    Date: Tue, 12 Mar 2013 01:08:03 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 2D->3D

    Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Sam algorytm jest podobny jak te bardziej zaawansowane geometryczne metody
    > kompresji obrazu.
    > Obraz jest dzielony jest na obiekty wypełnione teksturą, które między
    > ramkami obrazu same zmieniają się niewiele, ale się przesuwają, obracają i
    > wzajemnie zasłaniają.
    > Przy kompresji są one kompresowane osobno - przy konwersji do 3D
    > dostarczają informacji o budowie sceny.
    >
    > Łatwo wtedy określić co przesuwa się na tle czego, na tej podstawie
    > budowany jest jako-taki Z-buffer i scena odbudowywana jest na podstawie
    > tych informacji już z gotowym buforem z.
> [...]

    Nie. Nie wystarczy dać "innego obrazu" - musi być różny we właściwą
    stronę. Próbowałeś kiedyś oglądać zamienione stereogramy? Widzisz jak po
    dużej gorzale - pies ma czworo uszu... W życiu przestrzeni nie zobaczysz.

    I anaglif to nie oszukiwanie mózgu - tak naprawdę rozdzielczość kątowa
    naszych oczu ogranicza realne widzenie stereoskopowe do najdalej
    kilkudziesięciu (ze wskazaniem na mniejsze wartości tego kilku-) metrów
    - reszta to już interpretacja mózgu. Jest jeszcze parę sztuczek na które
    mózg się nabiera - obiekty o barwach cieplejszych postrzegane są jako
    bliższe, czerwone napisy na ciemnym tle ewidentnie wystają przed napisy
    zielone...

    --
    Darek