  • 21. Data: 2009-12-09 15:10:29
    Temat: Re: znikające kanały
    Od: "L" <n...@n...com>

    Cezary... fajnie by było gdybyś na chwilę - do testów wziął np. Antena Corab
    ASC700 siatkowa a zwłaszcza Antena płaska Maximum Flat-1 - opis chocby tu
    http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=117&id=
    1071 . Odnośnie
    uziemienia....domniemam ze wykonanie zwodu pionowego do uziemienia anteny
    nie wchodzi w grę ? Jeżeli masz możliwość uziemmienia - to uziem aczkolwiek
    po opisie "doświadczenia " ze spadkiem zakłóceń polecam przez kondensator ;)
    a nawet dla testów na chwilę podłącz sobie skrzynkę antenową i zobacz o ile
    zakłócenia spadną

  • 22. Data: 2009-12-09 15:26:39
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Cezary sp7ukl"

    > Ale napisz o tym ekranowaniu anteny

    Skoro nie znaleziono miejsca "zacienionego" odpadło przestawienie anteny.
    Ponieważ można przyjąć że wiązka z HB jest w pierwszym przybliżeniu
    równoległa, ja spróbowałbym umieścić antenę w rurze pokrytej jakmś metalowym
    ekranem (folią?) lub z metalowej drobnej siatki o eksperymentalnie dobranej
    jak najmniejszej długości. Pierwsze przybliżenie to takie żeby "zacienić"
    dla talerza znany kierunek zakłóceń, nie zasłaniając kierunku w którym
    "patrzy" antena.

    pzdr
    olo

  • 23. Data: 2009-12-09 16:16:51
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    > Czy ktoś się już z tym zetknął, jesli tak, to jak sprawę rozwiązał?

    To jest blok, domek? W pobliżu są inni odbiorcy nie nający takiego problemu?

  • 24. Data: 2009-12-10 07:53:40
    Od: "Cezary sp7ukl" <c...@g...pl>

    Użytkownik "zeeltom" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > To jest blok, domek? W pobliżu są inni odbiorcy nie nający takiego
    > problemu?

    Witam
    blok,
    inni mieszkańcy tego bloku mają ten sam kłopot.
    W sąsiednich blokach także.

    Najbardziej wkurzające jest to, że gama programów, które przestaje odbierać
    jest coraz większa.

    --
    Cezary sp7ukl
    http://www.krotkofalowcy.com.pl

  • 25. Data: 2009-12-10 18:52:56
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Z tego, co piszesz, to ewidentna 'niedbałość' UKE,
    który nie powinien wydawać zezwolenia na pracę radiolinii w dużym mieście w
    tej lokalizacji i na tej częstotliwości (pomimo takiej mozliwości prawnej).

    Naiwnością jest sądzić, że operator satelitarny zmieni transponder tylko
    dlatego, że gdzieś tam ma sygnał zakłócany lokalnie przez radiolinię.
    Nawet, jakby chciał (np. osobą pokrzywdzoną byłby Prezes CyfraPlus lub
    Premier RP :-0 to nie ma takiej możliwości - kwestia wieloletnich umów i
    braku miejsca.

    Natomiast nie powinno być problemu ze zmianą częstotliwości pracy
    radiolinii- to tylko kwestia dobrej woli i odrobiny rozsądku ze strony Ery i
    UKE.

    Co prawda jakieś 3 lata temu był tutaj pewien precedens- operator niemiecki
    zmienił transponder na Astrze, ponieważ powszechne były skargi na zakłócanie
    odbioru przez telefony bezprzewodowe DECT. Było to jednak zjawisko masowe,
    występujące w wielu miejscach, więc ruch był wymuszony (no i rynek SAT
    'trochę' większy).