  • 51. Data: 2012-12-17 13:12:08
    Temat: Re: zgubienie/kradziez telefonu
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Z tzw. autopsji: na około setkę telefonów w firmie w ostatnim roku
    > mam zanotowane 4 kradzieże/zagubienia. Trzy w Warszawie, jeden w
    > Lublinie. Odnalazła się dokładniw połowa - oba w Warszawie. Jeden u
    > klienta nocnego klubu biorącego udział w mordobiciu z bramkarzami i
    > drugi na bazarze na Wolumenie. Oba po kilku dniach od kradzieży i oba
    > nie miały zmienionych IMEI. W obu przypadkach operator (Orange)
    > powiadomił policję że te IMEI pojawiły się w sieci już po odnalezieniu
    > - zrobił to hurtowo z innymi numerami. To daje pewne pojęcie jak do
    > tego się operator przykłada.

    Widać że do telefonów się przykładają, radio mi z auta 3 razy kosili i po 30
    dniach zawsze miałem że sprawa umorzona ...
    W sumie po prostu chyba łatwiej namierzyć tel. niż radio :)

  • 52. Data: 2012-12-17 15:02:19
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-12-16 21:33, $heikh el $hah pisze:

    > NIE. Zgubę też można i nawet powinno się zgłosić, ale JAKO ZGUBĘ.
    > A dlaczego? Bo może akurat ktoś znalazł i odniósł na komisariat.
    > Jak zgubiłem swój, to po kilku dniach zwyczajnie zadzwoniłem na
    > komendę (jedyną w miasteczku) z pytaniem, czy ktoś nie znalazł. Z
    > wiadomym rezultatem, ale spróbować zawsze warto.

    Na policji?? Nie wiedziałem że nasi dzielni stróże prawa i porządku
    także się zabawiają w biuro rzeczy zagubionych...

  • 53. Data: 2012-12-17 17:40:57
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Więc są dwie możliwości:
    > - pytałeś czy zgłaszać, bo nie wiedziałeś
    > - zgłosiłeś kradzież, po czym pszyszedłeś zpaytać, czy zgłaszać.
    >
    > Dawaj teraz tłumaczenie, dlaczego wydaje ci się to
    > zdrowe/normalne/mądre(*)...
    >

    > (*- w kontekście: dostałeś odpowiedż, ale postanowiłeś zrobić z siebie
    > idiotę i twierdzić, że odpowiedź była zła, gdyż brzmiała: zgłaszać, co
    > zrobiłeś, ale się z tym nie zgadzasz)
    > --
    > Bydlę

    Lekarza !!!!
    opsss...!
    wterrrrynarzaaaa!!!

  • 54. Data: 2012-12-17 17:49:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości

    >Na policji?? Nie wiedziałem że nasi dzielni stróże prawa i porządku
    >także się zabawiają w biuro rzeczy zagubionych...

    Taki ustawowy obowiazek.
    Kto przywlaszcza rzecz znaleziona popelnia wykroczenie i podlega
    karze.
    Powinien oddac wlasciwemu organowi ... lub policjantom.

    P.S. najrozsadniej to po znalezieniu chyba sprawdzic jaka karta sim i
    oddac do salonu.
    Ten kto zgubil na pewno sie do operatora zglosi ..

    J.

  • 55. Data: 2012-12-17 19:59:26
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-17 15:02, Trybun pisze:

    > Na policji?? Nie wiedziałem że nasi dzielni stróże prawa i porządku
    > także się zabawiają w biuro rzeczy zagubionych...

    Tak jest. Na niektórych rzeczach (dokumenty, karty płatnicze) jest
    napisane, że znalazca powinien oddać rzecz właścicielowi bądź zanieść na
    najbliższy komisariat. I o ile z kartą nie ma to większego sensu, bo
    będzie już pewnie zastrzeżona, więc nadająca się do wyrzucenia, ale z
    innymi rzeczami ma to sens. Tylko raz: mało kto to robi. Dwa:
    zdarzają/zdarzali się policjanci, którzy przyjmują/przyjmowali taką
    zgubę, ale później żaden nic nie widział, żaden nic nie wie...
    Ja bym już wolał wydrukować kartkę z ogłoszeniem i walnąć gdzieś w
    pobliżu miejsca znalezienia plus ogłoszenie na gumtree niż oddać
    policji, do której, jako instytucji, nie mam ani zaufania, ani szacunku.
    Bo niby 'chronić i służyć', ale prościej 'suszyć i podbijać statystyki'.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 56. Data: 2012-12-17 20:40:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał
    >Wydaję Ci się że złodzieje są tacy łebscy że zmieniają IMEI i wywożą
    >telefon gdzieś daleko. A prawda jest taka że większość telefonów
    >skradzionych jest na wyrwę typu: "fajny masz małolat telefon - daj
    >zadzwonić - a jak nie to w trąbę". I robią to dresiarze którzy chcą
    >jak
    >najszybciej spylić telefon więc ląduje on w niedalekim
    >"zaprzyjaźnionym"
    >komisie/serwisie.

    I co - ten komis tez nie jest lebski ?
    Czy wcale nie jest taki zaprzyjazniony ... ale wszak traci na tym
    pieniadze ..

    >W Warszawie często na giełdzie na Wolumenie.

    A tam fachowcow nie ma ?

    >Sprzedany za 10-20% jego faktycznej wartości bo obie strony wiedzą że
    >towar "gorący". Jest duża szansa że jak obejdzie się okoliczne komisy
    >to trafi się na własny aparat.

    Ale co - wyryc na obudowie nazwisko ?
    Bo telefon jak telefon, milion takich wyprodukowano ... zawartosc
    skasowana, imei ... no moze komisant likwiduje konkurencje :-)

    >Policja raczej kontroluje telefony przy
    >kontroli dokumentów czy po informacji od operatora że zastrzeżony
    >IMEI
    >pojawił się w ich sieci. Tak naprawdę co to jest IMEI i że trzeba go
    >zmienić wie nikła część złodziei.

    Myslisz ze takie informacje nie rozchodza sie lotem blyskawicy, chocby
    po poprawczaku ?
    Czy to jednak nie zlodzieje, ale szczesliwy znalazcy ... albo durni
    nabywcy od przypadkowych sprzedawcow ..

    J.

  • 57. Data: 2012-12-17 20:44:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości
    >Widać że do telefonów się przykładają, radio mi z auta 3 razy kosili
    >i po 30 dniach zawsze miałem że sprawa umorzona ...
    >W sumie po prostu chyba łatwiej namierzyć tel. niż radio :)

    Dokladnie.

    W sumie to zapewne telefon sam sie znajduje, choc patrzac po
    doniesieniach, dziwnie duzo w czasie legitymowania ..

    J.

  • 58. Data: 2012-12-17 21:12:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał
    >Nie odłożą do szuflady tylko wklepią dane telefonu do swojego systemu
    >będą czekać 3-6 miesiecy czy przy jakimś sprawdzeniu nie wypłynie i
    >dopiero umożą. Np. mój kolega stracił aparat kupiony w komisie plus
    >właściciel komisu gdzie kupił ma sprawę o paserstwo. Poproszono go o
    >aparat podczas rutynowej kontroli drogowej. Okazało się że IMEI
    >aparatu
    >jest zmieniony ale na naklejce pod bateria nadal figurował stary i
    >ten
    >był w bazie policyjnej jako skradziony.

    A czym kolega tak mocno policjantom podpadl ?

    >Kolega trafił na przesłuchanie
    >- wskazał komis gdzie kupił aparat. Znaleziono tam więcej trefnych
    >słuchawek wiec właściciel komisu dostał sankcję a potem miał sprawę o
    >paserstwo.

    Ale IMEI jednak zmienial ... tylko niestarannie :-)

    >kumpel był świadkiem na jego sprawie. Stracił czas na
    >przesłuchania no i dodatkowo kasę za skonfiskowany aparat. Może teraz
    >dochodzić na drodze cywilnej zwrotu kasy od właściciela komisu ale
    >jak
    >stwierdził nie za bardzo ma na to czas i chęci.

    W sumie to nie wiem ... kolega sie nie kwalifikuje do oskarzenia o
    paserstwo ?
    W dobrej wierze ... ale w KK nic o wierzeniach nie pisza :-)

    J.

  • 59. Data: 2012-12-18 09:38:25
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-17, o godz. 20:40:37
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > I co - ten komis tez nie jest lebski ?

    W większości nie jest. Jak robi serwis to raczej nie babra się handel
    niepewnym towarem. Jak nie robi serwisu to raczej się nir zna bo w
    środku siedzi handlarz a nie ktoś kto ma pojecie jak grzebac w
    konkretnym modelu telefonu.

    > A tam fachowcow nie ma ?

    Jest kilka punktów gdzie jest robiony serwis. Ale wiele ofert jest "z
    ręki".

    > Ale co - wyryc na obudowie nazwisko ?
    > Bo telefon jak telefon, milion takich wyprodukowano ... zawartosc
    > skasowana, imei ... no moze komisant likwiduje konkurencje :-)

    IMEI zmieni - naklejkę z nim raczej nie. Poza tym wiesz np. gdzie Twój
    telefon ma rysę czy obtarcie.

    > Myslisz ze takie informacje nie rozchodza sie lotem blyskawicy,
    > chocby po poprawczaku ?

    Za bardzo wierzysz w inteligencję naszych dresiarzy ;-)
    Nie twierdzę że dobrych fachowców w tej branży nie ma ale to ułamek
    procenta złodziei. Np. świadomość kamer i ochroniarzy w supermarketach
    jest powszechna a i tak co chwila kogoś na kradzieży łapią.

    Zdrówko

  • 60. Data: 2012-12-18 09:43:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-17, o godz. 21:12:05
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A czym kolega tak mocno policjantom podpadl ?

    A poprosili o telefonik do kontroli podczas rutynowej kontroli drogowej
    z serii "trzeźwy poniedziałek". Sprawdzali dokumenty, dmuchanie w
    alkomat i prośba o telefon. Np. w Warszawie na wjeździe co Centrum
    Mostem Poniatowskiego regularnie można na taką kontrole porankiem
    trafić.

    > Ale IMEI jednak zmienial ... tylko niestarannie :-)

    Znajdź kogoś komu chciałoby się drukować nowe naklejki jak kaźdy
    telefon ma tam inne dane. Liczą że raczej nikt kto nie wie co to
    takiego to nie sprawdzi.

    > W sumie to nie wiem ... kolega sie nie kwalifikuje do oskarzenia o
    > paserstwo ?
    > W dobrej wierze ... ale w KK nic o wierzeniach nie pisza :-)

    Raczej nie. Kupił nieświadomie w komisie stacjonarnym. A że sprzedawca
    miał kradziony to on odpowiada za paserkę. Końcowy nabywca - jeśli
    zrobił to w dobrej wierze - traci tylko to co kupił od pasera.

    Zdrówko