  • 1. Data: 2009-12-07 14:37:11
    Temat: znikające kanały
    Od: "Cezary sp7ukl" <c...@g...pl>

    Witam
    Od kilku tygodni stopniowo zanikają mi kanały (platforma C+, dekoder pvr) -
    okolice 11.9 GHz. - dekoder pokazuje "brak sygnału sprawdź antenę".
    Był gość z assistance i na dzień dobry powiedział: no co, grzebało się przy
    antenie? Ale po półgodzinie wymiękł - sygnał jest - ale zakłócony.
    Co więcej zadzwonił do mnie kilka dni później i potwierdził ten objaw
    jeszcze w kilku miejscach w Łodzi.

    Zrobiłem rozeznanie i kliku znajomym (różne platformy: N, C+, Polsat)
    zniknęły te same kanały (ten sam transponder).

    I tu ciekawostka.
    Wezwałem Panów z UKE, przyjechali pomierzyli i...
    Zakłocenia powoduje radiolinia jednego z operatorów komórkowych.
    Najciekawsze jest to, że ma prawo tam nadawać na zasadach pierwszej
    ważnosci, podczas gdy radiodyfuzja (czyli satelitarne platformy) za zasadach
    drugiej ważności bez praw do ochrony sygnału.

    Przy okazji dowiedziałem się, że to kwestia kosztów - te transpondery (nie
    chronione pasmo) sąznacznie tańsze niż te dedykowane tylko nadawcom
    satelitarnym.

    Zgłosiłem problem do C+, czekam na reakcję.
    W międzyczasie znikają kolejne kanały :-( z kolejnych transponderów

    Na koniec dodam, ze sprzęt był sprawdzony i jest sprawny.

    Czy ktoś się już z tym zetknął, jesli tak, to jak sprawę rozwiązał?

    --
    Cezary sp7ukl
    http://www.krotkofalowcy.com.pl

  • 2. Data: 2009-12-07 19:35:36
    Temat: Re: znikające kanały
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Użytkownik "Cezary sp7ukl" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Od kilku tygodni stopniowo zanikają mi kanały (platforma C+, dekoder
    pvr) -
    > okolice 11.9 GHz. - dekoder pokazuje "brak sygnału sprawdź antenę".

    Witam,
    A czy możesz (tak dla naszej wiedzy) podać, o jakie chodzi dokładnie TP?
    I czy może orientujesz się , co do lokalizacji tej zakłócającej radiolinii w
    stosunku do Twojej anteny SAT? (czy np. miejsce jest tak niefortunne, że
    antena SAT akurat 'patrzy' przez antenę radiolinii lub punkt odbioru leży w
    wiązce z niej emitowanej).
    Do tej pory spotykałem się stosunkowo często z problemem zakłóceń, ale na
    'pośredniej' IF , czyli już po konwerterze, przez telefony DECT.

    Tutaj, jak wchodzi bezpośrednio na antenę, mimo dużej kierunkowości zarówno
    anteny sat, jak i tej z radiolnii, to rzeczywiście dziwna sprawa (chyba, że
    radiolinia ma skopany system antenowy i 'sieje' na boki).

  • 3. Data: 2009-12-08 06:34:43
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cezary sp7ukl pisze:
> [...]
    >
    > Na koniec dodam, ze sprzęt był sprawdzony i jest sprawny.
    >
    > Czy ktoś się już z tym zetknął, jesli tak, to jak sprawę rozwiązał?

    to ciekawe, ale ja zacząłbym od konwertera i co ważne kabla.
    często miałem zakłócenia przez kabel, ale fakt, nie takie.
    a jaka antena 60? może powinna byc większa?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 4. Data: 2009-12-08 08:41:31
    Od: "Cezary sp7ukl" <c...@g...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > często miałem zakłócenia przez kabel, ale fakt, nie takie.
    > a jaka antena 60? może powinna byc większa?

    Zacznę tak
    najpierw myslałem, ze to kwestia starej już anteny
    Zmieniłem antenę na wiekszą, dodałem twina.
    Kolega który to robił (z branży) miał problem z pomiarem na częstotliwości
    Canal+, stwierdził, ze to pewnie walnięty konwerter, zmienił na 3 różne i
    było tak samo.
    Okablowanie sprawdzone - OK, sprzęt też.

    Poziom sygnału podczas pomiarów był wysoki, jednak jego jakość to 1 do 2 w
    skali do 10.
    Inne kanały (na innych transponderach) to 10/10

    A teraz kwestia radiolinii - to link Ery, antena nie patrzy co prawda wprost
    na stację bazową, ale dostaje z odbicia od bloku w okolicy.
    co ciekawe, dostaję w antenę oboma linkami (w obie strony): jeden na
    10.9...GHz i drugim powrotnym na 11,... GHz
    Efekt: zadnego kanału Canal+, i kanałów z tych transponderów, dodatkowo
    nawet nie mogę przeszukać kanałów, bo epg idzie na 10,9...GHz
    I dupa (sorry za słowo).

    Era jest chroniona, bo nadaje w tym paśmie na zasadzie pierwszej ważności co
    oznacza, że jest chroniona.
    A satelity (czyli radiodyfuzja) to służba drugiej ważności w dodatku bez
    ochrony.

    Linia o której piszę to trasa Fonika(łódż), Elewator na partyzanckiej w
    Pabianicach.

    Z rozmowy z UKE (naprawdę chcieli mi pomóc) wiem, że kłopot mieli też ludzie
    z N i Polsatu.
    Czasami pomaga przeniesienie antenu (schowanie jej) - kłopot w tym że ja nie
    mam jak się schować

    Napisałem do C+ z żądaniem usunięcia "awarii", dołączyłem kwit z UKE, że to
    ich kłopot, kwit gościa z assistance - czekam - jeszcze nie minęło 30 dni od
    zgłoszenia

    Pozdrawiam
    Cezary sp7ukl

  • 5. Data: 2009-12-08 09:32:18
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Napisałem do C+ z żądaniem usunięcia "awarii", dołączyłem kwit z UKE, że
    > to ich kłopot, kwit gościa z assistance - czekam - jeszcze nie minęło 30

    to faktycznie jest problem.
    jestem ciekaw jak na to odpowiedzą

  • 6. Data: 2009-12-08 12:25:29
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > to faktycznie jest problem.
    > jestem ciekaw jak na to odpowiedzą

    zaproponują rozwiązanie umowy z ich winy tak jak jest to w przypadku
    przycinek na kanałach z transponderów polsatu

    c.

  • 7. Data: 2009-12-08 12:37:42
    Od: "Cezary sp7ukl" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > zaproponują rozwiązanie umowy z ich winy tak jak jest to w przypadku
    > przycinek na kanałach z transponderów polsatu
    >

    > c.

    Hmm, nie interesuje mnie to - to rozwiazanie nie do przyjęcia. Mam C+ od
    początku i do tej "awarii" byłem zadowolony. Przyzwyczajenie robi swoje

    Trzeba bedzie to skorzystam z pomocy zespołu mediacyjnego UKE.
    Albo i z wyższej instancji.
    UKE znane jest z tego, ze często staje w obronie jednostki przeciw molochom.
    A UKE trudno już podskoczyć - zawsze może jakaś kara pieniężna wpaść lub
    inne zdarzenie losowe.

    Na marginesie to trochę zakrawa na kpinę, że platforma płatna korzysta z
    najtanszych transponderów w paśmie nie chronionym.
    Ciut wyżej mają już pasmo chronione i na zasadach wyłączności (o ile mnie
    pamięć nie myli tak jest w KTPC).

    Na pewno napiszę jak się sprawa rozwinie.

  • 8. Data: 2009-12-08 12:39:49
    Od: Szymon Wyrembak <_@_.eu>

    Cezary sp7ukl pisze:

> [...]
    > ważnosci, podczas gdy radiodyfuzja (czyli satelitarne platformy) za
    > zasadach drugiej ważności bez praw do ochrony sygnału.

    Ciekawe co by było, gdyby to Toya znalazła się w zasięgu rażenia ;)
    Pewni postawiliby antenę w innym miejscu Łodzi i dosłali te kilka
    kanałów do stacji czołowej.

    --
    (popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

  • 9. Data: 2009-12-08 12:54:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > początku i do tej "awarii" byłem zadowolony. Przyzwyczajenie robi swoje
    >
    > Trzeba bedzie to skorzystam z pomocy zespołu mediacyjnego UKE.

    Liczysz, że specjalnie dla Ciebie pozmieniają częstotliwości?
    Oj święta naiwności....

  • 10. Data: 2009-12-08 13:14:58
    Od: "Cezary sp7ukl" <c...@g...pl>

    > Liczysz, że specjalnie dla Ciebie pozmieniają częstotliwości?
    > Oj święta naiwności....

    Naiwny nie jestem, ale znam mozliwości UKE i ich zacięcie do dużych
    operatorów.

    Swoją drogą (tu kamyczek do ogródka UKE) wydawanie pozwoleń na radiolinię
    tam, gdzie nadają platformy satelitarne to ukłon dla abonenta.