eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody2.0 HDI świece żarowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 31. Data: 2010-12-22 23:57:54
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-22, Marcin "Kenickie" Mydlak <e...@3...lp> wrote:

    > A jak dobre to możesz je uwalić. Może nie dotyczyć 2.0HDi (bo nie wiem w
    > sumie jak w nim z tym jest), ale w niektórych nowych dieslach, świece
    > wcale nie są podpięte pod 12V tylko sporo mniej (nawet 4,4V).

    Nie wiedziałem. A czemu tak zrobili, żeby dawać grubsze przewody?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 32. Data: 2010-12-23 00:04:00
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
    > Cześć
    > Mam kilka pytań.
    > Najpierw opis sytuacji.

    Na świeczkach może być nagar. Albo może jakaś nie działać, jedna, dwie..
    Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpalał, to akumulator masz
    słaby.


  • 33. Data: 2010-12-23 00:04:42
    Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-21 15:38, nexus6 pisze:

    > Nie jestem pewny, ze to świece. Chcę to sprawdzić. Paliwo i aku OK.
    >
    Możesz mieć gówniany olej.

    Raczej na pewno.


  • 34. Data: 2010-12-23 00:06:18
    Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-22 09:17, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    >>> Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi
    >>> wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
    >>> Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się
    >>> okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale
    >>> pojemność już nie ta.
    >>
    >> Przecież na kręcenie się nie skarży.
    >>
    > Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił
    > słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
    > odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i
    > odpalił bezproblemowo.
    >
    Dokładnie.

    >>> Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
    >>> temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
    >>> dłużej. Przebieg to 168kkm.
    >>>
    >> Następna super rada to mój pali od strzała...
    >
    Mój pali jak tylko pomyślę, że już przekręcam kluczyk.


  • 35. Data: 2010-12-23 00:06:54
    Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-22 11:00, Sebastian Sawicki pisze:

    > Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V
    > ale silnik Ci juz nie odpali.
    >
    Jesteś pewien tego co napisałeś?


  • 36. Data: 2010-12-23 00:11:22
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-22 09:20, Mariusz Chwalba pisze:

    > Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzem
    > (do masy), czy oporności mają te same. Świeca może się kończyć, ale
    > komputer
    > jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.
    >
    CO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności? Jaka powinna
    być oporność? Jak ma się oporność do nagaru na świecy?

    > Trzecie sprawdziłbym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, że
    > z różnych stacji korzystasz.
    >
    Jeśli tankuje na różnych to bardzo źle, nie może w tej sytuacji
    wykluczyć, że to paliwo.

    > No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje dość duże opory
    > rozrusznikowi

    Rozrusznik kręci się w oleju?

    > - to poznasz "na słuch", że niezbyt żwawo kręci silnikiem. W takim wypadku
    > doładować akumulator.
    >
    W takim przypadku ZMIENIĆ OLEJ !!!


  • 37. Data: 2010-12-23 00:19:13
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-22 23:36, nexus6 pisze:

    > na razie testy zawieszone, temperatura wzrosła. Wczoraj jeszcze było -7
    > i pierwszy raz przytrzymałem świece dłużej niż do zgaśnięcia kontrolki i
    > zaskoczył od razu. Widać po desce rozdzielczej: jak świece kończą grzać
    > (chwilę po stanięciu pompki paliwa) to wzrasta jasność podświetlenia
    > (koniec pracy świec).

    Ale świece mogą nadal grzać.

    > Może za krótko grzałem, poczekam na mróz.

    Ja ostatnio spróbowałem odpalić bez grzania świec, od razu przekręciłem
    silnik i troszkę ciężej mu było ale odpalił po 2 sekundach bez problemu
    przy -8 stopniach. Więc z tymi świeczkami to też tak się nie napalaj,
    powinieneś mieć dobry akumulator, to jest podstawa.

    > Silnik od razu po zaskoczeniu
    > pracuje równiutko, więc chyba świece grzeją wszystkie.

    Jedna świeca jak będzie grzała, to też silnik musi równiutko pracować.

    > Obroty wału korbowego na ostrym mrozie przy rozruchu są nienadzwyczajne.
    > To dla mnie interesujący trop, dziękuję autorowi sugestii o zbyt
    > niskich. Olej syntetyk, ma 5000 przebiegu. Podjadę na test akumulatora.
    > N mrozie -12 i mniej pod koniec trzeciego kręcenia lub na czwartym
    > napięcie spada do 9 woltów (mam elektroniczny woltomierz, który o tym
    > ostrzega). Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK).
    > Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?
    >

    Akumulator masz padnięty, moim zdaniem.

    Rozrusznik, jak każdy inny, ma za zadanie kręcić.


  • 38. Data: 2010-12-23 06:37:58
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Filip KK" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ieu0ad$pf$...@n...net.icm.edu.pl...

    W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
    >> Cześć
    >> Mam kilka pytań.
    > >Najpierw opis sytuacji.

    >Na świeczkach może być nagar. Albo może jakaś nie działać, jedna, dwie..
    >Jeśli rozrusznik kręci jakbyś korbką silnik odpalał, to akumulator masz
    >słaby.

    Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych świecach sprawny silnik
    odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie)

    Pzdr
    TG


  • 39. Data: 2010-12-23 08:02:41
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    >> Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzem
    >> (do masy), czy oporności mają te same. Świeca może się kończyć, ale
    >> komputer
    >> jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.
    >>
    > CO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności?

    Zapytać dalej na grupie. Albo jechać do mechanika.

    > Jaka powinna być oporność?

    Mniej-więcej taka sama. Kończenie się świecy można zaobserwować po teście
    "na żarówkę", tam się spore różnice robią.

    > Jak ma się oporność do nagaru na świecy?

    Nijak. Ale przegwizdanie omomierzem świec to 3 minuty roboty i nie wymaga
    demontażu niczego istotnego.

    [...]
    >> No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje dość duże opory
    >> rozrusznikowi
    >
    > Rozrusznik kręci się w oleju?

    Nie wiem jak u Ciebie, u mnie kręci silnikiem.

    >> - to poznasz "na słuch", że niezbyt żwawo kręci silnikiem. W takim
    >> wypadku
    >> doładować akumulator.
    >>
    > W takim przypadku ZMIENIĆ OLEJ !!!

    Dyskusyjne. Jestem raczej zwolennikiem praktyki używania klasy lepkości
    oleju przewidzianej przez producenta. Producent zaś zwykle przewiduje, że
    rozrusznik musi w różnych warunkach tym silnikiem kręcić. Jeżeli na
    doładowanym akumulatorze odpali normalnie, problem jest w okolicach
    ładowania (bo nie daje rady najwyraźniej go doładować). Jeśli nie da rady,
    to można szukać dalej.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba


  • 40. Data: 2010-12-23 08:13:06
    Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:u8c9u7-a1q.ln1@kerber0.swps.edu.pl...
    > On 22.12.2010 12:53, Agent wrote:
    >> To już chyba mocno zarżnięta maszyna która nie ma kompresji. Jak tylko
    >> nie jest to kręcenie typu ostatnie tchnienie gdzie można liczyć
    >> pojedyncze obroty rozrusznika to auto musi zapalić.
    >
    > przeczytaj to co napisalem odnosnie wymaganej predkosci obrotowej walu
    > korbowego i reakcji sterownika silnika HDI.

    Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można
    zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za małych
    obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest
    zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz. Masz
    opis tego gdzieś?

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: