-
1. Data: 2015-10-08 07:50:27
Temat: megane phI i ph2
Od: kacper <k...@w...pl>
czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
i ktory silnik polecacie ?
-
2. Data: 2015-10-08 20:26:54
Temat: Re: megane phI i ph2
Od: Irokez <n...@w...pl>
W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
> czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
> i ktory silnik polecacie ?
ośmiozaworowy k7m 90km
Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczęły się
cyrki z padającymi cewkami, wprawdzie moc trochę wzrosła ale i spalanie
też. W K7M po mieście latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
W trasie rekordem było 5,4l/100 na trasie Wałbrzych-Wrocław ale z
powrotem tak się nie dało (w końcu pod górę i pod wiatr). Średnio
6,3-6,5l/100 wychodziło. Silniki 1.4 były w biedniej wyposażonych
autach. Paliły wprawdzie mniej po mieście ale w trasie kumpel palił tyle
samo a czasami i więcej. Za słabe to było. W moim miałem elektrykę szyb,
lusterek, ABS, podgrzewaną przednią szybę. Klimy niestety nie miałem.
Patrz na progi i błotniki oraz pas tylny pod światłami - rdza. U mnie
próg wyglądał ładnie ale z tyłu jak palcem przycisnąłem to wpadł do
środka. Coś na początku spaprali i żarło progi od wewnątrz.
Miłe i wygodne i duże auto.
O Megane I ph 2 się nie wypowiem
Pozdro.
--
Irokez
-
3. Data: 2015-10-09 08:54:05
Temat: Re: megane phI i ph2
Od: modz <m...@w...pl>
W dniu 2015-10-08 o 20:26, Irokez pisze:
> W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
>> czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
>> i ktory silnik polecacie ?
>
> ośmiozaworowy k7m 90km
> Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczęły się
> cyrki z padającymi cewkami, wprawdzie moc trochę wzrosła ale i spalanie
> też. W K7M po mieście latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
> 9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
> W trasie rekordem było 5,4l/100 na trasie Wałbrzych-Wrocław ale z
> powrotem tak się nie dało (w końcu pod górę i pod wiatr). Średnio
> 6,3-6,5l/100 wychodziło. Silniki 1.4 były w biedniej wyposażonych
> autach. Paliły wprawdzie mniej po mieście ale w trasie kumpel palił tyle
> samo a czasami i więcej. Za słabe to było. W moim miałem elektrykę szyb,
> lusterek, ABS, podgrzewaną przednią szybę. Klimy niestety nie miałem.
> Patrz na progi i błotniki oraz pas tylny pod światłami - rdza. U mnie
> próg wyglądał ładnie ale z tyłu jak palcem przycisnąłem to wpadł do
> środka. Coś na początku spaprali i żarło progi od wewnątrz.
> Miłe i wygodne i duże auto.
> O Megane I ph 2 się nie wypowiem
>
> Pozdro.
>
po lifcie są tylko 16 zaworowe
-
4. Data: 2015-10-09 10:10:52
Temat: Re: megane phI i ph2
Od: sandman <s...@p...wprost.pl>
W dniu 2015-10-09 o 08:54, modz pisze:
> W dniu 2015-10-08 o 20:26, Irokez pisze:
>> W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
>>> czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
>>> i ktory silnik polecacie ?
>>
>> ośmiozaworowy k7m 90km
>> Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczęły się
>> cyrki z padającymi cewkami, wprawdzie moc trochę wzrosła ale i spalanie
>> też. W K7M po mieście latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
>> 9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
>> W trasie rekordem było 5,4l/100 na trasie Wałbrzych-Wrocław ale z
>> powrotem tak się nie dało (w końcu pod górę i pod wiatr). Średnio
>> 6,3-6,5l/100 wychodziło. Silniki 1.4 były w biedniej wyposażonych
>> autach. Paliły wprawdzie mniej po mieście ale w trasie kumpel palił tyle
>> samo a czasami i więcej. Za słabe to było. W moim miałem elektrykę szyb,
>> lusterek, ABS, podgrzewaną przednią szybę. Klimy niestety nie miałem.
>> Patrz na progi i błotniki oraz pas tylny pod światłami - rdza. U mnie
>> próg wyglądał ładnie ale z tyłu jak palcem przycisnąłem to wpadł do
>> środka. Coś na początku spaprali i żarło progi od wewnątrz.
>> Miłe i wygodne i duże auto.
>> O Megane I ph 2 się nie wypowiem
>>
>> Pozdro.
>>
>
> po lifcie są tylko 16 zaworowe
300 kkm przejechane MIphII (1,6 16V) i ani jedna cewka nie wymieniona
(gdyby nie ruda, byłby całkiem fajny samochód). Ale kupując używane,
jest bardzo prawdopodobne, że poprzedni właściciele powymieniali wadliwe
cewki ;)
--
sandman
-
5. Data: 2015-10-09 10:33:45
Temat: Re: megane phI i ph2
Od: Gregoriusx <n...@a...com>
W dniu 2015-10-08 o 20:26, Irokez pisze:
> W dniu 2015-10-08 o 07:50, kacper pisze:
>> czym sie roznia meganki przed liftem i po lifcie (megane I)
>> i ktory silnik polecacie ?
>
> ośmiozaworowy k7m 90km
> Z tego co pisze sporo osób po lifcie poszli w 16 zaworów i zaczęły się
> cyrki z padającymi cewkami,
Nowa cewka Lucasa kosztuje 50zł ... W ciągu 8 lat w M1 Ph2 1.4 16V,
które jest w rodzinie padło dokładnie zero cewek. Cenę znam bo padła
jedna w Clio III żony - są dokładnie takie same.
> wprawdzie moc trochę wzrosła ale i spalanie
> też. W K7M po mieście latem miałem 7,5..8l/100km. Ostre zimy
> 9...9,5l/100km (krótkie odcinki do 15km)
1.4 16V + LPG - 9-11 LPG/100
--
Gregorius
-
6. Data: 2015-10-09 10:47:20
Temat: Re: megane phI i ph2
Od: "t" <t...@o...pl>
>po lifcie są tylko 16 zaworowe
Były też wersje 8zaworowe. Rzadziej ale jednak :)
Różnice, to głównie wygląd - przód i trochę inne tapicerki. Dodali silniki
16V i poprawili zabezpieczenie antykorozyjne.
Sam mam ph2 kombi. Ruda pojawiła mi się w 3 miejscach, ale tam auto było
robione po stłuczkach. Gdzie nie bite, nie ma rdzy. Wersje przed liftem ruda
bardzo lubiła. Podobnie było z laguną 1 . Silnik oszczędny. Pb paliła ok 5,5
trasa do 8,5 miasto zima. teraz nie wiem, bo jeżdżę na lpg, którego spala do
10l. Miasto kraków, krótkie odcinki i dynamiczna jazda. W trybie: emeryt
mode, jestem w stanie zejść do ok 8,5l ,ale to nie dla mnie. Cewki, owszem
padały, ale w nowych autach i tylko Sagem'a. Potem powymieniali na Denso i
problem zniknął. Ja nawet nie zaglądałem do nich przez ok 70tyś km, bo nie
ma po co.
Ogólnie autko zacne, ale zanim się kupi, to trzeba obejrzeć jak każde , aby
się nie wpakować na minę.
Pozdrawiam
Tor