-
71. Data: 2010-01-15 21:17:31
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 19:01:22 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
napisał(a):
> Masz Ferrarri?
Nie :) A Ty ? I co to ma w sumie do rzeczy ?
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Ten tylko mężczyzną, kto się podoba kobiecie. Jean de la Fontaine"
-
72. Data: 2010-01-15 21:17:51
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 19:01:22 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
napisał(a):
> Z pewnościa jest to milszy odgłos niż szlifierki przy 7000 obrotów.
Z pewnościa dla Ciebie. Co niekoniecznie oznacza, że dla innych też :)
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Jest się takim, jak miejsce, w którym się jest. Zofia Nałkowska (1884 -
1954)"
-
73. Data: 2010-01-15 21:21:56
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 21:16:17 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):
> No patrz. To po co ludzie kupują wymuszki typu SSC, różnego rodzaju Ascari,
> Zondy, Enza i inne. Przecież to głupota - nie dość, że szlifierki to na
> dodatek pozbawione tony wygłuszeń, często klimatyzacji, radia, itp. Powiem
> Ci dlaczego - bo chcą, lubią i mają z tego frajdę.
...a do jazdy na codzień inne auta, znacznie cichsze...
CBDU
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
74. Data: 2010-01-15 22:01:28
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:21:56 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
napisał(a):
> ...a do jazdy na codzień inne auta, znacznie cichsze...
> CBDU
Nie jesteś w stanie przyjąć, że ktoś codziennie takim jeździ bo lubi od
czasu do czasu posłuchać jak pracuje silnik na 8000 rpm, prawda ? Poza
tym - szlifirkami też można jechać cicho :). 70-90% momentu osiąganego
przy spacerowych rpm wystrczy do jazdy.
Jak dla mnie to EOT - po raz kolejny udowadniasz, że jak ktoś betonem
się urodził, to takim umrze :)
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia."
-
75. Data: 2010-01-15 22:02:09
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
limken pisze:
> Jacek wrote:
>> kamil d pisze:
>>> Jacek pisze:
>>>> Moc duza, moment tragicznie maly.
>>>
>>> I co z tego?
>>>
>>
>> To ze z wiertarek najlepsza jest Hilti.
>
> a wiesz co to skrzynia biegów czy jesteś kolejnym dyletantem?
Poproszę o przepis, jak ta skrzynia biegów obniży obroty
maksymalnej mocy, bądź maksymalnego momentu. W sumie to nawet nie
proszę, ponieważ wiem, że takiego nie ma. Jak silnik jest mały, to
musi być kręcony wysoko, by stosowną moc osiągnąć, która jakby nie
patrzył jest iloczynem momentu i obrotów. Ten kto jeździł wieloma
samochodami o zupełnie różnych charakterystykach będzie wiedział
o co chodzi. To samo można powiedzieć o komforcie - to już temat
szerszy :)
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
76. Data: 2010-01-15 22:05:12
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:21:56 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
napisał(a):
> ...a do jazdy na codzień inne auta, znacznie cichsze...
> CBDU
Nie jesteś w stanie przyjąć, że ktoś codziennie takim jeździ, bo lubi
od czasu do czasu posłuchać jak pracuje silnik na 8000 rpm, prawda ?
Poza tym - szlifierkami też można jechać cicho :). 70-90% momentu
osiąganego przy spacerowych rpm wystarczy do jazdy.
Jak dla mnie to EOT - po raz kolejny udowadniasz, że jak ktoś betonem
się urodził, to takim umrze :)
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia."
-
77. Data: 2010-01-15 22:12:07
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 22:05:12 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):
> Nie jesteś w stanie przyjąć, że ktoś codziennie takim jeździ, bo lubi
> od czasu do czasu posłuchać jak pracuje silnik na 8000 rpm, prawda ?
> Poza tym - szlifierkami też można jechać cicho :). 70-90% momentu
> osiąganego przy spacerowych rpm wystarczy do jazdy.
>
> Jak dla mnie to EOT - po raz kolejny udowadniasz, że jak ktoś betonem
> się urodził, to takim umrze :)
niezłą laurkę sobie wystawiasz.. gratuluję.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
78. Data: 2010-01-15 22:17:47
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
Marcin Stankiewicz pisze:
> Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:21:56 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
> napisał(a):
>
>> ...a do jazdy na codzień inne auta, znacznie cichsze...
>> CBDU
>
> Nie jesteś w stanie przyjąć, że ktoś codziennie takim jeździ bo lubi od
> czasu do czasu posłuchać jak pracuje silnik na 8000 rpm, prawda ?
Ekhem - a co to ma do rzeczy? Mowa była o komforcie, wygodzie itd.
Przyjemność z kręcenia silna do 8krpm nie mieści się w tej definicji.
Ubolewam, że żonkowy pojazd ma odcięcie przy 7500rpm.
> Poza
> tym - szlifirkami też można jechać cicho :). 70-90% momentu osiąganego
> przy spacerowych rpm wystrczy do jazdy.
Słucham? 70-90%maks momentu przy 3000rpm? Przykład poproszę. Oczywiście
poproszę o moc przy tych obrotach - z lita pojemności, no może być
z 1.1.
> Jak dla mnie to EOT - po raz kolejny udowadniasz, że jak ktoś betonem
> się urodził, to takim umrze :)
Widzisz, niezależnie od mojej prywatnej opinii na temat WG, jednak nie
mogę zgodzić się z taką argumentacją, która niestety ma podstawy jedynie
emocjonalne, a nie merytoryczne. Od dawna wiadomo, że wygodnie
i komfortowo jeździ się samochodami benzynowymi, wolnossącymi o sporych
pojemnościach i nic tego nie zmieni. Owszem, są różne kombinacje, które
pozwalają na "podobne" zachowania innych "układów" (np. spory diesel
z automatyczną skrzynią), ale to nie jest to samo i na dłuższą metę
męczy użytkownika, który z wiekiem chce spokoju i możliwości.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
79. Data: 2010-01-15 22:39:00
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Waldek Godel pisze:
> Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:39:46 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>>> jest to milszy odgłos niż szlifierki przy 7000 obrotów.
>> Jeden lubi szum morza, a inny lubi bociany ;)
>
> Prawda.
> Ale faktem obiektywnym jest, że silniki na niskich obrotach są ciche, a na
> wysokich głośne.
Tylko w dieslu wysokie obroty to 2500rpm, a w silniku benzynowym wysokie
to dopiero jakieś 4500.
Silnik diesla jest po prostu głośniejszy przy tym samym obciążeniu niż
silnik benzynowy.
> Więc nowoczesnym dieslem można jechać w ciszy, czego nie
> da się zrobić z taką szlifierką. Nie darmo samochody wysokich klas, nawet w
> wersjach benzynowych nie mają szlifierek, tylko duże niskoobrotowe silniki.
Silnik który osiąga obroty powyżej 2000rpm spokojnie można nazwać
wysokoobrotowym.
> Nie darmo też wszystkie sportowe auta prawdziwej klasy GT, takie jak Aston
> Martin, czy Ferrari 612 mają silniki, których daje się w normalnej jeździe
> używać *względnie* cicho.
???
Ferrari 612 - redline=7600 Pmax=7250
Aston Vantage V8 - redline=7300 Pmax=7000
Generalnie Ferrari znane jest z wysilonych silników atmosferycznych, a
tego nie zrobisz inaczej niż wysokimi obrotami.
-
80. Data: 2010-01-15 22:44:29
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 15 Jan 2010 20:39:46 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>Jeden lubi szum morza, a inny lubi bociany ;)
Ale co wy tak klekot i klekot.
Moze ja zlego diesla mam, ale szumi nie gorzej niz benzyna.
Oczywiscie na wyzszych obrotach.
J.