  • 21. Data: 2011-05-17 08:54:07
    Temat: Re: 6 latek z przebiegiem 40 tys
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:iqrj1b$qvp$1@inews.gazeta.pl...
    > Szukam sobie autka i znalazlem sztuke z przebiegiem 40 tys w 6 lat. Malo,
    > ale w pelni udokumentowany. Auto wiecej stalo niz jezdzilo. Pytanie mi sie
    > nasuwa glupkowate chyba - czy bac sie malego przebiegu? Chyba nic sie nie

    Ja mam dupowóz 11 lat i ma na blacie 50 tys. Jestem jego 1 właścicielem.
    Jeździ co parę dni kilka km. Stoi na dworze.
    Sprzedać nie warto, jak się znudzi pójdzie na złom. Jest to rezerwowe auto.

  • 22. Data: 2011-05-17 08:59:01
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-05-16 18:23, Dysiek pisze:
> [...]
    > nasuwa glupkowate chyba - czy bac sie malego przebiegu? Chyba nic sie nie

    Wujas ma Skodzine Fabię z 2000 roku z nalotem ok. 34 tyś. km. Oczywiście
    kupił ją w salonie, silnik 1,6 ale nie kupiłbym jej. Od tego stania po
    prostu wygląda fatalnie. Śmieje się, że jak będzie ją sprzedawał to
    trzeba będzie zrobić korektę licznika na + 100kkm

  • 23. Data: 2011-05-17 09:03:38
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A po co ktokolwiek sprzedaje auto młodsze niż 5 lat?
    > Bo .........
    > Bo .........

    Nie wymieniłeś jeszcze jednego, prozaicznego powodu, którego
    większość tutaj nie dopuszcza do świadomości ;-).
    Mianowicie:
    Bo mu się po prostu znudziło i chce jeździć innym :-)

  • 24. Data: 2011-05-17 09:21:11
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:iqrvr7$d1v$...@i...gazeta.pl...

    > A po co ktokolwiek sprzedaje auto młodsze niż 5 lat?

    akurat takich aut na rynku jest, jak to mówi młodzież, w chu., a konkretnie
    3-4 latków, bo taki jest okres lizingowania

  • 25. Data: 2011-05-17 09:23:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Opowieści jak to się samochodu psuły od stania, to w ogóle jakieś legendy
    > miejskie

    no nie zgodzę się z tobą, wszystko zależy od wieku auta, im starsze auto,
    tym długotrwałe stanie bardziej mu szkodzi, nie mówię o rzadkim odpalaniu i
    krótkich przebiegach, mówię o sytuacji, kiedy np. 15 letnie auto, w średnim
    stanie stoi np ze 3 miesiące, wtedy mogą się dziać różne rzeczy

  • 26. Data: 2011-05-17 09:25:38
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On May 17, 12:02 am, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Nic się nie zepsuło.
    >
    > Opowieści jak to się samochodu psuły od stania, to w ogóle jakieś
    > legendy miejskie - może jak coś wiele lat stoi przysypane sianem, to
    > przed uruchomieniem należy wykonać pewne czynności przygotowawcze.
    >
    > Ale jak auto jeździ tylko mało, to nic złego mu się nie dzieje.

    Nie koniecznie. W Ferrari jest tak, że dużo lepsze ceny osiągają
    egzemplarze z minimalnymi przebiegami. Dla aut z lat 80tych są to
    różnice rzędu nawet 10-15 tys EUR przy cenach z przedziału 25-50 tys
    EUR dla aut o przebiegach np 15 tys km vs 90 tys km. Wszystkie opinie
    na forach specjalistycznych potwierdzają, że to bez sensu i lepiej
    kupić tańsze, regularnie serwisowane auto z większym przebiegiem.
    Prawdziwy płacz zaczyna się gdy ktoś realizuje marzenie dzieciństwa,
    kupuje wychuchane 30 letnie cacuszko z czterocyfrowym przebiegiem i
    zaczyna nim jeździć. Nawet egzemplarze po przeglądach i serwisowane w
    regularnych odstępach czasowych, ze względu na braku jeżdżenia
    zamieniają się we wredne skarbonki w których ciągle sypią się tak
    pierdoły jak i grube rzeczy. Egzemplarze z dużymi przebiegami pod
    warunkiem nie zaniedbywania przeglądów po prostu jeżdżą i na ogół nie
    sypią się grubo (typu remont skrzyni za 6000 GBP).

    A przykład Ferrari jest o tyle ciekawy, że na koniec dnia to samochód
    jak każdy inny ale próbka tych niskoprzebiegowych mało jeżdżonych jest
    pewnie o wiele większa niż losowe przypadki innych bardziej
    codziennych marek.

  • 27. Data: 2011-05-17 09:50:43
    Od: "J. Burger" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Znajomy kupił auto z 87roku z przebiegiem 37kkm w dodatku z instalacją LPG
    > i zapiera się że jest w 100% prawdziwy :D Ba dałby rękę uciąć ;)

    Przebijam,
    Reno scenic 11 lat 7,5 tys przebiegu diesel codziennie odpalany 2 razy,
    przejeżdża 2-3 km dziennie. 1 właściciel kupiony w salonie regularnie
    serwisowany, posiadaczem jest mój ojciec. Tylko za nic nie można mu
    wytłumaczyć że diesel jest jednak ekonomicznym silnikiem ale na dłuższe
    dystanse. Jemu pali 9 a zimą 11 l. na 100 o co ma pretensję do producenta i
    czuje się oszukany, bo wg instrukcji miał palić mniej, a serwis nie może
    wykryć "usterki". Ale odsprzedać mi go nie chciał choć dawałem nawet 25 tys
    . Musiałem kupić nowy, a tak zostałoby z 60 tys w kieszeni.
    J.Burger
    Citroen C4 Picasso

  • 28. Data: 2011-05-17 10:34:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-17 09:25, Przemek V pisze:

> [...]
    > na forach specjalistycznych potwierdzają, że to bez sensu i lepiej
    > kupić tańsze, regularnie serwisowane auto z większym przebiegiem.

    No ale lepiej pewnie z powodu korzystniejszej ceny.
    Bo raczej nie warto wykładać 2-3x tyle pieniędzy za to żeby samochód
    miał 70kkm mniejszy przebieg.

    Bo oczywiście są części które zużywają się niezależnie czy samochód stoi
    i czy jeździ, ale jednak większość zużywa się od jeżdżenia.

    > Prawdziwy płacz zaczyna się gdy ktoś realizuje marzenie dzieciństwa,
    > kupuje wychuchane 30 letnie cacuszko z czterocyfrowym przebiegiem i
    > zaczyna nim jeździć.

    Tylko czterocyfrowy przebieg w 30-to letnim aucie oznacza że samochód
    praktycznie tylko stał i pewnie nie był nawet regularnie uruchamiany.
    To jest samochód w ogóle nie jeżdżony, a to też trochę inna bajka niż
    samochód mało jeżdżony.

    Bo w przypadku wielomiesięcznych (albo nawet wieloletnich) postojów
    silnik od środka zaczyna korodować - być może skrzynia też.

    Jak się samochód wstawia gdzieś na długie niejeżdżenie, to faktycznie
    należy go zakonserwować - głównie silnik do pełna olejem (od góry i od
    dołu), pewnie skrzyni też by to pomogło.

  • 29. Data: 2011-05-17 13:09:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "J. Burger" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Musiałem kupić nowy,

    biedaku :)

  • 30. Data: 2011-05-17 22:37:47
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On May 17, 10:34 am, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > należy go zakonserwować - głównie silnik do pełna olejem (od góry i od
    > dołu), pewnie skrzyni też by to pomogło.

    Ciekawe jak ten się będzie spisywał

    http://otomoto.pl/skoda-favorit-nowa-88km-okazja-C18
    619843.html