-
51. Data: 2010-12-23 18:38:34
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
> Aku chyba jednak jest sprawny (nie jest stary, ładowanie OK).
> Możliwe że rozrusznik coś nie tego? Czy w HDI są trwałe czy nie?
> pozdrawiam
> nexus
Przełóż moze aku z samochodu kogoś z rodziny - będziesz wiedział. Co do
rozrusznika - cieżka sprawa. Przez wiekszość życia byłem zdania ze jak
kręci to jest dobry. dopiero parę lat temu, jak zacząłem jeździć
citroenami to "odkryłem" ze w rozruszniku są 4 szczotki, i jak któraś
padnie (albo prawie padnie) to rozrusznik kręci, ale z taką jakąś
nieśmiałością. W moim aucie rozrusznik przeżył tyle co sprzęgło wiec
bardzo krótko.
Jak by Cię interesowało jak wygląda Twój rozrusznik w środku (Naprawa) -
zobacz sobie:
http://infobot.pl/r/1THU
Mimo ze taka naprawa kosztuje parę godzin pracy +szczotki za 20zł, to
jednak pamietaj, ze nie koniecznie rozrusznik jest sprawcą problemów.
ToMasz
-
52. Data: 2010-12-24 11:51:50
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-23 06:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Albo wyrobione tuleje rozrusznika. Na dwóch dobrych świecach sprawny
> silnik odpala spokojnie przy -20 st. (sprawdzone wielokrotnie)
>
Dokładnie tak jak mówisz. Nie wiem czemu aż tak bardzo koledzy zachęcają
do sprawdzania _każdej_jednej_ świecy
omomierzem/amperomierzem/voltomierzem. Ja w poprzednim aucie miałem 3
świeczki przepalone, zorientowałem się o tym po 2 zimach normalnego
odpalania w największe mrozy...
-
53. Data: 2011-01-04 15:56:47
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
W dniu 2010-12-21 15:11, nexus6 pisze:
> Cześć
> Mam kilka pytań.
> Najpierw opis sytuacji.
> Picasso z 2.0 HDI, 95 tys km świece żarowe od nowości.
>
A więc problemem był akumulator.
Badały go dwa warsztaty jeden elektryk i jeden sprzedawca akumulatorów i
obaj twierdzili, ze jest OK bo daje 200A przez ponad 10s bez spadku
napięcia. Ale badali zawsze jak podjechałem autem, czyli nie w stanie
"po mroźnej nocy".
W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku
miał typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał
także. Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość
elektrolitu akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego
gazowania i napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu
prostownika) wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora
wyładowanego w połowie 1,2 g/cm3!
Wyładowanie żarówką 55W (tj 3,9A prądu) przez 2 godziny akumulatora po
zdjęciu z prostownika dało spadek napięcia do 11,8 V pod obiążeniem
żarówki i 12,1 V bez obciążenia. Przy pojemnośći 77AH powinien móc
zasilać tą żarówkę prze kilkanaście godzin! A 12,1 V to aku już mocno
wyładowany.
Poszedł na złom. Była to centra futura (stara, jeszcze polskiej
produkcji). Zastąpiła ją centra plus i kręci jak dzika. Nie było jeszcze
-10 w Poznaniu, ale przy -7 zapala od razu.
Uwaga nowe centry futury (od 3 lat) nie są już polskie, ale hiszpańskie
i nie daje się ich otworzyć aby sprawdzić elektrolit, dlatego wybrałem
plusa.
Może komuś pomogę tymi wywodami
za Waszą pomoc dziękuję
nexus
-
54. Data: 2011-01-04 16:00:27
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
> W końcu wkurzony zabrałem go do domu i zbadałem po swojemu. Otóż aku miał
> typowe objawy zasiarczanienia tj. ładował się szybko i wyładowywał także.
> Na elektrodzie wyczytałem, że można to wykryć mierząc gęstość elektrolitu
> akumulatora naładowanego. Ładowałem go do do wyraźnego gazowania i
> napięcia spoczynkowego 12,6V (mierzone godzinę po odłączeniu prostownika)
> wtedy gęstość elektrolitu była jak dla akumulatora wyładowanego w połowie
> 1,2 g/cm3!
A jaka miała być?
Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
Połowa - może być.
Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.
-
55. Data: 2011-01-04 16:14:18
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
> Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
>
> A jaka miała być?
> Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
> Połowa - może być.
> Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.
tak i brak ładowania. Prąd płynący przy podłączonym prostowniku lub
zasilaczu ustawionym na 14,5 V pomiędzy 100 a 200 mA
nexus
-
56. Data: 2011-01-04 16:21:44
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ifvdfk$798$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
>> Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
>>
>
>> A jaka miała być?
>> Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
>> Połowa - może być.
>> Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.
> tak i brak ładowania.
Jaki znowu brak ładowania?
Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?
-
57. Data: 2011-01-04 16:41:08
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Od: nexus6 <n...@p...gazeta.pl>
W dniu 2011-01-04 16:21, Cavallino pisze:
> Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:ifvdfk$798$1@inews.gazeta.pl...
>> W dniu 2011-01-04 16:00, Cavallino pisze:
>>> Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
>>>
>>
>>> A jaka miała być?
>>> Gazowanie to nie koniec ładowania akumulatora.
>>> Połowa - może być.
>>> Czyli miałeś prawidłowe objawy przy aku naładowanym połowicznie.
>> tak i brak ładowania.
>
> Jaki znowu brak ładowania?
> Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?
Tak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby
jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prądu 150mA a ten spadał.
pozdrawiam
nexus
-
58. Data: 2011-01-04 16:50:43
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe rozwiązanie
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "nexus6" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:
>> Skoro gazował i był w połowie naładowany, to chyba jednak się ładował?
> Tak i w tempie w jaki przjmował ładunek do pełna ładowanie trwałoby
> jeszcze 10,5 dnia przy założeniu prądu 150mA a ten spadał.
Znaczy do połowy ładowałeś go w kilka dni?
Żeby mieć pewność musiałbyś sprawdzić parametry przed ładowaniem, po
ładowaniu do połowy i po ładowaniu na full.
Jak rozumiem sprawdziłeś tylko w tym drugim momencie, ciężko na tej
podstawie wyrokować o sprawności aku.
-
59. Data: 2012-02-16 12:16:29
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2010-12-22 13:09, Waldek Godel pisze:
> Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisał(a):
>
>> Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
>> niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma jej
>> tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.
>
> Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.
>
A co powiesz o 2,0HDI 90KM na osprzęcie siemensa, który to nie ma tej
pompki jak silnik na osprzęcie Boscha??