  • 1. Data: 2011-05-16 20:07:21
    Temat: który z poniższych olejów?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Pytanie do wróżki, lud do osób mających dobre pojęcie o rynku smarów.
    Który z poniższych olei polecilibyście do hdi z przebiegiem
    200tyś(dotychczas jeździł na syntetyku)

    elf excelium 5w40
    magnatec 10w40
    edge TD 5w40
    shel helix ultra 5w40

    lub podobny w tej grupie cenowej czyli do 150zł za 5 litrów
    (nie z allegro)

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-05-16 20:14:57
    Temat: Re: który z poniższych olejów?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin ToMasz

    > witam
    >
    > Pytanie do wróżki, lud do osób mających dobre pojęcie o rynku smarów.
    > Który z poniższych olei polecilibyście do hdi z przebiegiem
    > 200tyś(dotychczas jeździł na syntetyku)

    A dlaczego nie ten, co lałeś do tej pory?

  • 3. Data: 2011-05-16 20:22:36
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    to wrote:

    > begin ToMasz

    > A dlaczego nie ten, co lałeś do tej pory?

    Może próbuje sie otworzyć na nowe smaki?

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 4. Data: 2011-05-16 20:42:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    to pisze:
    > begin ToMasz

    > A dlaczego nie ten, co lałeś do tej pory?

    jest z mało znanej firmy (spełnia wymagania) ale ostatnio podrożał. HDi
    to już nie technologia kosmiczna, a wcześniej wspomniane oleje napewno
    też sie nadają. PArę lat temu ktoś dawał linka do jakiejs tajemniczej
    tabeli, w której było porówanie ponad 100 olejów. może akurat?

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-05-16 21:23:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin ToMasz

> [...]
    > też sie nadają. PArę lat temu ktoś dawał linka do jakiejs tajemniczej
    > tabeli, w której było porówanie ponad 100 olejów. może akurat?

    No to masz przepis na wybór nowego oleju:

    - Weź do ręki lub ściągnij książkę do Twojego auta
    - Znajdź jaką olej ma spełniać specyfikację (nie chodzi tylko o lepkość,
    ale o konkretną specyfikację)
    - Kup jakikolwiek olej przyzwoitego producenta o odpowiedniej lepkości i
    przede wszystkim spełniający tą specyfikację.

  • 6. Data: 2011-05-17 09:56:51
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Na pewno nie Castrol, słabo myją, po kilku latach jest pełno nagaru
    wewnątrz.

  • 7. Data: 2011-05-17 11:29:25
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    PaweL wrote:
    > Na pewno nie Castrol, słabo myją, po kilku latach jest pełno nagaru
    > wewnątrz.

    Tylko nie mów tego moim samochodom bo chyba o tym nie wiedzą i po sporych
    przebiegach nie mam z nim problemów Na przestrzeni paru lat 370 tys km
    przebiegu (1 samochód) i po 250 tys km (2 samochody)> Olej wymieniam sam co
    10 tys niezaleznie co zaleca producent.
    Kiedyś jak byłem w warsztacie to mechanik mi mowił, że najwięcej szkód
    wyrządzają same warsztaty udając ze wymieniają olej a nie sam olej. Dzisiaj
    jakikolwiek olej spełniający specyfikację producenta będzie spełniał swoją
    rolę.