  • 11. Data: 2011-07-19 06:39:27
    Temat: Re: zepsuty sprzęt-gwarancje...naprawa...czekanie
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Firmy robią co raz gorszej jakości produkty (np.dyski) a my chcąc by był
    > bezawaryjny i mieć względny spokój kupujemy zamiast 1-nego którego
    > potrzebujemy faktycznie 2 czy 3 bo ..bywają awaryjne,bo to to "tylko"
    > 200zł.

    Tak jest taniej, bezpieczniej, lepiej.

    > Niedługo sama gwarancja stanie się luksusem za który będzie
    > trzeba dodatkowo zapłacić, a produkt będziemy kupować niemal jak kot w
    > worku.

    Chetnie.
    Czesto kupuje cos "w ciemno" pod warunkiem oczywiscie,
    ze cena jest duuuzo nizsza niz z gwarancja, ladnym opakowaniem
    i biusciasta sprzedawczynia w komplecie.

  • 12. Data: 2011-07-19 06:45:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.07.2011 08:31, Vituniu pisze:

    > Z reszta - kto Ci bronil kupic "serwerowowy" dysk przeznaczony
    > do pracy 24/7 z dluzszym MTBF i doplacic do serwisu NBD?

    Z mojego doświadczenia wynika, że dla dysków zdrowiej jest, jak nie są
    przenoszone ale za to pracują non-stop. Może niekoniecznie intensywnie,
    ale byle się talerze kręciły.

    Więcej!

    Już dwa razy miałem przypadek, że stary "amatorski" dysk, do tej pory
    działający w "trybie serwerowym" niezawodnie, "umarł" po dłuższym przestoju.

    Co zatem masz na myśli pisząc o "przeznaczeniu" do pracy 24/7?
    (marketing pomijając ;) )

  • 13. Data: 2011-07-19 08:02:16
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    [ciach]
    >Czy można się przed tym jakoś ustrzec?. Ale nie dawajcie rad w stylu
    >raidy, macierze, buckupy, wykupywanie jakiś dodatkowych serwisów. Chcę
    >kupić
    >jeden (1) dysk czy inną część.

    Niestety nie możesz się przed tym ustrzec, jak na wejściu rezygnujesz z
    raida(brak przestojów w przypadku awarii) lub backupu(braku strat w danych w
    przypadku awarii).
    Nawet duże i bogate firmy posiadające macierze za 1 mln pln i serwisem 4
    godziny maja nadmiarowe dane (raid`y.)
    A używają najczęściej najlepszych i najżywotniejszych elementów w systemach
    komputerowych.
    Oczekujesz 100% pewności w systemach domowych, niestety nie ta bajka.

    PS: Obecnie masz 2 dyski jak już życie Cię zmusiło powieś RAIDA 1.

    A jaki dysk masz na zbyciu może odkupie :) ??

    Buniek

  • 14. Data: 2011-07-19 08:43:36
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Z mojego doświadczenia wynika, że dla dysków zdrowiej jest,
    > jak nie są przenoszone ale za to pracują non-stop.

    Co do przenoszenia - zgoda. Co do pracy non-stop juz nie
    koniecznie, choc zgadzam sie z tym, ze "stres zalaczeniowy"
    dla elektroniki jest momentem krytycznym.

    > Już dwa razy miałem przypadek, że stary "amatorski" dysk,
    > do tej pory działający w "trybie serwerowym" niezawodnie,
    > "umarł" po dłuższym przestoju.

    Zdaza sie... Niedawno "zmarl" mi na rekach zabytkowy pecet
    znajomej oddany do przeczyszczenia... Szkurdebalanscholerajasna.
    Po kilku godzinach i dwukrotnym rozlozeniu na czynniki pierwsze
    raczyl ozyc... Uf.

    > Co zatem masz na myśli pisząc o "przeznaczeniu" do pracy 24/7?
    > (marketing pomijając ;) )

    Jakis czas temu, przy podobnej dyskusji, obstawalem (podobnie
    jak Ty teraz) przy tym, ze sprzet pracujacy non-stop nie powinien
    miec wskaznika MTBF krotszego niz ten sam sprzet pracujacy kilka
    godzin dziennie. Wlasnie ze wzgledu na obciazenie / sres rozruchowy
    (czy jak to tam nazwac).

    Zostalem przeglosowany, co z reszta poparto stosownymi danymi
    od producentow. Wynkalo z tego, ze MTBF dla dysku pracujacego
    bez przerwy moze byc znaczoco nizsze nic dla tego samego dysku
    pracujacego 8 godzin dziennie.

    Dlaczego? nie mam pojecia. :) Moze marketing, jeden producent wie.

    Ale faktem jest, ze taka np. Barracuda ES.2 nie jest (byla? nie
    wiem czy sa jeszcze w ofercie) znaczaco drozsza od analogicznej
    7200.11 a ma MTBF oszacowany na 1,2 miliona godzin.
    Wizualnie zas rozni sie od 7200 na tyle, ze (poza marketingiem
    rzecz jasna ;)) mozna ja podejrzewac o np. inne lozyska.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 15. Data: 2011-07-21 11:09:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.07.2011 13:53, nolina pisze:
    > szajs. Czy można się przed tym jakoś ustrzec?. Ale nie dawajcie rad w stylu
    > raidy, macierze, buckupy, wykupywanie jakiś dodatkowych serwisów. Chcę kupić
    > jeden (1) dysk czy inną część.

    Nie da się ustrzec.

    Albo zarabiasz pracując na komputerze i kupno drugiego dysku
    jest po prostu inwestycją w zarobki (szczególnie, że dyski
    są obecnie śmiesznie tanie), albo nie zarabiasz i kilkanaście
    dni bez komputera nie stanowi problemu.

    I nie pisz, że nie chcesz rad o kopiach zapasowych. Tylko
    ludzie głupi nie robią kopii zapasowych, jeżeli mają jakie-
    kolwiek wartościowe dane na dyskach komputera. Poza tym,
    dyski często "padają" tak, że nic się nie da z nich już od-
    czytać, więc nie wchodzi nawet w rachubę przegranie danych
    na drugi, dodatkowo kupiony dysk -- trzeba po prostu je od-
    twarzać z kopii zapasowej.

    Poza tym dyski nie są wcale tak awaryjne. Przez ostatnie
    kilka lat miałem w sumie jedną czy dwie awarie na kilka-
    naście kupionych i zainstalowanych dysków.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 16. Data: 2011-07-22 10:16:24
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 10:43:36 +0200, Vituniu napisał(a):

> [...]
    > znajomej oddany do przeczyszczenia... Szkurdebalanscholerajasna.
    > Po kilku godzinach i dwukrotnym rozlozeniu na czynniki pierwsze

    moze mam pecha, ale normalnie boje sie odkurzac stare kompy. dla kilku z
    kilkunastu takie odkurzanie oznaczalo mniejsze lub wieksze klopoty...

    a co do watku - sledzic opinie i kupowac dobry towar, przy okazji
    wspierajac dobrych producentow i przyczyniajac sie do upadku zlych... moze
    to niewiele, ale zawsze cos.

    --
    jg

  • 17. Data: 2011-07-23 20:29:15
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    polecam western digital enterprise storage, dają 5 lat gw, zazwyczaj z
    nienacka nie padają, a bad sectory po przeskanowaniu mhdd zawsze mi
    znikają :]

    http://support.wdc.com/warranty/policy.asp?custtype=
    end&lang=pl - tu masz
    dokładne oznaczenia dysków

    druga sprawa to backup danych

  • 18. Data: 2011-08-02 10:07:22
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 19 lip 2011 10:43:36 in article
    Vituniu wrote:
> [...]
    > miec wskaznika MTBF krotszego niz ten sam sprzet pracujacy kilka
    > godzin dziennie. Wlasnie ze wzgledu na obciazenie / sres rozruchowy

    Bo magiczny MTBF nie ma żadnego znaczenia dla praktycznej żywotności dysków
    - określany jest na podstawie krótkiego (bodaj miesięcznego testu) i w
    zasadzie świadczy jedynie o awaryjności w początkowym okresie życia.

    Widziałeś choć jeden dysk co dożył swego MTBF-a?

    Raczej nie, bo jeden rok to tylko 8760h, a ja chyba tak (chyba, bo nie znam
    specyfikacji denata) ;)

    Ale był to zabytek z około 1990r - dysk, który przeżył gdzieś 87000h w maszynce,
    która ma obecnie gdzieś 160k motogodzin - ale drugi dysk wytrzymał tylko rok :(,
    a następny ma obecnie 64950h pracy.

  • 19. Data: 2011-08-02 10:49:14
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mirek"
    >Widziałeś choć jeden dysk co dożył swego MTBF-a?

    Ale wiesz co znaczy MTBF?

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 20. Data: 2011-08-02 10:55:26
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/08/2011 11:49, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Mirek"
    >
    > Ale wiesz co znaczy MTBF?

    MTBF jest przede wszystkim idiotycznie obliczany na podstawie zestawu
    dysków testowanego w krótkim czasie i ekstrapolowania wyników w oparciu
    o wyssane z palca liczby.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil