    From: "Cezary sp7ukl" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: znikające kanały
    Date: Tue, 8 Dec 2009 09:41:31 +0100

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4b1df389$1@news.home.net.pl...

    > to ciekawe, ale ja zacząłbym od konwertera i co ważne kabla.
    > często miałem zakłócenia przez kabel, ale fakt, nie takie.
    > a jaka antena 60? może powinna byc większa?
    >

    > --
    > pozdrawiam. pawell32
    > Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

    Zacznę tak
    najpierw myslałem, ze to kwestia starej już anteny
    Zmieniłem antenę na wiekszą, dodałem twina.
    Kolega który to robił (z branży) miał problem z pomiarem na częstotliwości
    Canal+, stwierdził, ze to pewnie walnięty konwerter, zmienił na 3 różne i
    było tak samo.
    Okablowanie sprawdzone - OK, sprzęt też.

    Poziom sygnału podczas pomiarów był wysoki, jednak jego jakość to 1 do 2 w
    skali do 10.
    Inne kanały (na innych transponderach) to 10/10

    A teraz kwestia radiolinii - to link Ery, antena nie patrzy co prawda wprost
    na stację bazową, ale dostaje z odbicia od bloku w okolicy.
    co ciekawe, dostaję w antenę oboma linkami (w obie strony): jeden na
    10.9...GHz i drugim powrotnym na 11,... GHz
    Efekt: zadnego kanału Canal+, i kanałów z tych transponderów, dodatkowo
    nawet nie mogę przeszukać kanałów, bo epg idzie na 10,9...GHz
    I dupa (sorry za słowo).

    Era jest chroniona, bo nadaje w tym paśmie na zasadzie pierwszej ważności co
    oznacza, że jest chroniona.
    A satelity (czyli radiodyfuzja) to służba drugiej ważności w dodatku bez
    ochrony.

    Linia o której piszę to trasa Fonika(łódż), Elewator na partyzanckiej w
    Pabianicach.

    Z rozmowy z UKE (naprawdę chcieli mi pomóc) wiem, że kłopot mieli też ludzie
    z N i Polsatu.
    Czasami pomaga przeniesienie antenu (schowanie jej) - kłopot w tym że ja nie
    mam jak się schować

    Napisałem do C+ z żądaniem usunięcia "awarii", dołączyłem kwit z UKE, że to
    ich kłopot, kwit gościa z assistance - czekam - jeszcze nie minęło 30 dni od
    zgłoszenia

    Pozdrawiam
    Cezary sp7ukl

    --