  • 11. Data: 2013-03-12 00:32:23
    Temat: Re: 2D->3D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Mar 2013, mk wrote:

    > A ja stanowczo protestuję przeciwko nazywaniu telewizji stereoskopowej
    > jako 3D.

    No popatrz.
    Zgodni jesteśmy, ja już drugi raz w historii protestuję :)
    (pierwszy raz, to przy kartach grafiki zdolnych do odwzorowania
    na "płaskim" pojedynczym obrazie efektów oglądania głębi:
    perspektywy, przesłaniania, "praktycznego" zamglenia itede).
    Prawdą jest, że "w środku" obraz/odwzorowanie przestrzenne
    jest robione, ale to dopiero ułamek całości prowadzącej
    do efektu.
    Coś tak jak kolorowe zdjęcia sprzed stu kilkunastu lat :)
    (przez kilkadziesiąt lat nie do obejrzenia, trzeba przyznać
    autorom że byli, nomen omen, wizjonerami).

    Ad rem.
    Ciekawe co za nazwę (w rozumieniu kategorii, a nie technologii)
    marketoidzi by nadali holografii :>
    "hipertrue 3D"?
    "6D"?
    W sumie już gdzieś widziałem opis helikopterka "6 kanałowego":
    znaczy w lewo, prawo, dół, górę, naprzód i do tyłu, więc
    metoda na mnożenie "D" jest już opanowana ;>

    > Jak będzie można poruszając głową i zaglądać za obiekty

    Nie sposób nie naruszyć netykiety ;)
    (znaczy "w zupełności zgoda")

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-03-12 01:08:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > Podobnie to działa w kamerach 3D - one mają bardzo blisko osadzone
    > obiektywy, które dają słabą paralaksę. No ale chodzi tu właśnie żeby tylko
    > mózg przestawić w tryb interpretacji obrazu w telewizorze jako 3D, a on już
    > sam robi resztę.
    >
    > Ogólnie temat symulacji wrażeń 3D dość ciekawy - chyba najważniejsze żeby
    > lewe i prawe oko dostało jakkolwiek inny obraz, a to wystarczy żeby
    > "wyobraźnia" zaczęła działać. Wystarczy założyć zwykłe czerwono-zielone
    > okulary i oglądając program 2D na telewizorze można w wielu scenach mieć

    Nie. Nie wystarczy dać "innego obrazu" - musi być różny we właściwą
    stronę. Próbowałeś kiedyś oglądać zamienione stereogramy? Widzisz jak po
    dużej gorzale - pies ma czworo uszu... W życiu przestrzeni nie zobaczysz.

    I anaglif to nie oszukiwanie mózgu - tak naprawdę rozdzielczość kątowa
    naszych oczu ogranicza realne widzenie stereoskopowe do najdalej
    kilkudziesięciu (ze wskazaniem na mniejsze wartości tego kilku-) metrów
    - reszta to już interpretacja mózgu. Jest jeszcze parę sztuczek na które
    mózg się nabiera - obiekty o barwach cieplejszych postrzegane są jako
    bliższe, czerwone napisy na ciemnym tle ewidentnie wystają przed napisy
    zielone...

    --
    Darek

  • 13. Data: 2013-03-12 07:25:33
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    1...@n...neostrada.pl

    > Wczoraj tak miałem na Canal+ 3D. Jak Robert Więckiewicz wystrzelił
    > taserem z ekranu, to po raz pierwszy na filmie 3D odrzuciło mnie :D
    > Konwersja 2D -> 3D to nieporozumienie

    Postaram Ci sie nagrac kawalek programu z BBC1 HD, gdzie sam byłem
    zdziwiony jak dobrze działa konwersja. Widać wyraźnie nawet 3 rózne
    obiekty w róznych odległościach. Byc moze sygnał musi byc juz
    przygotowany do konwersji (cos w stylu Dolby ProLogic dla dzwięku gdzie
    na 2 kanałach zakodowywano 4-5 kanałów)
    Nie mówie ze to to samo co sygnał 3D SBS ale jednak jakoś to działa.

    c.

  • 14. Data: 2013-03-12 08:32:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie sposób nie naruszyć netykiety ;)
    > (znaczy "w zupełności zgoda")

    Przebiję - powinna być też możliwość dotknięcia (płaskiego mogę dotknąć
    ;) ).

    "Program complete - enter when ready" ;)

  • 15. Data: 2013-03-12 08:38:02
    Od: Michal Schulz <m...@t...de>

    Am 11.03.13 22:28, schrieb Big Jack:

    > Wczoraj tak miałem na Canal+ 3D. Jak Robert Więckiewicz wystrzelił
    > taserem z ekranu, to po raz pierwszy na filmie 3D odrzuciło mnie :D
    > Konwersja 2D -> 3D to nieporozumienie

    Obejrzyj to na telewizorze z 3D :)

    http://www.youtube.com/watch?v=foQNrtUsEjw

  • 16. Data: 2013-03-12 09:31:45
    Od: j...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 17:51:51 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > W latach siedemdziesiątych sprzedawali przystawki do konwersji
    >
    > telewizorów czarnobiałych na kolorowe. To była taka szybka
    >
    > z pleksi, na dole zielona, w środku niebieska a u góry żółta.
    >
    > Nakładało się to na ekran.
    >

    > --
    >
    > Jarek

    Żle pamiętasz - kolor żółty był na środku a górny pasek był niebieski :)
    Janusz

  • 17. Data: 2013-03-12 10:06:17
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@t...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > On 11/03/2013 16:43, J.F wrote:> Patrze w sklepie ... telewizor 3D.

    > zalezy od zrodla. W niektorych, obraz po konwersji 2d>3d wyglada lepiej niz zrodlo
    oryginalnie nagrane w 3d.

    > ogladam na panasonic 50ut50

    Taaa...chyba to "oryginalnie nagrane w 3d" oglądałeś na kanale "Next 3D",
    gdzie puszczają obraz podzielony na pół (niby sugerujący transmisję w 3D),
    a obie połówki obrazu są identyczne, co sprawia, że po włączeniu w TV
    trybu 3D dostajemy obraz bez spodziewanego efektu 3D. I w dodatku to
    bezczelne "3D" w nazwie programu.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 18. Data: 2013-03-12 13:46:36
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .rz.tu-clausthal.de
    *Michal Schulz* napisał(-a):

    > Obejrzyj to na telewizorze z 3D :)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=foQNrtUsEjw

    Zanosi się fajnie :) Jest to gdzieś do ściągnięcia? Bo podłączać
    komputer do TV, to za dużo na moje lenistwo.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2013-03-12 14:04:43
    Od: Michal Schulz <m...@t...de>

    Am 12.03.13 13:46, schrieb Big Jack:

    > Zanosi się fajnie :) Jest to gdzieś do ściągnięcia? Bo podłączać
    > komputer do TV, to za dużo na moje lenistwo.

    Raczej nie ma do sciagniecia. Chociaz wujek google podpowiada, ze jakis
    pierwszy lepszy youtube video downloader powinien dac sobie rade :)

    pozdr,
    M.

  • 20. Data: 2013-03-12 17:30:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > W wiadomości
    .rz.tu-clausthal.de

    > Zanosi się fajnie :) Jest to gdzieś do ściągnięcia? Bo podłączać
    > komputer do TV, to za dużo na moje lenistwo.

    Camcorder 3D można mieć za mniej niż 400 złociszy, filmik do ściągnięcia
    masz np u mnie
    http://alexyuk.dyndns.org/?q=3D
    tylko klip 10min zajmuje prawie 500MB

    --