  • 1. Data: 2009-12-06 07:49:07
    Temat: wybór tv czarne pasy na ekranie
    Od: "elzbieta" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzień dobry, zamierzam kupić nowy telewizor. Proszę o wyjaśnienie od czego
    zależą czarne pasy u dołu i góry ekranu. Ściśle: czy zależy to od telewizora -
    czy w związku z tym mam na coś zwrócić uwagę przy zakupie (aby oczywiście
    wyeliminować te pasy), Pytałam w sklepie ale każdy sprzedawca mówi co innego.

    Dziękuję,

  • 2. Data: 2009-12-06 08:04:18
    Temat: Re: wybór tv czarne pasy na ekranie
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2009-12-06 08:49, elzbieta donosi, że:
    > od czego zależą czarne pasy u dołu i góry ekranu. Ściśle: czy zależy to od
    telewizora
    Zależy to od formatu w jakim nadawany jest program
    > czy w związku z tym mam na coś zwrócić uwagę przy zakupie (aby oczywiście
    > wyeliminować te pasy),
    Większość telewizorów pozwala zarówno na odbiór w nadawanym formacie,
    jak i dopasowanie do proporcji ekranu w zależności od producenta funkcje
    mogą nazywać się różnie. Niestety odbywa się to kosztem jakości i
    proporcji obrazu.

  • 3. Data: 2009-12-06 20:38:24
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Jeśli nie chcesz mieć pasów musisz mieć taki telewizor
    http://www.electro.pl/produkt-PHILIPS_TV_LCD_56PFL99
    54H_28gwarancja_PHILIPS_Polska_29_2B_udzial_w_losowa
    niu_wyprawy_do_Afryki-109841,3.html,
    niestety to kosztuje. Normalnie to powiększasz obraz i obcinasz boki.
    Pozdrawiam
    ph

  • 4. Data: 2009-12-06 23:16:42
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Zależą od ustawień telewizora, tunera cyfrowego
    oraz od tego w jaki sposób nadawany jest obraz.
    ok. 90% ludzi ogląda SPŁASZCZONY OBRAZ ... im
    to nie przeszkadza. Podejrzewam ze gdyby stacje
    TV zaczęły nadawać "do góry nogami" też by im
    nie przeszkadzało. Większość ludzi w Polsce to
    nieuki i matoły, ustawienie TV przekracza ich
    możliwości intelektualne.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 5. Data: 2009-12-07 06:54:39
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Tomy M. pisze:
> [...]
    > TV zaczęły nadawać "do góry nogami" też by im
    > nie przeszkadzało. Większość ludzi w Polsce to
    > nieuki i matoły, ustawienie TV przekracza ich

    przesadziłeś

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 6. Data: 2009-12-07 07:06:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2009-12-07 00:16, *Tomy M.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > nie przeszkadzało. Większość ludzi w Polsce to
    > nieuki i matoły, ustawienie TV przekracza ich
    > możliwości intelektualne.
    > Użytkownik "elzbieta" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Podobnie jest z odpowiadaniem nad postem - swoją drogą dziwi mnie
    troszkę ta samokrytyka, ale respekt za to :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 7. Data: 2009-12-07 09:36:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przesadziłeś

    Niestety nie.
    Już miałem takie kwiatki, gdy znajomi kazali mi rozciągać obraz (u mnie w
    domu), bo oni chcą oglądać skoki na całym ekranie, u siebie także tak
    oglądają i tak jest lepiej. ;-)

  • 8. Data: 2009-12-07 09:49:22
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Cavallino pisze:

    > Niestety nie.
    > Już miałem takie kwiatki, gdy znajomi kazali mi rozciągać obraz (u mnie
    > w domu), bo oni chcą oglądać skoki na całym ekranie, u siebie także tak
    > oglądają i tak jest lepiej. ;-)

    jakbyś pisał o moim sąsiedzie. Wszystko ogląda w trybie "jajo w
    poziomie" :-). Kiedyś go uświadamiałem, ale chyba nie przekonałem, bo
    gdy kilka dni później do niego zaszedłem, znowu na stałe miał tryb 16:9 :-)

    --
    Bogdan
    53.659956 N, 17.347842 E

  • 9. Data: 2009-12-07 10:11:44
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    Użytkownik "BoDro" <b...@l...pl> napisał w wiadomości

    > jakbyś pisał o moim sąsiedzie. Wszystko ogląda w trybie "jajo w poziomie"
    > :-).

    mi na przykład mniej przeszkadza rozciągnięty obraz od poprzycinanego
    obrazu.

    Adam

  • 10. Data: 2009-12-07 10:14:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości news:

    > mi na przykład mniej przeszkadza rozciągnięty obraz od poprzycinanego
    > obrazu.

    A z tv na radio byś się nie przerzucił?
    Tam też nie są istotne proporcje....