  • 1. Data: 2010-01-29 20:12:10
    Temat: zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px w rozdzielczości 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1? CIĄG DALSZY
    Od: "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl>

    Dziękuję wszystkim za informacje, związane z tytułowym tematem.
    Dzisiaj już na chłodno mogę ocenić efekty uzyskane po wydrukowaniu
    kalendarzy.

    Zdjęcia na kalendarzach nawet przy bliższym przyjrzeniu się z bliska nie
    "pixelizują".
    Odzwierciedlenie szczegółów jest poprawne, widać nawet małe włoski na skórze
    (z odległości 20-30 cm), tak jak życzył sobie tego klient.
    Przyglądając się z odległości 0,5 metra wszystkie szczegóły są ostre.
    Równocześnie zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest to żyleta jaką można by
    w tym wypadku uzyskać przy pomocy przystawki.
    Miałem trochę szczęścia, że zdjęcia wybrane przez klienta nie wymagały
    kadrowania.
    Kadrowanie w takim wypadku zupełnie odpada, a najlepiej złapać modelkę po
    przekątnej lub w ogóle robić zdjęcia wybranych części ciała.
    Myślę, że A1 i B1 to wielkości graniczne przy założeniu, że detale mają być
    widoczne z bliska a maksymalny rozmiar surowego pliku bez interpolacji to
    5616x3744.

    Pozdrawiam w oczekiwaniu na wytyczne klienta odnośnie nowych zdjęć na rok
    2011 ;)
    Marcin