-
41. Data: 2010-12-23 08:15:43
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:4we3jyhdt7dj.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia Wed, 22 Dec 2010 12:56:07 +0100, Agent napisał(a):
>
>> Tu się akurat mylisz. Sporo deisli nawet CR nie ma pompy elektrycznej
>> niskiego ciśnienia. Nie ma jej napewno Civic 2001-2005 1.7 CTDi i nie ma
>> jej
>> tez Toyota avensis 2.0 D4D 116 KM.
>
> Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.
>
I pompa elektryczna się wyłącza?
-
42. Data: 2010-12-23 08:32:29
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Mariusz Chwalba pisze:
> On Thu, 23 Dec 2010 00:11:22 +0100, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
>
>>> Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzem
>>> (do masy), czy oporności mają te same. Świeca może się kończyć, ale
>>> komputer
>>> jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.
>>>
>> CO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności?
>
> Zapytać dalej na grupie. Albo jechać do mechanika.
pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzem
bym tej swiecy nie mierzył, bo wyjedzie prawie zwarcie na każdej. Trzeba
by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porównywać. Amperomierza tylko
chyba na takie prądy brak.... Bo coś mi sie wydaje ze 10A dla takiej
swiecy to pikuś....
ToMasz
-
43. Data: 2010-12-23 08:55:59
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
On Thu, 23 Dec 2010 08:32:29 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
>>>> Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo
>>>> omomierzem
>>>> (do masy), czy oporności mają te same. Świeca może się kończyć, ale
>>>> komputer
>>>> jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.
>>>>
>>> CO zrobić jak każda świeczka wskaże inną wartość oporności?
>>
>> Zapytać dalej na grupie. Albo jechać do mechanika.
> pojechaliści panowie troszkę skrótami myślowymi. W praktyce, omomierzem
> bym tej swiecy nie mierzył, bo wyjedzie prawie zwarcie na każdej.
Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2? ("szybkie") do
gdzieś 1?. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej
świecy.
> Trzeba
> by zmierzyć prąd, i dopiero ten prąd porównywać. Amperomierza tylko
> chyba na takie prądy brak.... Bo coś mi sie wydaje ze 10A dla takiej
> swiecy to pikuś....
Mechanik sprawdzi to wpinając żarówkę w szereg między świecą a zasilaniem
i będzie oceniał po jasności świecenia tej żarówki. Mam wrażenie, że
multimetr
będzie dokładniejszy :-)
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
-
44. Data: 2010-12-23 09:27:33
Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ieusq3$v0c$...@n...onet.pl...
>Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie można
>zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu za
>małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to jest
>zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co piszesz.
>Masz opis tego gdzieś?
W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch
wynosi 300 obr/min
(źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel)
Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.
Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.
Pzdr
TG
-
45. Data: 2010-12-23 11:39:21
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał
> Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2?
> ("szybkie") do
> gdzieś 1?. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem.
> Nawet
> przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na
> każdej świecy.
0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.
Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.
J.
-
46. Data: 2010-12-23 11:54:33
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
On Thu, 23 Dec 2010 11:39:21 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl>
wrote:
>> Ale bez przesady, świece żarowe mają oporności między 0.2? ("szybkie")
>> do
>> gdzieś 1?. To jest spokojnie mierzalne przeciętnym multimetrem. Nawet
>> przy błędach pomiarowych, będziesz te błędy miał takie same na każdej
>> świecy.
>
> 0.2 ohm to juz nie bardzo. Kabelki miernika maja tyle.
Albo i więcej. Ale to nie przeszkadza przy porównaniu, czy wszystkie świece
tą samą oporność mają.
> Poza tym trzeba wszystko rozlaczyc.
Podejrzewam, że przy przekaźnikach jest wygodny dostęp.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
-
47. Data: 2010-12-23 12:50:27
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisał(a):
>> Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.
>>
> I pompa elektryczna się wyłącza?
Nie. A dlaczego miałaby się wyłączać?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
48. Data: 2010-12-23 14:36:35
Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
news:iev15l$f62$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ieusq3$v0c$...@n...onet.pl...
>
>>Nie mogę sobie wyobraźnić aby silnik który kręci na tyle żwawo że nie
>>można zauważyc różnicy pomiedzy normalnym kręceniem nie zapalił z powodu
>>za małych obrotów. Ciśnienie na CR musi byc oczywiście odpowiednie ale to
>>jest zapewnione przy "jako takim" kręceniu. Jakoś tego nie czuję co
>>piszesz. Masz opis tego gdzieś?
>
> W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch
> wynosi 300 obr/min
> (źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel)
> Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.
>
> Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.
>
Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a nie
odpali bo sterownik blokuje
-
49. Data: 2010-12-23 16:17:04
Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ievj94$egp$...@n...onet.pl...
> >W 1.9 dCi minimalne prędkość obrotowa przy której możliwy jest rozruch
> >wynosi 300 obr/min
> >(źródło - Instrukcja serwisowa, rozdział 13B - układ wtrysku diesel)
> >Poniżej tej prędkości komputer wtrysku nie zezwala na rozruch.
>>
> >Wprawdzie dyskusja dotyczy HDI - ale raczej jest podobnie.
>>
>Może i racja. Chociaż kłóci sie to z logiką jeśli auto mogłoby odpalic a
>nie odpali bo sterownik blokuje
Mechanikiem nie jestem, ale z tego co poczytałem wynika, że poniżej tej
prędkości obrotowej nie jest zapewnione odpowiednie ciśnienie w rampie
wtryskowej, które w fazie rozruchu powinno być większe od 1050 barów (jeśli
ten warunek nie jest spełniony, komputer wtrysku nie zezwala na rozruch)
Pzdr
TG
-
50. Data: 2010-12-23 18:22:48
Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Waldek Godel pisze:
> Dnia Thu, 23 Dec 2010 08:15:43 +0100, Agent napisał(a):
>
>>> Wali mnie "sporo diesli". Rozmowa jest o 2.0 HDi.
>>>
>> I pompa elektryczna się wyłącza?
>
> Nie. A dlaczego miałaby się wyłączać?
>
obydwaj macie racje. jak sie przekręci kluczyk w stacyjce, to pompa
"nabije" ciśnienia i... co ma kręcić w nieskonczoność? wyłącza sie. Nie
wiem ile to trwa, 10 moze 15 sekund ale napewno sie wyłącza. natomiast
jak silnik zapali to pompa elektryczna w baku pompuje bez przerwy.
ToMasz