-
61. Data: 2010-01-15 19:32:06
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia 15 Jan 2010 19:17:28 +0100, to napisał(a):
>> Najbardziej bym chciał, żeby wchodziło 2500 obrotów i 440 Nm. A jeszcze
>> lepiej 1700 obrotów i 300 Nm
>
> Kup sobie ciężarówkę.
Po co? Wystarczy nie mieć klapek na oczach - 2.HDi 16v ma 370 Nm przy 1500
obrótów, 2.7 HDi ma 440 Nm przy 1900 obrotów i nawet malutki 1.6 HDi
plasuje się blisko tego co podałem - 240 Nm przy 1705 obrotów.
Nie wspominając o 3.0 HDi który ma 450 Nm przy 1600 obrotów.
I to jest przyjemność z jazdy, zwłaszcza tam, gdzie wszyscy spędzamy
najwięcej czasu - w mieście. Silnik delikatnie mruczy na minimalnych
obrotach, a auto jedzie jak trzeba. I nie trzeba bić pokłonów bóstwu
szlifierki wysokoobrotowej.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
62. Data: 2010-01-15 19:38:04
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Waldek Godel pisze:
> Dnia 15 Jan 2010 19:17:28 +0100, to napisał(a):
>
>>> Najbardziej bym chciał, żeby wchodziło 2500 obrotów i 440 Nm. A jeszcze
>>> lepiej 1700 obrotów i 300 Nm
>> Kup sobie ciężarówkę.
>
> Po co? Wystarczy nie mieć klapek na oczach - 2.HDi 16v ma 370 Nm przy 1500
> obrótów, 2.7 HDi ma 440 Nm przy 1900 obrotów i nawet malutki 1.6 HDi
> plasuje się blisko tego co podałem - 240 Nm przy 1705 obrotów.
> Nie wspominając o 3.0 HDi który ma 450 Nm przy 1600 obrotów.
A rower to dopiero doskonałość.
Jakieś 200Nm i to już przy 40rpm.
-
63. Data: 2010-01-15 19:43:26
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 18:32:06 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
napisał(a):
> I nie trzeba bić pokłonów bóstwu szlifierki wysokoobrotowej.
Tudzież bóstwu niskoobrotowego traktora. Każdy lubi co chce, a nie to co
Tobie się podoba :]
A tak w ogóle to napisz od Ferrari i kilku pozostałych producentów marek
"supercars", żeby przestali z tymi szlifirkami i zaczęli iść w kierunku
słońca.
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"A jeśli komu droga otwarta do nieba, / Tym co służą ojczyźnie. Jan
Kochanowski (1530 - 1584)"
-
64. Data: 2010-01-15 20:01:22
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 19:43:26 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):
> A tak w ogóle to napisz od Ferrari i kilku pozostałych producentów marek
> "supercars", żeby przestali z tymi szlifirkami i zaczęli iść w kierunku
> słońca.
Masz Ferrarri? Ktoś tu oprócz Przemka ma? Bo Przemek, nie wiem czy wiesz,
na codzień dieslem jeździ.
Oprócz tego - słyszałeś kiedykolwiek takie 2.7HDi pracujące? Z pewnościa
jest to milszy odgłos niż szlifierki przy 7000 obrotów.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
65. Data: 2010-01-15 20:39:46
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Waldek Godel pisze:
> Z pewnościa
> jest to milszy odgłos niż szlifierki przy 7000 obrotów.
Jeden lubi szum morza, a inny lubi bociany ;)
-
66. Data: 2010-01-15 20:51:14
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 20:39:46 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> jest to milszy odgłos niż szlifierki przy 7000 obrotów.
>
> Jeden lubi szum morza, a inny lubi bociany ;)
Prawda.
Ale faktem obiektywnym jest, że silniki na niskich obrotach są ciche, a na
wysokich głośne. Więc nowoczesnym dieslem można jechać w ciszy, czego nie
da się zrobić z taką szlifierką. Nie darmo samochody wysokich klas, nawet w
wersjach benzynowych nie mają szlifierek, tylko duże niskoobrotowe silniki.
Nie darmo też wszystkie sportowe auta prawdziwej klasy GT, takie jak Aston
Martin, czy Ferrari 612 mają silniki, których daje się w normalnej jeździe
używać *względnie* cicho. Bo hałas męczy, a głównym wskaźnikiem auta
wysokiej klasy jest możliwość podróży bez zmęczenia. Lub mało męczącej.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
67. Data: 2010-01-15 21:04:52
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: to <t...@a...xyz>
Waldek Godel wrote:
> Ale faktem obiektywnym jest, że silniki na niskich obrotach są ciche, a
> na wysokich głośne. Więc nowoczesnym dieslem można jechać w ciszy, czego
> nie da się zrobić z taką szlifierką. Nie darmo samochody wysokich klas,
> nawet w wersjach benzynowych nie mają szlifierek, tylko duże
> niskoobrotowe silniki.
Faktem jest także, ze wiele silników brzmi tak, że chcesz je kręcić, żeby
usłyszeć, jak brzmią na wysokich obrotach...
--
cokolwiek
-
68. Data: 2010-01-15 21:07:25
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia 15 Jan 2010 21:04:52 +0100, to napisał(a):
> Faktem jest także, ze wiele silników brzmi tak, że chcesz je kręcić, żeby
> usłyszeć, jak brzmią na wysokich obrotach...
Przez chwilę. Później to już jest wyłącznie zmęczenie.
Jadąc w trasę wolę słyszeć muzykę z głośników lub rozmowę z osobą obok niż
silnik.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
69. Data: 2010-01-15 21:10:19
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Karolek <d...@o...pl>
Tomasz Pyra pisze:
> to pisze:
>> Tomasz Pyra wrote:
>>
>>>> A to skrzynia obniża obroty mocy maksymalnej/maksymalnego momentu?
>>>> Serio?
>>> No jakbyś zgadł :)
>>> Skrzynia biegów obniża obroty i podnosi moment obrotowy.
>>
>> Ale obrotów silnika nie obniża, a on się uparł na silnik. ;-)
>
> A on ma silnik bezpośrednio podłączony do kola czy jak?
Na V biegu praktycznie jakby tak bylo w wiekszosci samochodow ;>
P.S. tez nie lubie wyjacych wiertarek, robia tylko wrazenie szybkich, a
potem zostaje dziwne wrazenie jak stary TDS wciaga strego CRX ;P
--
Karolek
-
70. Data: 2010-01-15 21:16:17
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Fri, 15 Jan 2010 19:51:14 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
napisał(a):
> Nie darmo samochody wysokich klas,
Zdefiniuj "wysoka klasa" - bo jeśli mówisz o limuzynie, to tak. Jeśli o
tym, co przez większość świadomych motomaniaków nazywa supercar to to :
> nawet w wersjach benzynowych nie mają szlifierek, tylko duże
> niskoobrotowe silniki.
jest fałszem. Mają średnie/duże silniki, kręcące się wysoko.
> Bo hałas męczy, a głównym wskaźnikiem auta wysokiej klasy jest
> możliwość podróży bez zmęczenia. Lub mało męczącej.
No patrz. To po co ludzie kupują wymuszki typu SSC, różnego rodzaju Ascari,
Zondy, Enza i inne. Przecież to głupota - nie dość, że szlifierki to na
dodatek pozbawione tony wygłuszeń, często klimatyzacji, radia, itp. Powiem
Ci dlaczego - bo chcą, lubią i mają z tego frajdę.
Większości nie stać na takie samochody, więc kupują S2000 czy inne TypeR'y.
Po raz kolejny - nie dopuszczasz do siebie myśli, że ktos po prostu lubi
takie silniki, lubi hałas, wibracje i inne - dla Ciebie - głupoty. Ja tam
jestem w stanie zrozumieć, że ktoś ma lekkie, nieszkodliwe zboczenie
odnośnie francuskich klekotów. Do czasu, gdy nie stara się wmówić innym, że
to jedyny poprawny światopogląd.
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Prowokacyjny jest każdy pisarz, który pokazuje rzeczywistość taką, jaka
jest naprawdę. Siegfried Unseld."