    From: "Cezary sp7ukl" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: znikające kanały
    Date: Mon, 7 Dec 2009 15:37:11 +0100

    Witam
    Od kilku tygodni stopniowo zanikają mi kanały (platforma C+, dekoder pvr) -
    okolice 11.9 GHz. - dekoder pokazuje "brak sygnału sprawdź antenę".
    Był gość z assistance i na dzień dobry powiedział: no co, grzebało się przy
    antenie? Ale po półgodzinie wymiękł - sygnał jest - ale zakłócony.
    Co więcej zadzwonił do mnie kilka dni później i potwierdził ten objaw
    jeszcze w kilku miejscach w Łodzi.

    Zrobiłem rozeznanie i kliku znajomym (różne platformy: N, C+, Polsat)
    zniknęły te same kanały (ten sam transponder).

    I tu ciekawostka.
    Wezwałem Panów z UKE, przyjechali pomierzyli i...
    Zakłocenia powoduje radiolinia jednego z operatorów komórkowych.
    Najciekawsze jest to, że ma prawo tam nadawać na zasadach pierwszej
    ważnosci, podczas gdy radiodyfuzja (czyli satelitarne platformy) za zasadach
    drugiej ważności bez praw do ochrony sygnału.

    Przy okazji dowiedziałem się, że to kwestia kosztów - te transpondery (nie
    chronione pasmo) sąznacznie tańsze niż te dedykowane tylko nadawcom
    satelitarnym.

    Zgłosiłem problem do C+, czekam na reakcję.
    W międzyczasie znikają kolejne kanały :-( z kolejnych transponderów

    Na koniec dodam, ze sprzęt był sprawdzony i jest sprawny.

    Czy ktoś się już z tym zetknął, jesli tak, to jak sprawę rozwiązał?

    --
    Cezary sp7ukl
    http://www.krotkofalowcy.com.pl