  • 1. Data: 2013-03-11 10:58:21
    Temat: step up na l6920db
    Od: Marek <f...@f...com>

    Zachęcony przez Was do rozwiązania dylematu bateryjnego poprzez
    użycie przetwornicy dc-dc uruchomiłem układ na l6920db. Przy
    parametrach dlawika podanego w przykladowej aplikacji 10 uH 0.8A, Vin
    1.4 naładowany nimh, Vout 3.3V, Cout 47uF przetwornica ma problem z
    stabilnyn zasilaniem rfm12b, który przy nadawaniu pobiera max 30mA.
    Efekt jest taki, że transmiter nic nie nadaje. Zaczyna wszystko
    działać dopiero gdy Cout zamienie na 1000uF. Przetwornica obciążona
    jedynie R=20 Ohm chodzi ok 3 sek. i się wyłącza. 160mA to chyba nie
    powinno być poza jej mozliwosciami przy sprawnosci min 80%? Datasheet
    nie podaje explicite Ioutmax.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-03-11 11:14:29
    Temat: Re: step up na l6920db
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Monday, March 11, 2013, 10:58:21 AM, you wrote:

> [...]
    > jedynie R=20 Ohm chodzi ok 3 sek. i się wyłącza. 160mA to chyba nie
    > powinno być poza jej mozliwosciami przy sprawnosci min 80%? Datasheet

    Na pierwszych, przykładowych wykresach w PDFie widzę wartości 47uH i
    100uF. I tego bym się na Twoim miejscu trzymał.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-03-11 12:18:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Mar 2013 11:14:29 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Na pierwszych, przykładowych wykresach w PDFie widzę wartości 47uH i
    > 100uF. I tego bym się na Twoim miejscu trzymał.

    Transmiter (25 mA max) przy 100uF nie rusza, dopiero rusza przy 1000
    uF. Natomiast test obciazalnosci samym R (I= 160mA) nie działa dluzej
    niż kilka sek. na zadnym (47/100/1000}.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-03-11 12:43:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.03.2013 12:18, Marek wrote:

    > Transmiter (25 mA max) przy 100uF nie rusza, dopiero rusza przy 1000 uF.
    > Natomiast test obciazalnosci samym R (I= 160mA) nie działa dluzej niż
    > kilka sek. na zadnym (47/100/1000}.

    No to imo masz coś skopane w projekcie. (Zły layout albo np. kondensator
    o wysokim ESR, albo dławik o małej gromadzonej mocy - koralik?)

    Michoo

  • 5. Data: 2013-03-11 12:47:53
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-11 12:18, Marek pisze:

    > Transmiter (25 mA max) przy 100uF nie rusza, dopiero rusza przy 1000 uF.
    > Natomiast test obciazalnosci samym R (I= 160mA) nie działa dluzej niż
    > kilka sek. na zadnym (47/100/1000}.

    Oscyloskop w dłoń, i patrz, czy te "25mA max" to nie jest 25mA średniego
    poboru, a szpilki są 10x większe ;) Podobnie ta praca kilka sekund -
    sprawdź co się dzieje na aku, może przy tej częstotliwości prądu
    obciążenia są szpilkowe spadki napięcia, które już wyłączają
    przetwornicę, bo te 1.4v na nimh to tak na chwilę, po chwili będzie
    _średnie_ 1.2v a szpilkowe obciążenie jeszcze je zdławi, mimo że
    _średni_ pobór prądu niewielki.
    Tak czy inaczej powstaje pytanie, czy zastosowane kondensatory
    elektrolityczne są low-esr (czy w ogolę coś filtrują przy częstotliwości
    pracy twojej przetwornicy, czy tylko marnują prąd w grzanie samych
    siebie), czy dodałeś do nich jakieś np 100nF dla wyższych
    częstotliwości, i czy masz jakiś taki kondensator równolegle do tego aku?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-03-11 13:33:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Monday, March 11, 2013, 12:18:44 PM, you wrote:

    > Transmiter (25 mA max) przy 100uF nie rusza, dopiero rusza przy 1000
    > uF. Natomiast test obciazalnosci samym R (I= 160mA) nie działa dluzej
    > niż kilka sek. na zadnym (47/100/1000}.

    Ale rozumiesz, że masz DWA elementy do zmiany. Zarówno dławik jak i
    kondensator.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-03-11 15:07:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Mar 2013 13:33:19 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Ale rozumiesz, że masz DWA elementy do zmiany. Zarówno dławik jak i
    > kondensator.

    pardon, nie doczytalem dokładnie. Na ktorej stronie w pdf widzisz
    wykres z takimi parametrami H i C? U mnie tego nie ma.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2013-03-11 15:14:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Mar 2013 12:43:23 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > albo dławik o małej gromadzonej mocy - koralik?)

    Jaki parametr dlawika masz na myśli - dobroć?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-03-11 16:18:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Jaki parametr dlawika masz na myśli - dobroć?

    Nie, prad nasycenia.

    Przy tych 160mA to u Ciebie moze chyba z 1A w szczycie poleciec.
    Dlawik musi miec stosowna szczeline.

    J.

  • 10. Data: 2013-03-11 16:30:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Monday, March 11, 2013, 3:07:57 PM, you wrote:

    > pardon, nie doczytalem dokładnie. Na ktorej stronie w pdf widzisz
    > wykres z takimi parametrami H i C?

    H?

    > U mnie tego nie ma.

    Chyba jednak jest.
    http://www.st.com/st-web-ui/static/active/en/resourc
    e/technical/document/datasheet/CD00002171.pdf
    str. 4 - wykresy sprawności.

    --
    Best regards,
    RoMan