojace przy przejsciu
    lub w najblizszej okolicy bo wszysko jest dobrze dopoki cos sie nie stanie.

  • 130. Data: 2015-10-18 02:57:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W dobre rady zaopatrzony jestem na najbliższe 40 lat, chociaż ze wszystkich nie
    skorzystam bo człowiek nie żółw i nie żyje 100 lat. tak ze możesz sobie darować
    glupawy ton. W tej chwili pieszy ma zachować ostrożność przed wejściem na jezdnie. I
    każde zarejestrowane nie zachowanie przez pieszego ostrożności czyni go jeśli nie
    sprawca to wspolwinnym. I jest to jedyne dobre rozwiązanie. Zamiast wydawać kasę na
    jakieś popierdolone kampanie społeczne oszukujace pieszych ze jak pasy to nawet
    pociągi w miejscu staja powinni uświadamiać kretynów ze wchodząc na jezdnie znajdują
    się w obcym dla organizmów żywych środowisku opanowanym przez żelazo. Ważące od pol
    tony wzwyż. Oczywiście do najglupszych to nie dotrze i jeśli będą mieli pecha to
    zostaną czasowo albo na zawsze wyeliminowani z poruszania się gdziekolwiek. Pieszy na
    jezdni nie może mieć większych praw niż kierowca bo danie mu większych praw prowadzi
    do demoralizacji. I bardzo dobrze ze piesi nie dostali większych praw niż kierowcy.
    Jesli piesi uważają ze maja problemy z dostaniem się na druga stronę drogi to maja
    domagać się przejść z sygnalizatorami na zadanie a nie bezwzględnego pierwszeństwa na
    przejściach. Niedużo jezdze, w zasadzie tylko po miescie. Mieszkam w srodmiesciu i
    mam kontakt z dużą ilościa pieszych. Z moich skromnych obserwacji wynika ze piesi to
    idioci. Policja powinna tych łamiących najbardziej oczywiste przepisy jak włazenie na
    czerwonym dla nich świetle wylapywac i ustawiać do pionu mandatami. Pozwolenie w
    Polsce pieszym na to żeby mieli pierwszeństwo na jezdniach to tak jakby w Anglii
    przeszli na ruch prawostronny z tym ze przez pierwszy rok tylko ciężarówki.