  • 31. Data: 2011-05-17 23:03:39
    Temat: Re: 6 latek z przebiegiem 40 tys
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 May 2011 13:37:47 -0700 (PDT), Przemek V napisał(a):
    > Ciekawe jak ten się będzie spisywał
    >
    > http://otomoto.pl/skoda-favorit-nowa-88km-okazja-C18
    619843.html

    Jakby to był Poldini, to już bym był Jego właścicielem.
    Oczywiście jeżeli opis choć trochę odzwierciedlałby stan zastany. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 32. Data: 2011-05-17 23:50:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-17 22:37, Przemek V pisze:

    > Ciekawe jak ten się będzie spisywał
    >
    > http://otomoto.pl/skoda-favorit-nowa-88km-okazja-C18
    619843.html

    Sądzę że takie odpalanie raz do roku to właśnie najgorsze dla silnika i
    skrzyni.
    Albo odpalić raz w tygodniu żeby olej się przetoczył przez silnik i
    skrzynię, albo już nie odpalać wcale.

    Bo teraz to obawiam się, że nie będzie to zbyt dobrze trzymać kompresji.
    Ewentualnie gdyby to kupić to od razu rozebrałbym silnik i wymienił
    pierścienie tłokowe licząc, że silnik jakoś ocaleje.

  • 33. Data: 2011-05-19 13:47:15
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Nic się nie zepsuło.
    >
    > Opowieści jak to się samochodu psuły od stania, to w ogóle jakieś legendy
    > miejskie - może jak coś wiele lat stoi przysypane sianem, to przed
    > uruchomieniem należy wykonać pewne czynności przygotowawcze.

    Jak na dworze stoi ?

    Taka reklama była jak to dźwig z elektromagnesem podnosi za dach jakiś
    samochód razem z kawałkami asfaltu przyczepionymi do kół i napis "Ten to się
    trzyma". No i tak mniej więcej trzymał się bratu podłoża po zimie. Nie dało
    się ruszyć w ogóle. A w moim po zimie tarcze zardzewiały tam, gdzie deszcz
    ściekał tak, że trzeba je przetoczyć.

  • 34. Data: 2011-05-19 13:50:08
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "!sp" <s...@a...er>

    > Ja mam dupowóz 11 lat i ma na blacie 50 tys. Jestem jego 1 właścicielem.
    > Jeździ co parę dni kilka km. Stoi na dworze.
    > Sprzedać nie warto, jak się znudzi pójdzie na złom. Jest to rezerwowe
    > auto.

    Coraz więcej takich drugich samochodów ludzie mają i neraz jednak puszczają.

  • 35. Data: 2011-05-19 14:30:11
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > no nie zgodzę się z tobą, wszystko zależy od wieku auta, im starsze auto,
    > tym długotrwałe stanie bardziej mu szkodzi, nie mówię o rzadkim odpalaniu i
    > krótkich przebiegach, mówię o sytuacji, kiedy np. 15 letnie auto, w średnim
    > stanie stoi np ze 3 miesiące, wtedy mogą się dziać różne rzeczy
    O wypraszam sobie. Wlasnie wczoraj wydlubalem 15 letnie auto z garazu po zimie
    i zadnych specjalnych niespodzianek nie bylo (zdechniety na amen 7letni aku,
    nowe formy zycia na ciastkach ktore zlosliwie uklyly sie przez wczesniejszym
    sprzataniem, troche czasu na placu zeby dotrzec od nowa hamulce). Auto stalo
    od zeszlej jesieni, odpalone pare razy w garazu bez wyjezdzania. W zasadzie to
    mam dylemat bo olej wymieniony dokladnie rok temu, a przejechane od tamtej
    pory cos 1kkm ;-). Auto powinienem byl sprzedac rok temu gdy ostatecznie
    poszlo w planowana odstawke, ale dokladnie jak ktos pisal "a moze sie jeszcze
    przyda". Pewnie najlepiej mu to nie posluzylo, ale w tym wieku przez rok
    jezdzenia tez pewnie cos by wyskoczylo, wiec od strony kosztow bez znaczenia
    ;-). Prawda jest taka ze wartosc auta symboliczna (wyraznie wzrosla po
    wymianie akumulatora i zatankowaniu), wiec nie mam motywacji zeby sprzedac.
    Przy czym zeby bylo jasne, ma normalny przebieg ponad 200kkm i dopiero ostatni
    sezon utknelo, a wczesniej bylo uzytkowane codzienne.

    --
    pozdr
    BrunoJ, Bydg

  • 36. Data: 2011-05-19 21:45:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Maciek

    > Równie dobrze mógł jeździć 4 lata, a 2 stać,
    > bo gość miał inne auto (np, służbowe), a to odpalał raz na miesiąc.

    Albo jeździł 4 lata a potem dostał mocnego dzwona i przechodził
    z ręki do ręki parę razy zanim trafił do remontu który trwa rok i właśnie
    wyszedł spod pistoletu lakiernika :-)))) Gdybać to sobie można różnie :-)

  • 37. Data: 2011-05-23 21:43:51
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    BrunoJ <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > sprzataniem, troche czasu na placu zeby dotrzec od nowa hamulce). Auto stalo
    > od zeszlej jesieni, odpalone pare razy w garazu bez wyjezdzania.
    To tak sam do siebie jeszcze napisze uzupelniajac temat.
    Wspomnianym wyzej autem ,ktore stalo od jesieni bez problemu zrobilem przeglad
    techniczny. A gdy z niego wracalem tlumik zaczal glosniej pierdziec i sie
    gdzies rozszczelnil :D:D:D
    Ot taki przyklad co sie moze dziac z autem ktore stoi bez ruchu w
    niekoniecznie najsuchszym miejscu (o tlumiku zreszta ktos juz wspominal).
    W uproszczeniu - trzeba sprawdzic co moglo zardzewiec i na ile jest to
    szkodliwe. Jeszcze z 2-3 takie rzeczy i inwestycje przekrocza wartosc auta ;-)

    --
    pozdr
    BrunoJ, Bydg

  • 38. Data: 2011-05-28 05:50:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " BrunoJ" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > W uproszczeniu - trzeba sprawdzic co moglo zardzewiec i na ile jest to
    > szkodliwe. Jeszcze z 2-3 takie rzeczy i inwestycje przekrocza wartosc auta

    I będziesz wiedział czemu ktoś go sprzedał :-)
    Może powinieneś szukać trochę lepszych/droższych wózków i nie narzekać?

  • 39. Data: 2011-05-28 22:52:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek V wrote:

    > Ciekawe jak ten się będzie spisywał
    >
    > http://otomoto.pl/skoda-favorit-nowa-88km-okazja-C18
    619843.html

    A zdziwiłbyś się.
    Mam takie auto jako drugie awaryjne.
    Rocznik 1990 - 113 tys.
    Żona nie chce nim jeździć, bo nie ma wspomagania.
    Odpalać trzeba regularnie w zimie, bo jak ma byc awaryjne, to musi
    być na chodzie. Ale latem raz na dwa tygodnie podjadę do sklepu czy na
    basen-
    w sumie nie więcej niż 2km.
    Od kilku lat niewiele w nim robię - olej wymieniam
    co dwa trzy lata, bo auto jeździ max 1000km rocznie.
    I nadal działa. Sprzedam jak tankowanie
    do pełna podwoi wartość auta, albo jak znajdę
    sensowne nowsze autko do miasta dla żony.

  • 40. Data: 2011-05-30 08:51:30
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > " BrunoJ" <b...@g...pl> wrote in message
    >
    > I będziesz wiedział czemu ktoś go sprzedał :-)
    > Może powinieneś szukać trochę lepszych/droższych wózków i nie narzekać?
    Hmm, chyba nie trafiles do mnie z ta odpowiedzia.
    Ja nie narzekam tylko daje przyklad do tematu, z wiazany z postojem i
    nieuzywaniem auta przez jakis czas. I pisze o swoim aucie ktore mam cos z 8
    lat, obecnie jako drugie (wliczajac sluzbowe to 3cie) auto w rodzinie. Nie
    sprzedaje, poniewaz wiem co mam, nawet jesli trzeba co jakis czas pare zlotych
    wlozyc. Kupujac takie auto od obcego to zawsze zagadka i na 99% mina
    (przynajmniej finansowo), wole trzymac swoje, puki jezdzi.

    --
    pozdr
    Bruno, Bydg