  • 1. Data: 2015-11-20 12:55:58
    Temat: zepsuli mi akumulator
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Piątkowo :)

    No żesz ja pier*&^ole. Chyba przesiadam się na rower.

    Oddałem auto do mechanika celem wymiany przekładni. Wszystko chodzi
    super, wszelkie objawy ustały elegancja Francja.

    Nie byłbym oczywiście sobą gdyby nie akcja na koniec. Przyszedłem po
    auto (mieli zrobić w jeden dzień robili 4, podobno w tym modelu
    rzeczywiście ta wymiana to masakra). A facet do mnie, że akumulator
    padł, bo nie mogli go już odpalić w ten dzień jak nim przyjechałem.
    Ładował go niby, ale bez rezultatu... Odpalił mi kablami, pojechałem do
    domu, ładowałem do wieczora, no i okazało się, że aku do wywalenia...
    500zł w plecy.

    Możliwe, że oni go w jakiś sposób uszkodzili, zrobili jakieś zwarcie?
    Czy to kolejny fascynujący zbieg okoliczności?

    Gadka u mechanika przypominała mi tę scenę:

    https://youtu.be/ZX1TCQOGAwg?t=18m59s

    Józek, ten akumulator nie działał już jak pan go w poniedziałek zostawiał?
    - tak
    - tak...

    Nie wiem, czy śmiać się czy płakać.

  • 2. Data: 2015-11-20 13:04:17
    Temat: Re: zepsuli mi akumulator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Możliwe, że oni go w jakiś sposób uszkodzili, zrobili jakieś zwarcie?
    >Czy to kolejny fascynujący zbieg okoliczności?

    Akumulator na pewno twoj ? Ile mial lat ?
    Teraz te akumulatory jakos tak padaja - zapala, zapala, trzy dni
    pozniej cela zwarta.
    Ale oczywiscie mogli mu pomoc czy zwarciem (malo prawdopodobne - kabel
    by zadymil), czy rozladowaniem - chocby przez lampke w kabinie.

    Teraz juz pewnie nie dojdziesz kto zawinil. Ale jesli mial pare lat
    ... moze juz jego dni byly policzone.

    J.

  • 3. Data: 2015-11-20 13:10:38
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 13:04, J.F. pisze:
> [...]
    > by zadymil), czy rozladowaniem - chocby przez lampke w kabinie.
    >
    > Teraz juz pewnie nie dojdziesz kto zawinil. Ale jesli mial pare lat ...

    Mój, mój. Akumulator oryginalny GM, więc przypuszczam, że mógł być od
    nowości. Czyli 8 lat, więc niby miał prawo (chyba). Dlatego też nic już
    nie mówiłem, ale dobił mnie zbieg okoliczności, bo 700 przekładnia, 300
    wymiana i do tego niespodzianka + extra 500.

  • 4. Data: 2015-11-20 13:20:22
    Od: Bartek Kacprzak <b...@w...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 13:10, twistedme pisze:

> [...]
    > nie mówiłem, ale dobił mnie zbieg okoliczności, bo 700 przekładnia, 300
    > wymiana i do tego niespodzianka + extra 500.

    To tak nawiasem, jeżeli chodzi o akumulatory.
    W tym roku sprzedałem Avensisa pierwszej generacji, rocznik 1997...
    orginalny akumulator, nigdy nie ładowany prostownikiem, nigdy nie było
    problemów z odpaleniem samochodu, nawet przy -30 st C.
    :)
    Teraz mam jak w stopce, aku ma 50% pojemności i nie jest orginalny,
    czyli już raz go ktoś wymienił rocznik auta 2005.

    pozdr

    --
    BartekZX9R
    Ave2.0

  • 5. Data: 2015-11-20 16:19:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-20 o 13:20, Bartek Kacprzak pisze:

> [...]
    > Teraz mam jak w stopce, aku ma 50% pojemności i nie jest orginalny,
    > czyli już raz go ktoś wymienił rocznik auta 2005.

    Polonez, rocznik 80 lub 81, fabryczna Centra została wymieniona po 12
    latach. W ostatnią zimę już słabo kręciła, ale jeszcze była żywa.
    Wtedy istotnie, wiadomo było, że akumulator zaczyna zdychać - trwało to
    miesiącami. Przy nowych "wynalazkach" może to być z dnia na dzień.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2015-11-20 16:33:01
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > Wtedy istotnie, wiadomo było, że akumulator zaczyna zdychać - trwało to
    > miesiącami. Przy nowych "wynalazkach" może to być z dnia na dzień.

    E tam chrzanicie. Wszystko zależy jak jest eksploatowany,w jakich
    warunkach, stanu już podczas zakupu itp. itd.
    Idzie zima to akumulatory, które miały 10% pojemności i bez problemu
    dawały możliwość zakręcenia przy +15 teraz będą zdychać z dnia na dzień :)

  • 7. Data: 2015-11-20 17:01:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Idzie zima to akumulatory, które miały 10% pojemności i bez problemu
    >dawały możliwość zakręcenia przy +15 teraz będą zdychać z dnia na

    Ale IMO to sie wlasnie zmienilo. Dawno temu taki aku, mimo swoich 10%
    krecil i zapalal ... o ile silnik odpowiednio szybko zaskoczyl.
    A kilka ostatnich aku wymienilem z powodu zwarcia celi - dzialaly i
    nagle przestawaly.
    Fakt, ze troche po macoszemu byly eksploatowane - drugie czy trzecie
    auto, to i rozladowanie calkowite sie zdarzalo.
    Ale po naladowaniu dawal rade ... miesiac, drugi, a w trzecim do
    wymiany.

    J.

  • 8. Data: 2015-11-20 18:06:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.11.2015 o 12:55, twistedme pisze:

    Coś mi przypomniałeś, Ty chyba miałeś problem z DPF w Captivie?
    Jeśli tak, to jest akcja serwisowa na te filtry, sprawdź czy przypadkiem
    to nie była usterka fabryczna.

  • 9. Data: 2015-11-20 18:42:06
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 18:06, Cavallino pisze:
    > W dniu 20.11.2015 o 12:55, twistedme pisze:
    >
    > Coś mi przypomniałeś, Ty chyba miałeś problem z DPF w Captivie?
    > Jeśli tak, to jest akcja serwisowa na te filtry, sprawdź czy przypadkiem
    > to nie była usterka fabryczna.

    Tak, ale naprawiłem, teraz to już zapomniałem że mam dpf. Wypala mi się
    co 1200 km, więc wolę nie ruszać, żeby nie popsuć :)

    Dzięki za pamięć.

  • 10. Data: 2015-11-20 18:53:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.11.2015 o 18:42, twistedme pisze:

    > Tak, ale naprawiłem, teraz to już zapomniałem że mam dpf. Wypala mi się
    > co 1200 km, więc wolę nie ruszać, żeby nie popsuć :)
    >
    > Dzięki za pamięć.

    Wiem że naprawiłeś, ale poczytaj/popytaj o tej akcji - w celach poznawczych.
    Może przynajmniej będziesz znał prawdziwą przyczynę swoich kłopotów i
    będziesz mógł jakby co wysłać kogoś kto będzie miał podobne we właściwe
    miejsce (czyli do ASO).
    Sam jestem ciekaw czy to mogło być to.