-
51. Data: 2011-06-23 17:34:19
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 23 Jun 2011 13:51:47 +0000 (UTC), kogutek wrote:
>> A znasz taka turbine, ktora pracuje na 3000 C ? bo tyle mniej wiecej
>> ma plomien wodorowo-tlenowy.
>Nie słyszałem o takich. Prawdopodobnie jeszcze nie ma. Nie znaczy to że nigdy
>ich nie będzie. Są na razie takie co mają średnią temperaturę pracy 1600
>stopni. Kiedyś nikt nie słyszał o spodniach z rozporkiem a teraz są.
Czyli bajania o takich sprawnosciach najlepiej troche odlozyc.
Bedzie 1l/100km .. jak sie doczekamy samochodow na ogniwa paliwowe.
J.
-
52. Data: 2011-06-23 17:47:16
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> był włączony.
>
Chcesz być mądrzejszy od Rudolfa Diesla? No gratulacje.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
53. Data: 2011-06-23 17:59:16
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-06-23 17:33, kogutek pisze:
> Andrzej Lawa<a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
>
>> W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek pisze:
>>
>>> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
>>
>> Weź ty się może nie odzywaj na tematy, o których nie masz najbledszego
>> pojęcia.
> Zapisz się \do klubu ekspertów. Paru z tego tematu już w nim jest.
>
Kogucia klasyka - rzucić hasło, a proszących o jakiekolwiek uzasadnienie
wysłać na drzewo jako nieuków.
Czasem aż mam wrażenie, że pod nickiem "kogutek" ukrywa się Jego
Świątobliwość i Krynica Wiedzy Wszelakiej imć Jarosław z Kaczyńskich.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
54. Data: 2011-06-23 18:06:47
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 23 Jun 2011 15:31:33 +0000 (UTC), kogutek wrote:
>Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
>> Powiem tak: kiedyś był eksperymentalny/prototypowy samochodzik z turbiną
>> gazową. Jakieś 50 lat temu. Spalanie wychodziło mu poniżej 3l/100km... o
>> ile cały czas jechał ;)
>>
>> Po uwzględnieniu świateł, korków itepe było "ociupinkę" gorzej ;->
>Dla kapeluszników było to auto?
Tylko czesciowo
http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Turbine_Car
Aczkolwiek nigdy nie slyszalem jakoby palil 3/100.
Moze to bylo 3mpg ?
Jakby byly 3l/100, to podejrzewam ze w europejskich econoboxach
znalazla by miejsce. No chyba ze dopiero znajdzie - z elektryczna
transmisja.
J.
-
55. Data: 2011-06-23 18:19:20
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-06-23, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
>>> To ciekawe gdzie jest granica tego problemu :D
>>
>> Gdzieś w okolicach fizyki ;-P
>
> czyli zero?
Nie.
--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski
http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
-by-era-czesc3/
-
56. Data: 2011-06-23 18:51:15
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: zdan <z...@i...pl>
W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> był włączony.
Dobrze, że wszystkie stare ciągniki rolnicze (np. C-330)
o tym nie wiedziały.
PS. Tam nie dość, że świec żarowych nie było,
to prąd był potrzebny tylko do ich uruchomienia.
--
Pozdrawiam
Piotr Zdankiewicz
-
57. Data: 2011-06-23 19:08:32
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello J.F.,
Thursday, June 23, 2011, 6:06:47 PM, you wrote:
>>> Powiem tak: kiedyś był eksperymentalny/prototypowy samochodzik z turbiną
>>> gazową. Jakieś 50 lat temu. Spalanie wychodziło mu poniżej 3l/100km... o
>>> ile cały czas jechał ;)
>>> Po uwzględnieniu świateł, korków itepe było "ociupinkę" gorzej ;->
>>Dla kapeluszników było to auto?
> Tylko czesciowo
> http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Turbine_Car
> Aczkolwiek nigdy nie slyszalem jakoby palil 3/100.
> Moze to bylo 3mpg ?
> Jakby byly 3l/100, to podejrzewam ze w europejskich econoboxach
> znalazla by miejsce. No chyba ze dopiero znajdzie - z elektryczna
> transmisja.
Volvo zrobiło samochód hybrydowy z turbogeneratorem i napędem
elektrycznym. Ale chyba na prototypach się skończyło.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
58. Data: 2011-06-23 19:22:16
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Marcin \Kenickie\ Mydlak <e...@3...lp> napisał(a):
> W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
> > Paliwo w dieslu nie zapala si� od gor�cego powietrza tylko od
�wiecy şaro
> wej.
> > To şe pr�d do niej jest wy��czony to w czasie pracy jest
rozgrzana tak ja
> k by
> > by� w��czony.
> >
>
> Chcesz by� m�drzejszy od Rudolfa Diesla? No gratulacje.
>
A`skąd. Daleko mi do niego. Do Ciebie też. Jak masz diesla to wykręć świece.
Zabijesz sobie dziury po nich dębowymi kołkami. Jak nie potrzebne to
niepotrzebne.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
59. Data: 2011-06-23 19:25:40
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
zdan <z...@i...pl> napisał(a):
> W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
> > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> > był włączony.
>
> Dobrze, że wszystkie stare ciągniki rolnicze (np. C-330)
> o tym nie wiedziały.
>
> PS. Tam nie dość, że świec żarowych nie było,
> to prąd był potrzebny tylko do ich uruchomienia.
>
>
Super. Wstaw sobie taki silnik. Kierownicę będziesz zdejmował do rozruchu. Te
w fabrykach to jakieś głupie są. Świece niepotrzebne a zakładają. Normalnie
głupki.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
60. Data: 2011-06-23 19:32:37
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> On Thu, 23 Jun 2011 13:51:47 +0000 (UTC), kogutek wrote:
> >> A znasz taka turbine, ktora pracuje na 3000 C ? bo tyle mniej wiecej
> >> ma plomien wodorowo-tlenowy.
> >Nie słyszałem o takich. Prawdopodobnie jeszcze nie ma. Nie znaczy to że nigdy
> >ich nie będzie. Są na razie takie co mają średnią temperaturę pracy 1600
> >stopni. Kiedyś nikt nie słyszał o spodniach z rozporkiem a teraz są.
>
> Czyli bajania o takich sprawnosciach najlepiej troche odlozyc.
> Bedzie 1l/100km .. jak sie doczekamy samochodow na ogniwa paliwowe.
>
>
> J.
>
>
Te co mają średnią temperaturę pracy 1600 stopni mają sprawność w granicach
80%. I to nie są bajania bo są i pracują. Przy średniej temperaturze 3000
stopni sprawność będzie jeszcze wyższa. A paliwo do ogniw paliwowych to w
ramach cudu powstaje czy trzeba je wyprodukować?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/