eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana oleju z inną lepkością
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2011-08-31 21:19:44
    Temat: Re: zmiana oleju z inną lepkością
    Od: iker <c...@g...com>

    On Aug 31, 1:21 pm, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "iker"  napisał w wiadomości grup
    > Raczej sprawdzic co zaleca fabryka.
    > Ewentualnie pomyslec kiedy sie bedzie zmieniac kolejny raz, bo zima
    > idzie :-)

    oba rodzaje są dozwolone wg książki serwisowej, chciałem się tylko
    upewnić że można bez problemów stosować je zamiennie. dzięki wszystkim
    za odpowiedzi


  • 12. Data: 2011-09-01 15:56:29
    Temat: Re: zmiana oleju z inną lepkością
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-08-30 23:53, Olo pisze:
    > On 2011-08-30 22:56, Raf :-) wrote:
    >> Pomysł, aby silnik, w którym stosowano zawsze olej mineralny, potraktować
    >> po 100 czy 200 tys km nagle olejem syntetyczny, dla mnie osobiście jest
    >> dziwaczny. Parametrów się nie poprawi, można co najwyżej popsuć (ujawnić
    >> usterki, które dotychczas nie przeszkadzały zbytnio w eksploatacji), a
    >> jedynym pewnym efektem będzie odchudzenie portfela. Jeżeli już chce się
    >> wydać więcej na eksploatacje, lepszym pomysłem jest skrócenie okresu
    >> między
    >> wymianami tańszego oleju.
    >
    > Jeśli silnik jest w należytym stanie technicznym, to .....

    Przedmówca pisał o 200 tys. na minerale, zakładamy zatem, że silnik ten
    nie jest już w idealnym stanie technicznym, ale dzięki pewnym
    niepożądanym zjawiskom występującym w trakcie eksploatacji oleju
    mineralnego w silniku osadza się materiał, który w miejscowo (np. na
    pierścieniach) może uszczelniać silnik i poprawiać kompresję. Wypłukanie
    tego materiału może pogorszyć odczuwalny stan techniczny silnika oraz
    jego właściwości funckjonalne (może nie nadawać się do jazdy) i
    ekonomiczne (może żreć kupę paliwa i oleju).

    Analogicznie:
    1. Jazda po szkle nie jest wskazana, ale jeśli od 200 tys. km jeździsz
    po szkle, to prawdopodobnie masz je powbijane w opony.
    Lepiej zatem nie wyciągać tego szkła, gdyż może ulecieć powietrze.

    2. Słabo cieknący kran po pewnym czasie przestaje cieknąć. Dlaczego?
    Gdyż nieczystości zaklejają dziurę.

    3. Preparaty łatające chłodnice lub awaryjne zestawy naprawcze do kół
    tak naprawdę wprowadzają syf, który zakleja nieszczelności.

    Ot cała filozofia.




  • 13. Data: 2011-09-01 15:58:27
    Temat: Re: zmiana oleju z inną lepkością
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-08-31 21:19, iker pisze:
    > On Aug 31, 1:21 pm, "J.F"<j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Użytkownik "iker" napisał w wiadomości grup
    >> Raczej sprawdzic co zaleca fabryka.
    >> Ewentualnie pomyslec kiedy sie bedzie zmieniac kolejny raz, bo zima
    >> idzie :-)
    >
    > oba rodzaje są dozwolone wg książki serwisowej, chciałem się tylko
    > upewnić że można bez problemów stosować je zamiennie. dzięki wszystkim
    > za odpowiedzi
    w tak prostym silniku bez problemu.
    A propos książek serwisowych, to jak już chcieć zrobić dobrze naszemu
    autku to lepiej zmieniać olej z filtrem częściej, co 10-- 12 tys. km.


  • 14. Data: 2011-09-02 13:37:34
    Temat: Re: zmiana oleju z inną lepkością
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-09-01 15:56, Wojciech Wrodarczyk pisze:
    > Przedmówca pisał o 200 tys. na minerale, zakładamy zatem, że silnik ten
    > nie jest już w idealnym stanie technicznym, ale dzięki pewnym
    > niepożądanym zjawiskom występującym w trakcie eksploatacji oleju
    > mineralnego w silniku osadza się materiał, który w miejscowo (np. na
    > pierścieniach) może uszczelniać silnik i poprawiać kompresję. Wypłukanie
    > tego materiału może pogorszyć odczuwalny stan techniczny silnika oraz
    > jego właściwości funckjonalne (może nie nadawać się do jazdy) i
    > ekonomiczne (może żreć kupę paliwa i oleju).
    >
    > Analogicznie:
    > 1. Jazda po szkle nie jest wskazana, ale jeśli od 200 tys. km jeździsz
    > po szkle, to prawdopodobnie masz je powbijane w opony.
    > Lepiej zatem nie wyciągać tego szkła, gdyż może ulecieć powietrze.
    >
    > 2. Słabo cieknący kran po pewnym czasie przestaje cieknąć. Dlaczego?
    > Gdyż nieczystości zaklejają dziurę.
    >
    > 3. Preparaty łatające chłodnice lub awaryjne zestawy naprawcze do kół
    > tak naprawdę wprowadzają syf, który zakleja nieszczelności.
    >
    > Ot cała filozofia.

    przestań "męczyć wątek", poza tym to stek bzdur od razu widać, żeś
    "fachman"...


strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: