  • 11. Data: 2016-02-22 21:19:21
    Temat: Re: zlomowanie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Raczej ze mowi "kto produkuje ten musi odkupic".
    > I nie ma problemu co zrobic ze starymi piankami z foteli, tkaninami
    > itp.
    Czyli kto importer samochody?
    Ale to przecież po to płacił te 500 zł żeby problem sam się rozwiazał

    > P.S. widze - do 2014 roku wymagany poziom odzysku i recyklingu byl 85
    > i 80%.żu
    > Teraz 95 i 85%. I zaczyna sie robic sporo ...

    Dokładnie

    więcej tutaj
    http://fors.pl/

  • 12. Data: 2016-02-22 21:25:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ale tu jeszcze nie widze zasadniczo problemu - wjechalo 1000 kg,
    > wyjezdza
    > 850 kg zlomu stalowego, 100kg zlomu aluminium, 20 kg zlomu miedzi,
    > i poziom jest, i wszyscy sa zadowoleni.
    teoretycznie tak tylko że te lepsze samochody zabiera szara strefa.
    Zostają ci padaki.
    Ale ty rozliczasz się papierowo.
    Czyli wg dowodów rejestracyjnych wjechało ci 1000 kg
    wg faktur sprzedażowych wyjechało 950 kg.

    Interesowałem się tematem przez jakiś czas i chciałem otworzyć ale wyszło mi
    że to nie dla mnie.
    Za uczciwy jestem :)

  • 13. Data: 2016-02-22 22:49:17
    Od: "Jarek" <j...@j...pl>

    > ja bym się zdziwił jak by mieli

    To już możesz zacząć się dziwić.

  • 14. Data: 2016-02-23 08:51:51
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Za uczciwy jestem :)
    oj tam...
    obok musisz miec 'normalny' zlom.
    z auta sprzedajesz motor ca 150 kg, i uzupelniasz klamotami poznoszonymi
    przez Ziutka z Edkiem.
    Domyslam sie ze ziutek i edek o paragony nie zapytaja....
    zreszta, pewnie by chcieli kasowac wyplate od razu w jedynej slusznej
    walucie,
    wiec kupujesz lewe sznapsy, rozliczasz ich za cene 2x wyzsza, ale tak zeby
    mieli tego troche wiecej nizby wzieli gotowke
    i kupili w sklepie....
    wszyscy biegaja do Ciebie.
    z autami zero problemu, waga sie zgadza..
    zyc nie umierac.
    przemysl to otwarcie jeszcze raz..
    ps
    moje pomysly nie sa sprawdzone, tak mi przyszlo na mysl....

  • 15. Data: 2016-02-23 10:35:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-22 o 17:46, Bolko pisze:

    > odpowiem w ten sposób
    > żeby prowadzić stacje demontażu musisz mieć pozwolenia i pare innych rzeczy.
    > są inspektorzy którzy tego pilnują w ......
    > stacjach demontażu pojazdów.
    > Jak oni mogą skontrolować takie "coś" jak tego nie ma.
    >

    > oczywiście UPRASZCZAM obraz ale mniej wiecej tak to działa

    Kilogram sprawnej skrzyni biegów, silnika czy mostu to od kilku do
    kilkunastu złotych. Kilogram złomu którym da się uzupełnić brakujące
    kilogramy to kilkanaście do pięćdziesięciu groszy za kilogram.
    Dalej chyba wszystko jasne.

    I jeszcze jedna sprawa.
    Prawidłowy recykling to nie niszczenie działających podzespołów
    i wysyłanie je do huty na przetop w celu późniejszego wykorzystania
    a wykorzystanie (jeśli można) bez kosztownego udziału huty
    i całego stada pośredników. Ale do ekooszołomów to nie dociera.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2016-02-23 10:55:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >a wykorzystanie (jeśli można) bez kosztownego udziału huty
    >i całego stada pośredników. Ale do ekooszołomów to nie dociera.

    Alez dociera i IMO w ustawie jasno zapisane, ze stacje demontazu moga
    sprzedawac czesci (nie wszystkie).

    J.

  • 17. Data: 2016-02-23 13:07:59
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > moje pomysly nie sa sprawdzone, tak mi przyszlo na mysl....

    :)

  • 18. Data: 2016-02-23 20:39:56
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 22 Feb 2016 06:06:07 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    wrote:

    >- oficjalne SDP ledwo zipia bo ja szara strefa niszczy.

    Auto szrot na Strażackiej w Warszawie, w ostatni weekend zapłacili za
    Corsę w stanie agonalnym 400 zł. Nawet po nią przyjechali na drugi
    koniec Warszawy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 19. Data: 2016-02-23 21:01:52
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Art. 53a. 1. Kto poza stacją demontażu dokonuje:
    > 1) usunięcia z pojazdów *wycofanych z eksploatacji* elementów lub substancji
    > niebezpiecznych, w tym płynów,
    > 2) wymontowania z pojazdów *wycofanych z eksploatacji* przedmiotów wyposażenia
    > lub części nadających się do ponownego użycia,
    > 3) wymontowania z pojazdów *wycofanych z eksploatacji* elementów nadających
    > się do odzysku lub recyklingu

    wiec jezeli kupuja na slupa zarejestrowane auto, nastepnie je rozbiora
    to technicznie rzecz biorac mozna im skoczyc

    w koncu niejeden samochod rozbiera sie do zera w celu np. rekonstrukcji

    ja akurat znam temat dosyc dobrze i nie widze rozsadnego rozwiazania
    recyklingu (nie tylko samochodow) w kraju 'na dorobku'

    --
    http://db.org.pl/

  • 20. Data: 2016-02-23 22:01:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-23 o 10:55, J.F. pisze:

    > Alez dociera i IMO w ustawie jasno zapisane, ze stacje demontazu moga
    > sprzedawac czesci (nie wszystkie).

    Czy aby na pewno ?
    Zapis jaki procent wagi musi trafić na złom czy podobnych placówek
    zajmujących się płynami, szkłem czy plastikiem świadczy o czymś
    innym.